Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holdt på med en fyr i snart halvt år. I starten synes jeg alltid (uansett hvem) det er vanskelig å skulle "bestemme" at en person må ta seg en dusj før vi er intime. Kanskje har de andre preferanser enn meg når det kommer til duft, kanskje dusjet de tidligere på dagen og har en sterk kroppslukt. Synes uansett det er vanskelig. 

Han jeg driver med nå kan fort ønske sex uten at han har dusjet den dagen, og jeg merker at det lukter surt av både penis og rumpe når klærne faller. Jeg på min side er nesten alltid helt nydusjet når vi møtes.  Men når er det egentlig man skal ta den praten? Kanskje min luktesans er sensitiv og at en annen dame ikke hadde merket vond lukt av han? Er jo redd for å såre. Det er hans kropp og han son bestemmer over den. Jeg hadde selv blitt såret om noen hadde sagt at jeg lukter vondt og må komme meg i dusjen før sex. 

Noen tips til hvordan begynne å si fra om dette uten å bli streng og såre? Burde jo sagt noe for lenge siden :(

Anonymkode: 6caa7...ec1

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han bør få beskjed. Til hans eget beste. Men dette er ting han bør ha på stell før han dater. Dårlig hygiene er tegn på at han kanskje ikke har det så greit eller at han mangler orden på livet sitt... 

Anonymkode: 68753...a5a

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dusj sammen først. Quick fix.

Anonymkode: 34285...22a

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Du skriver at det er hans kropp og det er han som bestemmer over den.. Joda, men når han skal være intim med din kropp er det du som bestemmer over den.

Og at du ikke vil være intim med han når han er uvasket forstår jeg godt.

Han må helt klart få beskjed. Og at han ikke skjønner det selv er egentlig et stort rødt flagg.

Hva med å si når han tar initiativ / foreslår sex at dere starter med å gå i dusjen sammen? At skal du evt bruke munnen på han er det viktig at han er nyvasket. Det er faktisk helt normalt.

Men jeg tviler på at han kommer til å endre seg varig uansett, og det vil nok fort skli tilbake til gamle uvaner når hverdagen kommer.

• Liker 15
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Holdt på med en fyr i snart halvt år. I starten synes jeg alltid (uansett hvem) det er vanskelig å skulle "bestemme" at en person må ta seg en dusj før vi er intime. Kanskje har de andre preferanser enn meg når det kommer til duft, kanskje dusjet de tidligere på dagen og har en sterk kroppslukt. Synes uansett det er vanskelig. 

Han jeg driver med nå kan fort ønske sex uten at han har dusjet den dagen, og jeg merker at det lukter surt av både penis og rumpe når klærne faller. Jeg på min side er nesten alltid helt nydusjet når vi møtes.  Men når er det egentlig man skal ta den praten? Kanskje min luktesans er sensitiv og at en annen dame ikke hadde merket vond lukt av han? Er jo redd for å såre. Det er hans kropp og han son bestemmer over den. Jeg hadde selv blitt såret om noen hadde sagt at jeg lukter vondt og må komme meg i dusjen før sex. 

Noen tips til hvordan begynne å si fra om dette uten å bli streng og såre? Burde jo sagt noe for lenge siden :(

Anonymkode: 6caa7...ec1

Jeg ville heller ha foretrukket at en date/kjæreste sa i fra tidlig på en pen måte, enn å vente veldig lenge. 

Klart, om du sier "kan du ikke ta deg en dusj før vi har sex, det lukter surt" så kan det såre. 
Men om du sier "det er så mye deiligere med sex når vi begge er nydusjet og lukter godt" så er det noe som for de fleste oppleves mest som en positiv forsterkning. 

Anonymkode: 33c57...707

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier bare at han skal i dusjen før vi har sex, det har aldri vært noe problem det. Av og til ser jeg på og sier: «og rumpa», når alt bortsett fra den er blitt vasket. Mange synes dessuten at det er hyggelig å få skrubbet ryggen.

Det er noen år siden jeg hadde fast partner, og det har vært lite aktivitet som singel. Det å sjekke opp mannfolk med at de skal ha en dusj før sex fungerer helt fint.

For år siden måtte jeg lære en jeg var i lag med å ta akuttvask på penis etter at vi fann ut at vi var kosen sammen; unnskylde seg, gå på do og slenge pølsa over vasken for å slenge på rent vann så kukost og urinlukt ble fjernet. Han gjennomførte deretter og jeg fikk ren pikk hver gang.

Som en note så plagdes jeg med lukta hans og det var medvirkende til at jeg til slutt gjorde det slutt, jeg syntes ikke han luktet godt. Damer, det minste dere kan gjøre er å velge partnere dere synes lukter godt eller nøytralt. Jeg er mer seksuelt tilfreds med en jeg synes lukter godt enn med andre.

Anonymkode: af13d...c08

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han slurver med slikt nå, hvordan blir han når dere har vært sammen noen år......?

Anonymkode: 373e0...62c

• Liker 11
  • Nyttig 12
Skrevet

Du kan evt prøve deg på en litt morsom tone, "ops, har du glemt å dusje i dag? Jeg venter på deg etter dusjen, elsker nydusjede mannfolk".

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Skryt uhemmet av dusjsåpa hans, si du synes han lukter fantastisk digg når han har dusja og lukter av den

Anonymkode: 5cb07...7b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det er kjipt. Min eks var renslig og dusjet hver dag, men dessverre luktet det ofte stramt av utstyret hans. Mulig noen bare får en stram lukt uansett etter noen timer, eller om det handler om slurvete vask? Jeg så iallfall ingen tegn på slurv de gangene vi dusjet sammen. Og jeg synes også det er litt ødeleggende for den spontane sexen om man alltid må hive seg inn i dusjen ført.

