Gå til innhold

Være hjemme alene på morningen før skole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle var barna deres når de var hjemme alene før skolen og gikk på skolen? 

Barna har gått alene lenge til, men en av oss er hjemme på morningen og sier hade. Kan ikke se for meg at de går på riktig tidspunkt, men føler det er på tide også? 

De er 8 og 9 år gamle. 

Anonymkode: 1a190...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts 

De er forresten alene etter skole og det går fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på Sfo om morgenen til og med tredje klasse. En engstelig gutt. 

Anonymkode: cd086...440

Skrevet

kan du ringe å minne dem på å gå til riktig tid? eller sette en alarm. Ville øvd på rutiner, men om de ikke klarer å komme seg ut av huset til rett tid så er de kanskje ikke modne nok til å være alene om morgenen.

AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde de helt fra starten, 1.klasse. Jeg hadde alarm på komfyren som pep da barna skulle ta på seg uteklær og gå til skolen.

Anonymkode: 8fb71...1ba

AnonymBruker
Skrevet

8 år. Han måtte stå opp selv og komme seg til SFO selv. Det gikk fint, og vi hadde avtale med skolen om at de ga beskjed hvis han ikke kom (noe som aldri skjedde). Vi løste det ved at jeg ringte ham rett etter klokken hans ringte. Han hadde faste rutiner. Jeg ringte også 5 min før han skulle gjøre seg klar. Han gikk samtidig som broren gikk til skolebussen som han tok til ungdomsskolen. Vi bor langt ute på landet, og mange må dessverre gjøre ting sånn. Nå er gutten voksen, og klarer seg helt fint 😊

Anonymkode: 7b595...c19

AnonymBruker
Skrevet

Mine var på den alderen der. 

Vi gjorde klar frokost og vekket de før vi dro.
 så stod de opp kledde på seg og spiste. 
De hadde på en alarm når de skulle pusse tenna og kle på seg og gå. 

Ringte for å sjekke at de var klare for å gå i staren

Anonymkode: d8416...eb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjorde de helt fra starten, 1.klasse. Jeg hadde alarm på komfyren som pep da barna skulle ta på seg uteklær og gå til skolen.

Anonymkode: 8fb71...1ba

Ja, det hadde vi også, bare på telefonen (han hadde en mobil hjemme som vi kunne nå ham på). Satt alltid på alarm til samme tid, i tilfelle jeg ikke fikk sjans å ringe med en gang. 

Anonymkode: 7b595...c19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor gamle var barna deres når de var hjemme alene før skolen og gikk på skolen? 

Barna har gått alene lenge til, men en av oss er hjemme på morningen og sier hade. Kan ikke se for meg at de går på riktig tidspunkt, men føler det er på tide også? 

De er 8 og 9 år gamle. 

Anonymkode: 1a190...38b

2 klasse her. En av oss ringte 10 min før de skulle gå, og de hadde alarm på i tillegg. 

Anonymkode: 495ee...ff5

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min var 8. Jeg var hjemme til kvart over syv, da hadde vi spist frokost sammen, pusset tennene osv., og så gikk hun selv til skolen (bare to-tre kvartaler) kvart på åtte. 

Hun kom aldri for sent, glemte å slukke lyset, låse e.l., så det gikk veldig fint. 

Anonymkode: 63f51...4b3

AnonymBruker
Skrevet

Eldste var 10 fordi hun taklet ikle å være alene før det.

Minste var 7. 

Nå er de 9 og 12. De klarer seg bra 😊

Anonymkode: 16f5a...d39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Andre klasse. Har kun behov for det enkelte dagar innimellom. Eg ringer henne for å sjekke om ho har gått til bussen. 

Anonymkode: e29c3...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...