Gå til innhold

Stjeler folk briller som er gjenglemt på fly?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiste med Widerøe fra Molde til Bergen for to dager siden, og da jeg kom hjem kunne jeg ikke finne lesebrillene mine som jeg hadde i et brilleetui.

Sist jeg brukte det var på flyplassen i Molde, men der er de ikke, så jeg har etterlyst de på Avinor sin side for gjenglemte ting på Flesland, men de er ikke funnet om bord på flyet heller. Dette er lesebriller med prismer i, så det er kun jeg som kan bruke de. 

Alternativet er at noen har funnet brillene, for så å ikke kunne bruke de, og så har de blitt kastet.

Anonymkode: 89a73...1a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvilket politisk parti man kommer fra…😁

Anonymkode: dd982...483

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk tar med seg alt, 

Jeg lar alltid ting ligge , for større sjans for at vedkommende faktisk leiter etter der de mistet det, gidder ikke bruk tid på å etterlyse eventuell eier. 

Andre tar det med hjem og regner med eieren banker på døra

Anonymkode: 87432...ba9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk tar med seg alt, 

Jeg lar alltid ting ligge , for større sjans for at vedkommende faktisk leiter etter der de mistet det, gidder ikke bruk tid på å etterlyse eventuell eier. 

Andre tar det med hjem og regner med eieren banker på døra

Eieren banker på døra? Hvordan i alle dager skal eieren vite hvem som har tatt med seg brillene fra et fly?

Man leverer det man har funnet på flyplassen, hvis ikke er det jo flyvertinnene eller vaskepersonalet som finner det som er gjenglemt.

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spørs hvilket politisk parti man kommer fra…😁

Anonymkode: dd982...483

Kunne ikke se Bjørnar Moxnes på flyet til Bergen😄

Ts

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk stjeler absolutt alt mulig, selv om de ikke kan bruke det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eieren banker på døra? Hvordan i alle dager skal eieren vite hvem som har tatt med seg brillene fra et fly?

Man leverer det man har funnet på flyplassen, hvis ikke er det jo flyvertinnene eller vaskepersonalet som finner det som er gjenglemt.

Ts

Ja det skjer faktisk, 

Opplevd det selv, mistet nøkler på butikken. Naturlige hadde kanskje vært å levert de de i kasse. Etterlyste de på nett og var en som hadde funnet de og tatt de med hjem, var takknemlig over å få de tilbake selvfølgelig, men ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, lesebriller som er gjenglemt på (spesielt) fly, er veldig ettertraktet. 

Anonymkode: 1ddb6...1c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja det skjer faktisk, 

Opplevd det selv, mistet nøkler på butikken. Naturlige hadde kanskje vært å levert de de i kasse. Etterlyste de på nett og var en som hadde funnet de og tatt de med hjem, var takknemlig over å få de tilbake selvfølgelig, men ja. 

Det er spesielt når en finner noe på en butikk eller lignende sted, da leverer en det i kassen, skanken eller informasjonen. Jeg fant en mobil i nærområdet mitt. La ut i lokal gruppe på Facebook, men ingen meldte seg, så jeg dro etter noen dager til politiet og leverte den inn. 
Jeg er også flittig i å legge ting litt trygt og synlig, og ta bilder av ting, og legge i lokale grupper. Særlig kosebamser har det vært flere som har vært lettet over å få igjen 🧸 Men tar de da ikke hjem, men lar de ligge så eier kan finnes, om ikke det er verdisaker som mobil eller bankkort. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ts

Var en tråd her inne om det for ikke så lenge siden. Personen fant en telefon, tok den med seg hjem og la den i laderen tilfelle eieren skulle ringe. Det gjorde hen ikke og til slutt leverte personen telefonen inn som el-avfall for hen greide ikke komme seg til politistasjonen... Finnes nesten ingen grenser for hvor rare enkelte er. 

Anonymkode: c90af...ea2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, lesebriller som er gjenglemt på (spesielt) fly, er veldig ettertraktet. 

Anonymkode: 1ddb6...1c0

Mine lesebrettsbriller er laget kun til meg, så de får ingen glede av hvis de ikke har skjeve hornhinner, skjult skjeling, ødelagt samsyn osv.

