Gå til innhold

Vil kvinner flest ha snille menn eller er det noen kvinner som ønsker det?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta faren min. Han var riktignok veldig populær blant damene da han var ung, men jeg vet ikke om han hadde vært populær i dag. I tjueårene ga han bort alt han tjente og noe de i telt. Han droppet ut av profesjonsstudiet i psykologi for å reise rundt i verden og hjelpe folk. Er det sånne menn kvinner flest ønsker i dag?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å svare på, med så lite info om hans personlighet.

Dessuten er kvinner ulike, det er ikke slik at alle kvinner liker de samme mennene. "Kvinner flest" er ikke en homogen gruppe.

Anonymkode: f4c91...4e6

• Liker 8
Skrevet

Kvinner er ikke en homogen gruppe. Man kan derfor ikke svare for alle kvinner.

Noen kvinner liker slike menn, noen kvinner liker ikke slike menn. Vi er ganske forskjellige, skjønner du. ;) 

Jeg liker en mann som er snill og grei, men ikke nødvendigvis en som reiser bort hele tiden og ikke er villig til å bruke tid med familien sin. Det sagt, jeg er selv en altruist, så jeg er glad jeg har funnet meg en mann som også er det, og som jeg kan være det sammen med - her i Norge. :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (7 minutter siden):

Kvinner er ikke en homogen gruppe. Man kan derfor ikke svare for alle kvinner.

Noen kvinner liker slike menn, noen kvinner liker ikke slike menn. Vi er ganske forskjellige, skjønner du. ;) 

Jeg liker en mann som er snill og grei, men ikke nødvendigvis en som reiser bort hele tiden og ikke er villig til å bruke tid med familien sin. Det sagt, jeg er selv en altruist, så jeg er glad jeg har funnet meg en mann som også er det, og som jeg kan være det sammen med - her i Norge. :) 

Virkelig??? Så du mener tråder og kommentarer her på KG med «typisk menn» «typisk kvinner» , egentlig er korttenkt generalisering. Det ble litt mye for meg. Kjenner jeg ble svimmel og må sette meg ned.

Anonymkode: 3e266...41b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virkelig??? Så du mener tråder og kommentarer her på KG med «typisk menn» «typisk kvinner» , egentlig er korttenkt generalisering. Det ble litt mye for meg. Kjenner jeg ble svimmel og må sette meg ned.

Morsom du. Hva med å bidra med noe nyttig, i stedet for å lire av seg sarkastiske kommentarer? 

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
SPOCA skrev (Akkurat nå):

Morsom du. Hva med å bidra med noe nyttig, i stedet for å lire av seg sarkastiske kommentarer? 

Jeg var faktisk enig i budskapet ditt. Kanskje vanskelig med tekstbasert formidling. Mente jeg gjorde mitt ytterste i bringe dette fram. Jeg kunne skrevet veldig kort, enig. Følte det ble litt tørt.

AnonymBruker
Skrevet

En perfekt mann for meg (som trolig bare finnes i kiosklitteraturen):

- Oppmerksom på mine behov og har et ønske om å bidra så godt han kan for å gi meg høy livskvalitet.

- Respekt for seg selv, med evne til å sette fornuftige grenser for å selv ha god livskvalitet.

- Trygg på egen person, både ytre og indre, Men ydmyk nok til å stadig utvikle seg til det bedre.

- Trofast. Jobber for å bedre forholdet heller enn å søke tilfredstillelse andre steder.

- God til å regulere egne følelser. Han viser både sorg, glede og irritasjon, men klarer å regulere mer aggressive følelser.

- Tar vare på egen kropp. Mentalt, hygienisk, aktiv og et fornuftig, balansert kosthold. 

- Klarer å kle seg i hele, rene og fornuftige klær.

- Har omsorg for menneskene rundt seg, men har ikke stor interesse for å blande seg i andres liv eller sladder.

- Stor omsor for egen familie, og også etterhvert min familie. Familiefokusert.

- Stabil jobbsituasjon, både evne og vilje til å tjene til livets opphold.

- Attraktiv i den forstand at han er sterk, ren, klipt og med et ellers i det minste vanlig utseende.

Takk for meg

Anonymkode: 1be3c...661

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste kvinner ønsker noen som behandler dem bra. 
Men det finnes like mange variasjoner av snille menn, som det finnes kvinner som ønsker snille menn... 

Jeg vil f.eks gjerne ha en mann som hjelper andre, og som jobber frivillig. Men en mann som reiser verden rundt for å hjelpe andre, mens jeg sitter alene hjemme? nei takk. 
En mann som gir bort alle sine verdier fremfor å skape ett trygt hjem selv først, nei takk. 
Noen andre kvinner ville elsket det. 

