Gå til innhold

Den gamle måten er fortsatt den beste måten å få seg kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Joine idrettsgrupper/klubber som jogging, klatring, fjellturer osv eller andre hobbykurs som vekker din interesse er den beste måten å bli kjent og eventuelt utvikle seg til noe mer? Bedre sjanse enn å sveipe i evigheter på datingsapper eller betale 10 tusen kr for singeltreff eller matchmaker?

Anonymkode: 401a1...e81

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Joine idrettsgrupper/klubber som jogging, klatring, fjellturer osv eller andre hobbykurs som vekker din interesse er den beste måten å bli kjent og eventuelt utvikle seg til noe mer? Bedre sjanse enn å sveipe i evigheter på datingsapper eller betale 10 tusen kr for singeltreff eller matchmaker?

Evt. gå på byen og komme i snakk med folk der. Det fungerer fint for min del for å komme i kontakt med damer, men jeg går da stort sett ut alene. Går man sammen med en gjeng blir det ofte til at man bare blir sittende og prate med de hele kvelden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som er bra med datingapper, singeltreff osv er jo at du fra starten av har mulighet til å vite hva de ser etter, seksualiteten deres, osv. Joiner du en idrettsgruppe så er jo ikke hovedfokuset til deltagerne om det er noen single her, og hva de ser etter. Det er jo en veldig fin måte å skaffe seg et nettverk men hovedfokuset er jo ikke på datingen 

Anonymkode: a8663...e5e

• Liker 2
Skrevet

Om det er det som er din interesse så tenker jeg det kan være lurt. Ta utgangspunkt i det du liker selv. Det er ofte det beste, ellers kan det bli fryktelig tilgjort...

Å bruke penger på apper hadde jeg ikke giddet. Jeg har så mye annet å bruke penger på at det frister ikke en plass...

Hadde følt jeg hadde kasta penger rett ut av vinduet 😂 Poff! Borte vekk 😆

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje litt avhengig av alder?

Er du 40+ f.eks. så er det ikke nødvendigvis så mange single, jevnaldrende som deltar på fritidsaktiviteter.

Anonymkode: f86f1...00f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om man prøver seg på gammelmåten blir man fort stemplet som creep, metoo, innpåsliten, ekkel osv. Unntaket er om man ser bedre ut enn 99% av menn 

Anonymkode: c6386...30f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er kanskje litt avhengig av alder?

Er du 40+ f.eks. så er det ikke nødvendigvis så mange single, jevnaldrende som deltar på fritidsaktiviteter.

Jeg spiller padel, der er det mange som er 40+. Og 50+ og 60+. Men om noen av de er single har jeg null anelse om...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tinder fungerer fint det, man må bare luke ut alle de useriøse. Hadde aldri møtt mannen ellers.

Anonymkode: d9526...9e7

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (2 minutter siden):

Jeg spiller padel, der er det mange som er 40+. Og 50+ og 60+. Men om noen av de er single har jeg null anelse om...

Jeg vil tro at for de som er godt voksne så vil andelen single alltid være så lav at det blir vanskelig å skulle møte noen i forbindelse med aktiviteter og sosiale tilstelninger. 

Fordelen med appene er jo at man vet at de andre er på søken

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vil tro at for de som er godt voksne så vil andelen single alltid være så lav at det blir vanskelig å skulle møte noen i forbindelse med aktiviteter og sosiale tilstelninger. 

Jepp, derfor går jeg heller ut på byen. Mye større konsentrasjon av single der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri prøvd sånne dating apper/sider. Så jeg kan ikke gi noen sammenligning.

Kan i hvert fall si at det aldri har vært noe problem med hverken dating, forhold etc uten apper.

Anonymkode: f3112...e07

AnonymBruker
Skrevet

Gamlemåten fungerer sikkert best om man bor på et større sted, eller i det minste på et sted der det finnes tilbud som passer interessene dine. Jeg gjør ingen av delene, så om jeg skulle gå inn for å treffe noen hadde jeg ikke hatt andre muligheter enn app. Det gidder jeg ikke, så da får det være det samme.

Anonymkode: 20c82...d6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg tror nok både apper og virkeligheten kan fungere, men jeg tror også at man ofte risikerer å sveipe bort drømmepartneren når man sitter der i appen og tar en avgjørelse på to små sekunder.

Jeg har førstehånds erfaring med at folk som først virker helt uinteressante kan vise seg å egentlig være veldig interessante når man bare blir godt kjent med dem. Jeg er lykkelig gift med et slikt tilfelle på 27. året. Hadde hun bare vært en profil på en sjekkeapp, ville hun raskt vært sveipet vekk og vi ville nok aldri ha møttes.

Anonymkode: 0bb7d...dd2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å bli kjennt ansikt til ansikt og kjenne om man liker dem på kroppen uten det presset om at vi må avklare med hverandre om det er noe her eller ikke så raskt som mulig, er laaaaaaaaangt bedre ja. 

Anonymkode: d2624...635

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å bli kjennt ansikt til ansikt og kjenne om man liker dem på kroppen uten det presset om at vi må avklare med hverandre om det er noe her eller ikke så raskt som mulig, er laaaaaaaaangt bedre ja. 

Også fordi folk slipper å gå å måtte avslå eller bli avslått i uproposjonale mengder. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Om man prøver seg på gammelmåten blir man fort stemplet som creep, metoo, innpåsliten, ekkel osv. Unntaket er om man ser bedre ut enn 99% av menn 

Anonymkode: c6386...30f

Dette var utrolig dømmende sagt! Patetisk

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gamlemåten fungerer sikkert best om man bor på et større sted, eller i det minste på et sted der det finnes tilbud som passer interessene dine. Jeg gjør ingen av delene, så om jeg skulle gå inn for å treffe noen hadde jeg ikke hatt andre muligheter enn app. Det gidder jeg ikke, så da får det være det samme.

Anonymkode: 20c82...d6a

Jeg er som deg og bor på et vanskelig sted. Selv om jeg akkurat idag ikke aner bæret hvordan jeg kan bli kjennt med noen uten noen steder å faktisk bli det, så håper jeg jo det skjer.

Tenker jeg skal sikkert reise noe både innenlands og utenlands. Kamkje får jeg noen venner på et punkt som kanskje kjenner noen, kanskje kommer jeg litt mer tilffeldig i snakk med noen om jeg blir flinkere på å være åpen. Må på et punkt bytte jobb og da er det jo sjangse det kan komme mann også ut av det. 

Forstår strevet, men håper du fimner et lite håp 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hobbyer har ofte veldig skjeiv kjønnsfordeling. Så da ender man ofte opp med enten å ha veldig lite utvalg av det motsatte kjønn i en hobby du liker, eller å velge en hobby du egentlig ikke er interessert i for å gå et bedre utvalg.

Dessuten må man jo finne ut hvem som er single eller opptatte.

Anonymkode: ca914...f9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette var utrolig dømmende sagt! Patetisk

Ja, er så lett å skylde på alle andre, enn å se på den bedritne personligheten og holdningene sine. 

Anonymkode: d9526...9e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Folk skiller seg som aldri før og bytter samboer, så absolutt mulig å treffe single om man er godt voksen.

Anonymkode: 0987f...4c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...