Nye briller koster flere tusen, selv om jeg har brillerabonnement på Brilleland.

Hadde jeg hatt brillene og ønsket en ny infatning eller nye glass, hadde den vært gratis for meg😐

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mine lesebrettsbriller er laget kun til meg, så de får ingen glede av hvis de ikke har skjeve hornhinner, skjult skjeling, ødelagt samsyn osv.

Nye briller koster flere tusen, selv om jeg har brillerabonnement på Brilleland.

Hadde jeg hatt brillene og ønsket en ny infatning eller nye glass, hadde den vært gratis for meg😐

Ts

Bare et lite tips, jeg falt og ødela brillene mine og fikk nye briller på innbo(!)forsikringen. Så, om du har reise- og/eller innboforsikring så kan du jo se om det er noe å hente der?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunhilde skrev (7 minutter siden):

Bare et lite tips, jeg falt og ødela brillene mine og fikk nye briller på innbo(!)forsikringen. Så, om du har reise- og/eller innboforsikring så kan du jo se om det er noe å hente der?

Er null å hente der.
Dem er mistet.
Mistet blir ikke erstattet.
Stjålet eller ødelagt blir det.
Er dem stjålet må man levere anmeldelse som forsikringa skal ha kopi av.
Ødelagt er det som regel bilde eller takst.

Jeg har også fått erstattet ødelagte  ting på innbo. men aldri ting som er mistet.
Var faktisk en sak på nyhetene om dette for maks 2 uker siden.
Folk tror at om dem mistet noe får dem det tilbake på reiseforsikringen.

• Liker 1
Skrevet
Slarti skrev (3 minutter siden):

Er null å hente der.
Dem er mistet.
Mistet blir ikke erstattet.
Stjålet eller ødelagt blir det.
Er dem stjålet må man levere anmeldelse som forsikringa skal ha kopi av.
Ødelagt er det som regel bilde eller takst.

Jeg har også fått erstattet ødelagte  ting på innbo. men aldri ting som er mistet.
Var faktisk en sak på nyhetene om dette for maks 2 uker siden.
Folk tror at om dem mistet noe får dem det tilbake på reiseforsikringen.

Det er jo logisk nok, så klart. Var bare et skudd i mørket :D

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (1 time siden):

Har helårsreiseforsikring, men tror det er egenandel på et par tusen, men skal sjekke. Takk for tips🙂

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte et par briller i et brillehus i en stollomme ombord. Jeg oppdaget det ganske straks. Tok kontakt med flyselskapet (SAS) og oppga flight- og setenummer.

Pøh!

Det var da jeg skjønte at de ikke hadde system for gjenglemte effekter og bare kastet alt de fant når flyet ble rengjort 

Anonymkode: 7fdbc...5c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg har Lo favør innboforsikring og Lo favør/Fremtind helårs reiseforsikring, men klarer ikke å finne ut om noen av de forsikringene dekker nye briller.

Noen som har peiling?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her

Jeg har Lo favør innboforsikring og Lo favør/Fremtind helårs reiseforsikring, men klarer ikke å finne ut om noen av de forsikringene dekker nye briller.

Noen som har peiling?

De dekker ikke nye briller for deg.

De dekker mye om du har fått dem stjålet, eller dem er ødelagte.

Dem dekker ikke noe du har mistet.

Står ganske klart i avtalen både reise og innbo.

Så enten må du ha en politianmeldelse og gi dem, eller så må du ha det knuste parret å vise dem.

AnonymBruker
Skrevet

De dekker ikke nye briller for at du har mistet dem nei, men de dekkes hvis de er stjålet eller skadet. Hadde du derimot mistet de i brann.

Anonymkode: 59e0e...0de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

De dekker ikke nye briller for at du har mistet dem nei, men de dekkes hvis de er stjålet eller skadet. Hadde du derimot mistet de i brann.

Anonymkode: 59e0e...0de

Nå har jeg fått vite helt sikkert at brillene ikke ligger igjen på flyplassen i Molde, og de er heller ikke funnet på flyet, ergo er det noen som har tatt de, så da er de i realiteten stjålet

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...