AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Skrevet 21. august Eller sendte mailen med et word dokument og dette ble åpnet Anonymkode: 38912...a2b
AnonymBruker Skrevet 21. august #3 Skrevet 21. august Det er sikkerhetssystemet ? Anonymkode: 0b359...230
AnonymBruker Skrevet 22. august #4 Skrevet 22. august Gjør det noe da? Med mindre du har sendt noe konfidensielt fra arbeidsplassen til en privat adresse? Det er jo verre å bruke privatmail til å sende jobbmail med sensitivt innhold. Jobbmail hos oss har høy sikkerhet. Jeg har selv sendt noen dokumenter fra min private mail, til jobbmailen min, men det er private dokumenter. Anonymkode: 3831b...b23
AnonymBruker Skrevet 22. august #5 Skrevet 22. august Det er en sikekrhets bruker som ingen aktivt bruker, men som ofte blir brukt til å scanne eposter for virus/farlig vedlegg. Det er ingen mennesker som har lest e-posten fra IT-avdelingen om det er det du er redd for. MEN du må være klar over at e-poster sendt via jobbeposten er jo knyttet til din jobb, og derav er det sikkerhetsmekanismer og lignende som slår inn for å beskytte bedriftens IT-system. Jeg har sendt masse e-poster fra min jobb e-post til private mailadresser. Ofte test e-poster for å sjekke at de går imellom til for eksempel hotmail, gmail, online osv. Jeg jobber med IT. Anonymkode: 5758f...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #6 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er en sikekrhets bruker som ingen aktivt bruker, men som ofte blir brukt til å scanne eposter for virus/farlig vedlegg. Det er ingen mennesker som har lest e-posten fra IT-avdelingen om det er det du er redd for. MEN du må være klar over at e-poster sendt via jobbeposten er jo knyttet til din jobb, og derav er det sikkerhetsmekanismer og lignende som slår inn for å beskytte bedriftens IT-system. Jeg har sendt masse e-poster fra min jobb e-post til private mailadresser. Ofte test e-poster for å sjekke at de går imellom til for eksempel hotmail, gmail, online osv. Jeg jobber med IT. Anonymkode: 5758f...5f3 Skriver under på dette, det er veldig sannsynlig systembruker knyttet mot sikkerhetssystemene som håndterer e-post. Men, det skal nevnes at det er en del e-post som blir flagget i systemet som noe usikker, og går da i karantene hvor det er manuell behandling. Det kan gjelde en større mengde, alt etter sikkerhetspolicy og oppsett. Hos oss strammer vi veldig inn bruk av jobbepost til private formål, samt deling/videresending ol. av data mellom jobbepost og privat. Dette bryter vårt reglement, og vi strammer inn ukentlig på dette. På sikt vil det være grunnlag for en prat med leder om de ansatte fortsetter slik de har holdt på til nå. En ting er at vi legger en et drøss med tekniske sperrer, fra e-postsikkerhet til DLP-regler og annet, en annen vil være de som fremdeles vil komme i karantene som tvil. Etter hvert vil det altså føre til konsekvenser for den ansatte det gjelder som misbruker og bryter reglene. Vi holder vel å merke på med en massiv opplysning- og opplæringskampanje før vi går til de skritt. Per nå så er det noen hundre ansatte som ikke lenger får sine strikkeoppskrifter eller efakturavarsler fra egen bank til privatbruk - og ufattelig mye mer. Anonymkode: 844ea...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå