Gå til innhold

Kan man vaske vannkoker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man vaske vannkoker med såpe under rennende vann? Min har blitt støvete og stygg utenpå med flekker. Har hatt den i 2-3 år og aldri vaska den ordentlig

Anonymkode: f770c...9d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vask med klut?

Anonymkode: 83b76...f61

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke.

Utvendig vaskes med klut. Innvendig vaskes ved å fylle vann til maksgrensen og ha i en pose sitronsyre. Kokes opp, skylles og koker så en runde med rent vann.

Anonymkode: 702a4...86c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker min, men passer på at vannet ikke kommer inn i hullet i bunn der koblingen til strømmen er. Bruker altså ikke fullt trykk på krana, men lar det renne bare litt forsiktig og holder vannkokeren opp ned slik at vannet bare renner nedover sidene.

Anonymkode: 9f7ab...148

• Liker 1
Skrevet (endret)

Noen butikker selger tabletter eller pulver som du kan ha i vannet. Fyll vannkokeren ca halvfull med vann, og kok gjerne vannet først. Deretter putter du tabletten i vannet, lar den løse seg litt opp før du koker opp det samme vannet en gang til. Bare vær litt obs på at vannet kan renne over, så det er greit å stå og følge med. Det kan være det står i bruksanvisning at du skal fylle kannen full, men hvis du gjør det får du rimelig mye vann og tørke opp etterpå... Etter at dette er gjort heller du vannet ut, og koker opp flere runder med nytt vann for å få skylt vannkokeren skikkelig.

Edit:
Utvendig vasker du selvfølgelig meg klut. Spray evt på noe som går an å bruke på overflaten, og bare rengjør

Endret av Millimani

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...