AnonymBruker Skrevet 21. august #1 Skrevet 21. august Vet ikke hvem jeg skal velge. Noen erfaringer? Anonymkode: f0c39...525
AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Skrevet 21. august Vil du være hjemme eller på farten? De to alternativene er veldig rare å sette opp mot hverandre. Sjal er topp for a ta med barnet rundt å huset eller rundt på ærend. Moonboon er bra for barn som ikke finner roen til å sove. Men begge deler kan løse problemet med barn som må busses i søvn. Må barnet ditt bysses? Kan du kjøpe et billig brukt bæresjal/bæresele og leie moonboon for nebulae og se om barnet liker det? Anonymkode: ea174...dbf
AnonymBruker Skrevet 21. august #3 Skrevet 21. august Det er jo to helt forskjellige ting da, så litt rart å sette de mot hverandre. Våre 2 har aldri likt sjal, blir nok for varmt. Bæresele har vært gull, najell rise har vært vår favoritt. Moonboon er ikke noe jeg hadde kjøpt før behovet melder seg (barn som ikke klarer å roe seg/kolikk etc). Anonymkode: 06a87...b2e
AnonymBruker Skrevet 21. august #4 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil du være hjemme eller på farten? De to alternativene er veldig rare å sette opp mot hverandre. Sjal er topp for a ta med barnet rundt å huset eller rundt på ærend. Moonboon er bra for barn som ikke finner roen til å sove. Men begge deler kan løse problemet med barn som må busses i søvn. Må barnet ditt bysses? Kan du kjøpe et billig brukt bæresjal/bæresele og leie moonboon for nebulae og se om barnet liker det? Anonymkode: ea174...dbf Jeg har ikke født enda. Mine andre barn er det så stor mellomrom på alder at det fantes ikke slikt da. Jeg er helt grønn på det. Tenker mer for å få gjort ting i huset men samtidig bevare hud mot hud. Ser at Najell sin er ferdig sjal mens moonboon må knytes hele veien? Prøvde å lese omtaler med noen var misfornøyd med Najell sine størrelser for den er vel ikke mulig å justere da det kommer «ferdig»? Anonymkode: f0c39...525
AnonymBruker Skrevet 21. august #5 Skrevet 21. august Hvorfor er det rart å sette de opp mot hverandre? Begge deler er jo bæresjal. Anonymkode: f0c39...525
AnonymBruker Skrevet 21. august #6 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor er det rart å sette de opp mot hverandre? Begge deler er jo bæresjal. Anonymkode: f0c39...525 Haha, moonboon bæresjal er så nytt. Trodde du mente moonboon hengevugge. De fleste forbinder nok moonboon kun med hengevuggen. Har ikke prøvd noen av de eksplisitt. Jeg hadde ergobaby embrace og var veldig fornøyd med den, men det var ikke det du spurte om. Anonymkode: ea174...dbf 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #7 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, moonboon bæresjal er så nytt. Trodde du mente moonboon hengevugge. De fleste forbinder nok moonboon kun med hengevuggen. Har ikke prøvd noen av de eksplisitt. Jeg hadde ergobaby embrace og var veldig fornøyd med den, men det var ikke det du spurte om. Anonymkode: ea174...dbf Ååja, ja jeg kan ikke alt dette her. Hørt om moonboon vugge men den koster skjorta så holder meg unna den enn så lenge. Men hva tenker du er enklest forhold til å ta på seg da? Anonymkode: f0c39...525
AnonymBruker Skrevet 21. august #8 Skrevet 21. august Hørt dårlig om begge egentlig fra erfarne bærere, meld deg inn i bæregruppa på facebook for gode tips og råd fra erfarne folk! Anonymkode: 50983...ded 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #9 Skrevet 21. august Jeg har brukt både sjal og bæresele. Tror ikke det har så mye å si hvilket sjal du velger, de har akkurat samme funksjonen 😊 Ellers foretrekker jeg sele når ungen begynner å veie litt mer, å da har jeg brukt Najell sin. Anonymkode: 3878e...aa9
AnonymBruker Skrevet 21. august #10 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hørt dårlig om begge egentlig fra erfarne bærere, meld deg inn i bæregruppa på facebook for gode tips og råd fra erfarne folk! Anonymkode: 50983...ded Å, det høres jo lurt ut! Prøvde å søke, fant ikke. Hva heter gruppen? Anonymkode: f0c39...525
AnonymBruker Skrevet 21. august #11 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har brukt både sjal og bæresele. Tror ikke det har så mye å si hvilket sjal du velger, de har akkurat samme funksjonen 😊 Ellers foretrekker jeg sele når ungen begynner å veie litt mer, å da har jeg brukt Najell sin. Anonymkode: 3878e...aa9 Forskjellen på de var en ene som var ferdig som en T-skjorte du tar på, og den andre som du må flette på selv. 😊 Tenkte om det var noe forskjell på stillingen på babyen? Tar utgangspunktet i nyfødt til 6 mnd kanskje, så bytte til sele. Har ergobaby sin men den er gammel så regner ikke med den er så super lenger Anonymkode: f0c39...525
