Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvis du ikke får til å sette opp håret i nakken i hestehale så er det en kjerringfrisyre. Menn synes slike frisyrer er uattraktive.

Det betyr jo ikke at du trenger å være tiltrekkende for menn om du ikke vil. De fleste eldre damer driter vel i menn og om menn er tiltrukket av dem.

Anonymkode: 97358...d28

Dette er en kort frisyre som likevel ikke er kjerring:

image.jpeg.71af143d16d5d282fc8c289a3ed91928.jpeg

Anonymkode: 97358...d28

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er visst alle andre frisyrer enn det lange tjafset som alle kvinner MÅ ha enten de er 20 eller 70 for å unngå å bli kalt kjerring -eller enda verre, lespe.

Anonymkode: 6edd6...945

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Stor pike skrev (2 timer siden):

Nyskilt-hår

nyskilt-hår? hva er det for noe? 🐔

Anonymkode: a60df...a6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

nyskilt-hår? hva er det for noe? 🐔

Samme som mange kaller kjerring hår. 

Ny, frekk frisyre. Kort, sveisen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter en viss alder blir det fort kjerring-hår uansett. Jeg synes det er finest med de på 50+ som ikke overfarger håret, men likevel pleier håret og styler det til en viss grad. Sånn type dette (fra Pinterest):

image.png.424098dcbbf3fc44994080a8d18bbdec.png

Anonymkode: 06219...335

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle som blir ny med KK får "typete" hår og klær i masse farger og mønstre. Helt tragisk

Anonymkode: 56231...f77

Er sikkert over 10 år siden jeg leste i et KK-blad, men driver de fremdeles med det samme opplegget? For som du nevner, det er ganske tragisk ... Men bedre enn ingenting? 

AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (2 timer siden):

Jeg synes kort klippet damefrisyre eller en kort bob kan være fint på eldre kvinner, mens det kanskje ikke alltid er like pent på yngre? 

Enig i dette. Mange godt voksne damer ser bare eldre ut med langt hår. Det lange håret får bare ansiktet til å se mer dratt og sliten ut. Så ser jeg mange godt voksne damer som "gjemmer" seg i det lange håret, pukkelrygget og fremoverlent. 

Anonymkode: f687b...203

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes langt hår på kvinner over 60 ser verre ut. Da har gjerne håret endret seg, og ser ikke like fint ut. 

Selv har jeg bob, mellom ørene og skuldrene et sted, og trives med det. Likevel synes jeg oppklippet, kort hår er fint på de litt eldre.

Kjerring for meg er gamle damer med bittelitt lengde i og med krøller/permanent. Dronning Elizabeth ll hadde slik frisyre.

Anonymkode: 94237...071

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og tenker at kjerring-hår er betegnelsen når yngre yngre kvinner velger en stil som står i disfavør til alderen.

Altså at du kunne fått en bedre look om du valgte en stil som ikke gjorde deg eldre.

Og når du er blitt eldre så bør du kanskje velge en kjærring-look, for da bør du ikke krampaktig holde på en ungdommelig stil som ikke lenger passer til aldereren og håret lenger. Det er mange flotte "kjærringer" der ute som klipper det lange håret og finner seg en ny og sexy look med kortere hår.

Anonymkode: 060f1...8fb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er sikkert over 10 år siden jeg leste i et KK-blad, men driver de fremdeles med det samme opplegget? For som du nevner, det er ganske tragisk ... Men bedre enn ingenting? 

Det var en stund jeg leste KK jevnlig, men det er mange år siden. Det som slo meg når jeg leste disse "Bli Ny" artiklene, var hvor like alle ble etterpå. De stylet dem som om alle kledde det samme. Og noe av det mest typiske var at det i beskrivelsen sto at de hadde på "korallfarget leppestift". Den korallfargen gikk igjen i omtrent alle artiklene. Usj. Dårlig fantasi på stylistene.

Men som sagt er det mange år siden jeg leste det bladet jevnlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette mener jeg er typisk kjærring frisyre😅

c2ac858cdb48329396758a331bf3630b.jpg

Anonymkode: e5ea0...db6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er kjerring og jeg har hår,så er det vel kjerringhår da. I don't care! Slik betegnelser er ikke noe jeg forholder meg til . 

Kjerringhår,kjerringsko,kjerringkjole... Sier mest om den som bruker betegnelsen, antagelig er de kjerringer sjøl! Hvis de er over 40 så er de jo det,og det er en betegnelse vi burde begynne å bære med stolthet ❤️👍

Anonymkode: b3759...013

Kjærring er vel en sammenslåing av kjære kone så...

Anonymkode: fd53d...ac2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slik, og alt kortere:
Why the Term "Mom Haircut" Should Be Banished | Glamour

Anonymkode: 04e93...8b5

Det der er det klassiske eksemplet på hvordan jeg forestiller meg at en «Karen» ser ut :fnise: 

Anonymkode: 187cb...ba2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette mener jeg er typisk kjærring frisyre😅

c2ac858cdb48329396758a331bf3630b.jpg

Anonymkode: e5ea0...db6

Hmmm, synes frisyren var absolutt kledelig til henne, pen dame. Så visst dette er kjærring, så er kjærring sexy.

Mann

Anonymkode: 060f1...8fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Godt voksne kvinner klipper gjerne håret kort for å styre oppmerksomhet bort fra hengende kinn- og hakeparti. Med langt hår er det nederste del av ansiktet og hals man ser først. Bilder fra Pinterest.

Long Straight White Hair hairstyle on a woman in her 60s with very long hair.

Tousled Long Blonde Hair with Texture on a woman in her 60s with warm blonde hair.

Long Dark Curls hairstyle on a woman in her 60s with curly hair.

Feathery Silver Layers hairstyle on a woman in her 60s with gray hair.

Long Straight Silver Hair on a woman in her 60s with gray hair.

Anonymkode: be512...8f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sigrid Bonde Tusvik har kjerringsveis. 

Det er veldig ofte lite kledende å ha kort hår når man er dame. 

Anonymkode: 75c71...8dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kortklipt, pixie cut, pannelugg og hår til skuldrene / "bob"

Anonymkode: 2574b...d5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hva er typisk gubbesveis, er det når man har en smultring? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Godt voksne kvinner klipper gjerne håret kort for å styre oppmerksomhet bort fra hengende kinn- og hakeparti. Med langt hår er det nederste del av ansiktet og hals man ser først. Bilder fra Pinterest.

Long Straight White Hair hairstyle on a woman in her 60s with very long hair.

Tousled Long Blonde Hair with Texture on a woman in her 60s with warm blonde hair.

Long Dark Curls hairstyle on a woman in her 60s with curly hair.

Feathery Silver Layers hairstyle on a woman in her 60s with gray hair.

Long Straight Silver Hair on a woman in her 60s with gray hair.

Anonymkode: be512...8f1

I min mening så gjør vel kort hår at man trekker mer oppmerksomhet mot ansiktet. Hvis noen har langt hår så får håret mer oppmerksomhet og gjør at man ser mer ungdommelig ut. Hvis damene i bildene her hadde kort hår ville de nok i mine øyne sett 10 år eldre ut. Men det er som sagt min mening og hvordan jeg ser det.

• Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kortklipt, pixie cut, pannelugg og hår til skuldrene / "bob"

Skulle akkurat til å spørre om pannelugg er ‘kjerring’ 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...