Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes denne rundkjøringen er veldig forvirrende. Men hvis man skal videre til møllerbil ryen så skal man ligge i venstre felt og blinke seg ut til høyre når man nærmer seg?

Noen innspill her? Er det riktig? Kommer fra manglerud.

Screenshot_20250820_194244_Jodel.jpg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ikke dette krysset og hvor Møller bil ligger, så går bare ut ifra det jeg ser på bildet. Hvis du kommer fra nederst i bildet og følger den blå streken, så stemmer det at du skal ligge innerst og blinke når du passerer den røde streken. Det er det rette i følge regelen, men det er jo også merket i veibanen med piler i det du kjører inn.

Anonymkode: 96255...54c

• Nyttig 1
Skrevet

Noen som har erfaring fra ryen rundkjøring som kan svare?

Skrevet

Jeg har kjørt mange ganger i den rundkjøringen og det går alltid greit. Det er godt skiltet hvilken fil man skal ligge i etter som hvor man skal, så vet man det - er det ikke noe problem. 

Skrevet
enkefru skrev (7 minutter siden):

Jeg har kjørt mange ganger i den rundkjøringen og det går alltid greit. Det er godt skiltet hvilken fil man skal ligge i etter som hvor man skal, så vet man det - er det ikke noe problem. 

Jeg forstår ikke den rundkjøringen og synes den er forvirrende. Siden du har kjørt der flere ganger så kan du kanskje hjelpe meg? Ligger jeg i riktig fil? Helt til venstre for å komme inn til møllerbil?

Skrevet

Ja, det er riktig, du skal ligge til venstre. Bare se på oppmerkingen i asfalten :) Som regel skal jeg rett frem der, så da ligger jeg i midten, men kunne også ligget helt til venstre.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
bobz skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår ikke den rundkjøringen og synes den er forvirrende. Siden du har kjørt der flere ganger så kan du kanskje hjelpe meg? Ligger jeg i riktig fil? Helt til venstre for å komme inn til møllerbil?

Det hadde kanskje vært litt letter hvis du heller sa hvilken utkjørsel det gjald, om det stemmer at det er den blå streken du skal kjøre.

Men uansett hvilken vei du kommer fra så er denne rundkjøringen utrolig godt merket opp på asfalten, alle filer har jo piler.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde kanskje vært litt letter hvis du heller sa hvilken utkjørsel det gjald, om det stemmer at det er den blå streken du skal kjøre.

Men uansett hvilken vei du kommer fra så er denne rundkjøringen utrolig godt merket opp på asfalten, alle filer har jo piler.

Både pilen i midten og pilen helt til venstre peker rett frem. Desuten er veioppmerkingen helt rar.  

Utkjøringen er til enebakkveien

AnonymBruker
Skrevet
bobz skrev (2 minutter siden):

Både pilen i midten og pilen helt til venstre peker rett frem. Desuten er veioppmerkingen helt rar.  

Da er begge deler lov. Men nå skal jo du ut der jeg trodde, ved det blå streken og da skal du ligge helt til venstre slik pilen viser.

• Nyttig 1
Skrevet
bobz skrev (5 minutter siden):

Hva er det som er rart da? Synes ikke det er noe merkelig med denne rundkjøringen og filene er merket. Jeg har kjørt der noen få ganger bare men kan ikke huske at det var vanskelig eller rart.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal til venstre i rundkjøringa. Feltet til venstre der du kjører inn er merket to ganger at du da skal ligger her: 

image.png.2d5e8ec81df2e4e5391538554fcd7cba.png

Hvordan kan dette ikke være selvforklarende?

Anonymkode: 77717...c97

• Liker 1
Skrevet

Du gjør riktig. Det blir ikke riktig å ligge til høyre i denne rundkjøringen her. De som kommer fra Svartdalstunnel er veldig «på», så her må en være forsiktig!

Skrevet
mebeforeyou skrev (11 minutter siden):

Du gjør riktig. Det blir ikke riktig å ligge til høyre i denne rundkjøringen her. De som kommer fra Svartdalstunnel er veldig «på», så her må en være forsiktig!