AnonymBruker Skrevet 21. august #12 Skrevet 21. august Jeg har hatt moonboon til begge mine, veldig tynt òg deilig stoff 🥰 Har ikke prøvd Najell sitt, men er de ikke veldig like? Anonymkode: b1539...577
IDGAF Skrevet 21. august #13 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forskjellen på de var en ene som var ferdig som en T-skjorte du tar på, og den andre som du må flette på selv. 😊 Tenkte om det var noe forskjell på stillingen på babyen? Tar utgangspunktet i nyfødt til 6 mnd kanskje, så bytte til sele. Har ergobaby sin men den er gammel så regner ikke med den er så super lenger Anonymkode: f0c39...525 Elastisk sjal kan du nok ikke bruke til 6 måneder, de begynner å sige veldig i de når de er 3/4 måneder. Men elastisk sjal er fantastisk for nyfødte, et must-have for meg hvertfall! 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #14 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvorfor er det rart å sette de opp mot hverandre? Begge deler er jo bæresjal. Anonymkode: f0c39...525 Har ikke fått med meg at de har bæresjal, trodde det var vuggen det var snakk om 😂 Anonymkode: 06a87...b2e
AnonymBruker Skrevet 21. august #15 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Forskjellen på de var en ene som var ferdig som en T-skjorte du tar på, og den andre som du må flette på selv. 😊 Tenkte om det var noe forskjell på stillingen på babyen? Tar utgangspunktet i nyfødt til 6 mnd kanskje, så bytte til sele. Har ergobaby sin men den er gammel så regner ikke med den er så super lenger Anonymkode: f0c39...525 Ja altså den ferdigknytte er jo grei sånn sett, men jeg foretrakk å knyte selv 😅 De skal sitte likt i begge to ja. jeg byttet ut min Ergobaby omni med Najell rise nå til andremann, og den er såå mye bedre og enklere å bruke!😍 Anonymkode: 3878e...aa9
AnonymBruker Skrevet 21. august #16 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Forskjellen på de var en ene som var ferdig som en T-skjorte du tar på, og den andre som du må flette på selv. 😊 Tenkte om det var noe forskjell på stillingen på babyen? Tar utgangspunktet i nyfødt til 6 mnd kanskje, så bytte til sele. Har ergobaby sin men den er gammel så regner ikke med den er så super lenger Anonymkode: f0c39...525 Det kommer nok litt an på hvor mye du selv "går i lås" om du må sette deg inn i hvordan noe brukes. Den som er som en T-skjorte du bare tar på, er nok lettest å komme i gang og bruke. Den du må knyte selv, vil du måtte lære deg å knyte (ikke vanskelig, men det kan føles sånn første gang.) Fordelen er at om du lærer deg å knyte selv, så har du mye lettere for å kunne tilpasse og justere slik at sjalet sitter tettere og bedre både for deg og baby. (Og veien over på ikke-elastisk sjal er også kortere, i og med at du KAN en måte å knyte på.) Om du har en ergobaby sele, så er nok den fortsatt bra. Men en nyere sele vil nok være optimalisert noe for bærer, og kanskje være mer pustende og lettere. Jeg brukte bæresele på første barnet, men ikke før etter noen måneder. Oppdaget hvor mye lettere ting ble, og var klar på at jeg ønsket å bære fra start med nr 2. Så da lærte jeg meg elastisk sjal, og bar fra vi dro hjem fra sykehuset. Gikk over til en variasjon mellom bæresele og uelastisk sjal når ungen ble større. Hver til sitt bruk. Og selv om jeg trodde det med første, så viste det seg at vanlig sjal ikke var så vanskelig likevel. Anonymkode: d02d6...7f0
AnonymBruker Skrevet 21. august #17 Skrevet 21. august Moonboon 100%!😂 brukt bæreselen 1 gang Anonymkode: dbb81...b79
AnonymBruker Skrevet 21. august #18 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja altså den ferdigknytte er jo grei sånn sett, men jeg foretrakk å knyte selv 😅 De skal sitte likt i begge to ja. jeg byttet ut min Ergobaby omni med Najell rise nå til andremann, og den er såå mye bedre og enklere å bruke!😍 Anonymkode: 3878e...aa9 Samme her, hadde ergobaby omni med nr 1, har najell rise nå til nr 2 og kan aldri gå tilbake 😅 Anonymkode: 06a87...b2e
AnonymBruker Skrevet 21. august #19 Skrevet 21. august Bæresjal er omtrent like uansett hvilket merke og pris. Jeg trodde også du snakket om https://moonboon.no/ som i vuggen.. Anonymkode: 4ef29...c9c
AnonymBruker Skrevet 21. august #20 Skrevet 21. august Hadde moonboon bæresjal og det var så mykt og godt❤️ Men også veldig elastisk, så måtte knytes veldig stramt for å ikke sige. Etter 2-3 mnd var baby for tung og vil gikk over til ergobaby bæresele. Har ikke prøvd najell, styrer unna de da det kryyyyyyr med reklame for de over alt Anonymkode: 36f64...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå