Gå til innhold

Tegn på perimenopause?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det siste året har mensen blitt litt mer varierende... Men kun etpar dager for tidlig, eller etpar dager for sent, samme kraftige smerter som vanligvis.

Men de siste mnd så har jeg plutselig fått økning i små kviser i kinnene, hele tiden....

Og sist mensen så var den to dager forsinket, men knapt nok blødning de første to dagene.. kunne litt rosa på papiret når jeg var på do... Smertene var like intense som vanlig... Dag tre kom mensen for fullt... Og totalt varte den 6 dager mot vanlig 4.

Er det hormonene forandringer generelt eller er det tegn på perimenopause?

Anonymkode: 38c62...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå til legen og få tatt blodprøve, så tar du en ny om 6 mnd og så kan legen si noe om utviklingen.. Hos meg startet det LENGE før mensen var påvirket, faktisk var ending rundt mensen det siste symptomet som kom og når det dukket opp var jeg omtrent ferdig med hele OG og livet ble "normalt" igjen.. Før det var det mye rare greier, startet med uforklarlig vektøkning, hjernetåke, sliten og trøtt hele tiden og så kom alle de rare vondtene, litt nattsvette dukket opp etterhvert, og så til slutt ble mensen merkelig og ble borte. 

Anonymkode: f5d5c...d97

Skrevet

Blodprøvene er upålitelige. Tatt flere blodprøver, de viser «normalt», mye symptomer (uro, tungsinn, hetetokter, nattevåk osv), gikk til gynekolog (privat, kostet ca 2500, oppfølging videre hos fastlege), startet med hormoner - nytt liv! 

Anonymkode: cd4b1...644

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blodprøvene er upålitelige. Tatt flere blodprøver, de viser «normalt», mye symptomer (uro, tungsinn, hetetokter, nattevåk osv), gikk til gynekolog (privat, kostet ca 2500, oppfølging videre hos fastlege), startet med hormoner - nytt liv! 

Hvilke hormoner?

Anonymkode: 1c2ee...ece

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke hormoner?

Anonymkode: 1c2ee...ece

Østrogenspray kombinert med progesteronpiller. Standard «førstevalg» - 2 sprut med sprayen daglig

Skrevet

Jeg er mer ute etter om dette er tegn på perimenopause, eller om jeg vurderer om det er noe annet.

Jeg er ikke ute etter hormonbehandling eller noe, overgangsalder kommer på et tidspunkt uansett og jeg vil håndtere det på mest mulig naturlig måte. 

Og jeg vet at hvis dette er tegn så kan jeg begynne forebyggende nå, for å håndtere ubehag som kommer, men jeg trenger ikke lege, blodprøver eller resept på hormoner for å håndtere det.... Eller vil ikke ha det.

Anonymkode: 38c62...da1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...