Jeg er engstelig fordi jeg må krysse 2 veioppmerkninger når jeg skal inn til høyre.  Redd for å måtte stoppe opp for å kunne kjøre inn til høyre pga andre biler bak og på min høyre side

AnonymBruker
Skrevet

Du sier du kommer fra Manglerud, men tegner opp streken som om du kommer fra E6 sydfra. 
Om du kommer fra Manglerud, så er det jo mer naturlig at du enten kommer fra E6 nordfra/Ring3 og bare skal avkjøring nr 2 til høyre, eller fra Enebakkveien og skal "rett over" rundkjøringen. 

Men om du altså kommer fra E6 sydfra, og skal over til Enebakkveien/Møller bil, på motsatt side, så skal du altså gjøre følgende: 
Legg deg i venstre felt, der hvor det er pil rett frem og mot venstre. 
Kjør inn i innerste felt i rundkjøringen, og blink deg ut når du har passert avkjøringen mot sentrum. (Som altså er "rett frem" i følge skilt og oppmerking.) 

Om du faktisk kommer fra E6 nordfra/Manglerud-siden, så legger du deg i feltet som viser rett frem og høyre, kjører inn i ytterste felt i rundkjøringen, og blinker deg ut når du har passert avkjørselen mot sentrum. 

Synes denne rundkjøringen er veldig godt skiltet og merket opp, og forstår ikke helt problemet. 

Anonymkode: 49f96...bf8

AnonymBruker
Skrevet
bobz skrev (2 minutter siden):

Jeg er engstelig fordi jeg må krysse 2 veioppmerkninger når jeg skal inn til høyre.  Redd for å måtte stoppe opp for å kunne kjøre inn til høyre pga andre biler bak og på min høyre side

Da blinker du deg ut i ytre felt, og får svingt over i det du passerer avkjøringen til svartdalstunellen (sentrum). Det er ofte mange som skal ut der, både av de som ligger i indre og de som ligger i ytre felt. Så det er normalt lett å skifte felt der.
Så er det ikke plass til å slippe noen inn, og dermed er det lett å svinge ut i neste avkjørsel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På google maps kan følge hele ruten med street view

Anonymkode: 2f002...56e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Google maps:
image.png.386fff3b11241f5e1c17da8541f87d44.png

Om du altså kommer fra E6 Sydfra, og kjører opp på rampen, så er avkjøringen til Ekeberg den samme som til Møller bil. Feltet følger naturlig til indre felt i rundkjøringen. 

image.png.a8a00163e777c496f9717bae164b4595.png

Om du derimot kommer fra E6 Nordfra (Ring 3/Manglerud) så skal du også følge Ekeberg. Høyre felt, og ytterste felt i rundkjøringen. 

image.thumb.png.8801679d92d69b632e7d8b0f833e098d.png

Dette viser området der du skal skifte felt, om du kommer i indre felt gjennom rundkjøringen. 
Her er det to felt ut til høyre, og de fleste bilene kjører ut her. 
Det er derfor lett å starte å blinke  i det de andre kjører av, og så "kjøre rett frem" og ut avkjøringen rett foran deg. 

Skrevet

Har kjørt i den rundkjøringen ukentlig siden jeg fikk bil på tidlig 90-tallet. Jeg synes det er en stort sett ryddig og ukomplisert rundkjøring. Men det er enkelte "ruter" gjennom krysset som sikkert kan oppleves som litt mer utfordrende. Særlig om du kommer inn fra Enebakkveien- og skal ut Enebakkveien. Da må du være obs på de som kommer i indre sving sydfra E6 og skal blinke seg ut til Enebakkveien mot Møller.

Skrevet
mebeforeyou skrev (3 timer siden):

Skrevet

Takk for alle svar. Jeg holdt meg til venstre her og det gikk bra.  Kom meg trygt frem selv i den verste rushtiden. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...