Min nåværende kjæreste dusjer også hver dag, men selv om jeg gir han BJ på kvelden har det aldri luktet noe som helst. Kun varm hud, så det er jo en fryd å gi han BJs i forhold til med eksen. 

Men ja, inntrykket mitt er at de begge var like renslige. Bør kanskje nevne at min nåværende er omskåret (av medisinske årsaker) så det er nok noe lettere å holde det fresht uten forhud (men dog, noe mindre sensitiv og litt vanskeligere å runke...pros and cons..)

Anonymkode: 18c81...56f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Du stinker. Dusj!»

Anonymkode: 8666d...51b

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror det blir kortvarig, om du får han igang med dusjing nå i starten 🫣

Anonymkode: 8f491...2b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt. Si i fra på en tydelig måte. Han er ikke 3 år vel?? Du trenger ikke jatte eller "selge det inn". Menn tåler å bli pratet til. Det gjør de til hverandre. Det er derfor de ofte ikke skjønner beskjed når dere damer pakker inn ting med silkepapir og duller. 

Hygiene er et minimumskrav. Du fortjener ikke å måtte være intim med en kropp som lukter jævlig. 

Bare å si "Sorry. Du lukter surt og gammal mann. Vær så snill og dusj før vi er intime.." 

For mange år siden fikk jeg enn sånn beskjed. Vi var på hyttetur i villmarka og da ble det litt deretter. Akkurat der og da tenkte jeg ikke på det. Men jeg forstod at hun syntes det var ekkelt og tok derfor en iskald dusj. Det ble aldri noe problem mellom oss igjen. Verken med hygiene eller det at hun sa i fra på en klar måte. 

Anonymkode: d19c8...80f

• Liker 7
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke pakket det inn engang. Ville bare sagt at jeg ikke vil ha sex før han har dusjet. 

Og hva så egentlig om han blir litt fornærmet eller såret der og da. Det går over. Han trenger åpenbart en liten vekker når det kommer til hygiene og respekt for sin sexpartner. Det kommer på sikt til å bli veldig lite sex mellom dere om du ikke sier noe, for selvfølgelig vil dette påvirke lysten din på ham.

Hvis du er superheldig vil han ta varige grep(anser dette som lite sannsynlig). Kanskje vil han ta seg sammen en periode, typ gjennom nyforelsketfasen, og så senere skli tilbake til standarden han har i dag(mye mer sannsynlig).

Anonymkode: 81a76...59c

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

"Mmm...du er deilig, jeg har lyst å suge deg men kan du ta en dusj først, det er best med nyvasket pikk"

Anonymkode: 2d826...0ad

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du må si tydelig fra. Jeg mistenker at en del menn ikke legger egenverdet sitt i hygiene på samme måte som oss damer, så de tar det heller ikke like knusende om de får en kommentar på det (rett på meg om dette er feil, menn? Kjenner dere på samme bunnløs skam som oss om noen påpeker for eksempel svettelukt?)

Min erfaring er dessverre at menn heller ikke har fått samme opplæring i hygiene som oss som barn. Tidligere generasjoner har nok fokusert på at mor lærer datter, og så er det ingen som lærer opp sønnen. For oss som har fått dette innprentet hele oppveksten er det rart at det ikke er intuitivt, men sannheten er at mange voksne menn aldri har lært at de må vaske daglig rumpe, penis, og under armene. Mange vet heller ikke at de må vaske føttene, de tenker at de blir rene av at vann og såpe renner ned over dem. Ergo oftere tåfis hos menn. 

"Du, jeg får ikke helt til å nyte sex med noen som ikke lukter relativt rent, så jeg vil gjerne at du også tar en runde i dusjen før vi skal ligge sammen. Det trenger ikke å være rett før, men i løpet av de siste timene iallefall."

Anonymkode: 746dc...b36

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg sa ifra med en gang at jeg setter sånn pris på det at du er nydusjet og ren når vi er intime. Det betyr mye for meg.

Det kan du si nå og.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg som sender partneren rett i dusjen om jeg synes det er på tide? 

Nå stinker du, kom deg i dusjen, sier jeg. Ingen sure miner her i huset for det. 

Anonymkode: dfb02...032

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men dere som foretrekker at man er nydusjet, hvordan blir det med spontan sex etter en stund sammen? En ting er jo å være nydusjet før en date/man skal treffes, men om man plutselig får lyst på sex på ettermiddagen, ved lunsjtid på søndag, når man nettopp har våknet, osv., skal man alltid hive seg i dusjen da? Eller om man har lyst på sex flere ganger om dagen? Jeg og kjæresten kan jo fint ha sex både klokka 11, 16 og 23 liksom. Kan ikke dusje hver gang 😅

Anonymkode: 89432...68d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men dere som foretrekker at man er nydusjet, hvordan blir det med spontan sex etter en stund sammen? En ting er jo å være nydusjet før en date/man skal treffes, men om man plutselig får lyst på sex på ettermiddagen, ved lunsjtid på søndag, når man nettopp har våknet, osv., skal man alltid hive seg i dusjen da? Eller om man har lyst på sex flere ganger om dagen? Jeg og kjæresten kan jo fint ha sex både klokka 11, 16 og 23 liksom. Kan ikke dusje hver gang 😅

Anonymkode: 89432...68d

Jeg kan bare snakke for meg selv. Men er vi hjemme så går jeg som regel i dusjen først.

Men i alle fall dusjer jeg daglig. Ofte flere ganger pga trening. Jeg går med nyvaskede klær og lar ikke undertøy ligge så lenge uvasket at lukta aldri går ut. 

Så det er veldig sjelden et problem med lukt. Så vi har spontan sex av og til. Ikke noe problem. 

Anonymkode: d19c8...80f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...