Anonymkode: dc594...781

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En perfekt mann for meg (som trolig bare finnes i kiosklitteraturen):

- Oppmerksom på mine behov og har et ønske om å bidra så godt han kan for å gi meg høy livskvalitet.

- Respekt for seg selv, med evne til å sette fornuftige grenser for å selv ha god livskvalitet.

- Trygg på egen person, både ytre og indre, Men ydmyk nok til å stadig utvikle seg til det bedre.

- Trofast. Jobber for å bedre forholdet heller enn å søke tilfredstillelse andre steder.

- God til å regulere egne følelser. Han viser både sorg, glede og irritasjon, men klarer å regulere mer aggressive følelser.

- Tar vare på egen kropp. Mentalt, hygienisk, aktiv og et fornuftig, balansert kosthold. 

- Klarer å kle seg i hele, rene og fornuftige klær.

- Har omsorg for menneskene rundt seg, men har ikke stor interesse for å blande seg i andres liv eller sladder.

- Stor omsor for egen familie, og også etterhvert min familie. Familiefokusert.

- Stabil jobbsituasjon, både evne og vilje til å tjene til livets opphold.

- Attraktiv i den forstand at han er sterk, ren, klipt og med et ellers i det minste vanlig utseende.

Takk for meg

Legg fra deg kiosklitteraturen.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Legg fra deg kiosklitteraturen.

Jeg er godt gift jeg altså, med realistiske forventninger til mannen min, men ønskelister er jo alltid lengre enn hva man mottar til slutt😂

Skrevet
Majer skrev (36 minutter siden):

Ta faren min. Han var riktignok veldig populær blant damene da han var ung, men jeg vet ikke om han hadde vært populær i dag. I tjueårene ga han bort alt han tjente og noe de i telt. Han droppet ut av profesjonsstudiet i psykologi for å reise rundt i verden og hjelpe folk. Er det sånne menn kvinner flest ønsker i dag?

"I tjueårene" skjer det mye med kvinner. Hovedendringen er at de går fra å være i "primal-gir" til å skifte til "chille-gir". Det betyr at når kjønnsdriften er i høygir så går de for det de blir mest tent av. Beef cakes, gutter som selger drugs og viser fram belter med store spenner eller bare de som er høyrøstet og slåss på byen (selv om de sier nei, så viser handlinger noe annet) - til så å bli mer kalkulerte og heller velge han med greit hus og god bil og som har økonomien på stell til tross for månen, ølmagen og de kjedelige klærne hans og det kjedelige livet hans. Og her varierer det mye hvor langt de er i den fasen fra å løfte på miniskjørtet sitt fremfor Johnny Bravo til å be Herr Jonsen om å ta ut av oppvaskmaskinen, mens man henger opp klær til tørk. I tillegg så må man forstå at "ønskeliste" og "minimumskrav" er to veldig forskjellige ting. Ikke spør kvinner om hva de ønsker seg, men se hvem de er sammen med. Jeg ønsker meg en kvinne med fin rumpe og fyldige pupper som ikke henger som tar seg av husvask i tank top og daisy dukes, som elsker maten jeg lager, og som gjør alt jeg vil når det gjelder sex hele tiden og som gjør økonomiske vurderinger i overensstemmelse med meg, men jeg vet jo hvor landet ligger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
HemmeligSpion skrev (3 minutter siden):

"I tjueårene" skjer det mye med kvinner. Hovedendringen er at de går fra å være i "primal-gir" til å skifte til "chille-gir". Det betyr at når kjønnsdriften er i høygir så går de for det de blir mest tent av. Beef cakes, gutter som selger drugs og viser fram belter med store spenner eller bare de som er høyrøstet og slåss på byen (selv om de sier nei, så viser handlinger noe annet) - til så å bli mer kalkulerte og heller velge han med greit hus og god bil og som har økonomien på stell til tross for månen, ølmagen og de kjedelige klærne hans og det kjedelige livet hans. Og her varierer det mye hvor langt de er i den fasen fra å løfte på miniskjørtet sitt fremfor Johnny Bravo til å be Herr Jonsen om å ta ut av oppvaskmaskinen, mens man henger opp klær til tørk. I tillegg så må man forstå at "ønskeliste" og "minimumskrav" er to veldig forskjellige ting. Ikke spør kvinner om hva de ønsker seg, men se hvem de er sammen med. Jeg ønsker meg en kvinne med fin rumpe og fyldige pupper som ikke henger som tar seg av husvask i tank top og daisy dukes, som elsker maten jeg lager, og som gjør alt jeg vil når det gjelder sex hele tiden og som gjør økonomiske vurderinger i overensstemmelse med meg, men jeg vet jo hvor landet ligger.

Ikke vondt ment, men du er ikke tilfeldigvis fra distriktet? De refleksjonene der er ganske fjernt fra noe jeg kjenner til fra oppvekst til voksen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snill blir ofte sett på som svak. Bad boy som sterk. Det er sannheten. Kvinner tenner mest på sistnevnte.

Anonymkode: f5c4b...b62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke vondt ment, men du er ikke tilfeldigvis fra distriktet? De refleksjonene der er ganske fjernt fra noe jeg kjenner til fra oppvekst til voksen.

Ikke vondt ment, men er du alltid så sneversynt? Sånn er det ikke her i distriktet heller ;)

Anonymkode: 43ae6...948

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke vondt ment, men er du alltid så sneversynt? Sånn er det ikke her i distriktet heller ;)

Anonymkode: 43ae6...948

Beklager. Dere er bare veldig synlige i bybildet.

AnonymBruker
Skrevet

«Snille» er feil ord, føler jeg. Jeg ville sagt omsorgsfulle, de som bryr seg. Ja, vi vil ha slike menn. 

Anonymkode: 80a06...d1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er en liten misforståelse i at kvinner vil ha "menn som alltid er snille". Vil vi egentlig det? Vi vil ha menn som er snille mot OSS, mot våre barn, vår familie, våre venner. 

Men jeg tror det er et fåtall som egentlig ønsker en mann som er like snill mot ALLE. Selv om eksempelet ditt med å gi bort alt man eier til de fattige er litt for ekstremt, så vet jeg allikevel om mange (både kvinner og menn) som irriterer seg over partnere og familiemedlemmer som er "for snille". Det er slitsomt å ha en partner som "bare skal hjelpe en kompis" hver eneste helg, eller som er konstant blakk fordi han har familiemedlemmer som trenger litt penger, etc etc.

Så alt med måte, rett og slett.

Anonymkode: 7276c...cc0

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Med snill mann mener jeg en mann som er snill mot andre. Han ønsker andre et godt liv, og samtidig har en kritisk sans. En ordinær snill person.

Har omsorgsevne, kan å være raus men uten å måtte være det. Forstår seg på andre. Kan å strekke ut en hånd, men må såklart ikke. Er imøtekommende, inkluderende. Ser andre. Men det betyr ikke at han i en vær situsjon må gjøre, bare at han i det minste har kvalitetene.

En mann som du ikke må forklare hva snill er 😅

Anonymkode: 86538...147

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er en liten misforståelse i at kvinner vil ha "menn som alltid er snille". Vil vi egentlig det? Vi vil ha menn som er snille mot OSS, mot våre barn, vår familie, våre venner. 

Men jeg tror det er et fåtall som egentlig ønsker en mann som er like snill mot ALLE. Selv om eksempelet ditt med å gi bort alt man eier til de fattige er litt for ekstremt, så vet jeg allikevel om mange (både kvinner og menn) som irriterer seg over partnere og familiemedlemmer som er "for snille". Det er slitsomt å ha en partner som "bare skal hjelpe en kompis" hver eneste helg, eller som er konstant blakk fordi han har familiemedlemmer som trenger litt penger, etc etc.

Så alt med måte, rett og slett.

Anonymkode: 7276c...cc0

Jeg vil ha en som er snill mot alle, men ikke at han gir birt klærne mine imot min vilje, om han vil gi til de fattige. 

En mann som er aktivt slem mot andre, forbi når de er slemme først, er jo ikke en snill mann.

En snill mann med kritisk sans. Snill men ikke dumsnill. ?

Anonymkode: 86538...147

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo! Jeg er fra distriktet som heter "Trondheim". Forøvrig har jeg merket at de som er fra bygda er ganske todelte. Det er Råne-Ronny på 35 med Vilse-Helmina og Trudelure-Martine  i baksetet som får øl som er på tiltak hos NAV og jobber på bensinstasjonen, og så er det Rolf-Martin som er ganske innesluttet men driver maskinpark og utleie og driver egen bedrift. Og Råne-Ronny  er den kuleste når kvinnene er små 18-åringer, mens Rolf-Martin er lø. I midtbyen er det mer variasjon og mellomfaser, spesielt når det gjelder planer for fremtiden. Hadde jeg vært dame og skulle valgt noen så hadde jeg liksom bedt mine prospekter om å vise femårsplanen sin før jeg bandt meg liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...