AnonymBruker Skrevet 21. august #21 Skrevet 21. august Prøv i litt mer enn bare en hvit måned. Gi det et år før du gir deg opp en mening om det hjelper eller ikke. Anonymkode: 21dd9...23a 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #22 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): dette har jeg ærlig talt ikke lagt merke til. men folk som sikkert ikke leser noe som helst annet enn Se og Hør (eller utenlandske sladder-nettsteder) får sikkert ikke med seg noe annet. Anonymkode: ff667...1fb Leser egentlig ingen av delene du nevner, men har sett det på nrk.no og Aftenposten for eksempel. Anonymkode: 35346...798 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #23 Skrevet 21. august Lur Venn skrev (46 minutter siden): Der er jo en del som ser opp til sånne kjendiser, så hvis der kan hjelpe til med å få folk til å slutte å drikke så er der bare positivt Eventuelt at det virker preventivt for noen å høre slike historier slik at de ikke begynner å drikke i store mengder. Når det er sagt så synes jeg man skal være forsiktig med kjendis-historier rundt personlige problemer. Det er ingen som er ærlige om slike problemer, så man får en rosemalt versjon. Avisene burde komme med historier fra folk som står frem anonymt og hvor familiemedlemmer og kollegaer også forteller sin versjon av hva som skjedde. Man bør få historiene fra familie og venner for selv om man er anonym så er det typisk at folk som har et rusproblem lyver til seg selv om hvordan rusproblemet går utover andre. Anonymkode: fc187...b78 4
Pippi Lotta Skrevet 21. august #24 Skrevet 21. august Kjendiser jobber jo somregel med å holde seg rellevante. Så å bli sint på en kjendis for å snake med se og hør blir vel som å bli sint på busjoføren for å kjøre busd, det vitner om at det er noe man ikke helt forstår. Så snaker jo kjendiser om alt mulig, så det at det nettopp er alkohol du henger deg opp i TS, det er jo litt inresangt tenker jeg. Selv kan jeg ikke huske å ha hørt om en eneste kjendis som snaket om dette, så om jeg har hørt noen snake om det så har jeg ikke bryd meg med det. Hvorfor tror du akurat interjuer om alkohol gjør så stort intryk på deg? 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #25 Skrevet 21. august Alle har forskjellig forhold til alkohol, åpenbart.. Jeg måtte slutte med alkohol noen år da det krasjet med medisiner, savnet det lite, men så begynte jeg smått igjen med ett glass her og der bare. Begynte å drikke litt mer på fest, men ble bare dårligere og dårligere av det med åra, tåler det rett og slett ikke lenger. Nå har jeg vært gravid og født og har ingen planer om å drikke igjen med det første, redd for å bli skikkelig dårlig igjen. Så selv om jeg drakk sjeldent så merket jeg stor forskjell. Anonymkode: 777f1...0c0 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #26 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke kjendiser? Men om man bare klarer 1 hvit mnd, tror jeg man bør prøve 6. Anonymkode: 5801f...4c6 https://www.nrk.no/trondelag/linnea-myhre-har-ikke-drukket-alkohol-pa-ett-ar_-slik-har-aret-som-edru-pavirket-henne-1.17499988 Bland annet Linnea Myhre selvfølgelig. Viktig å oppdatere seg på hennes søvnvaner, depresjoner og alkoholkonsum og i det hele tatt hva som skjer i Linneas liv. Anonymkode: 05e2e...941 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #27 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Eventuelt at det virker preventivt for noen å høre slike historier slik at de ikke begynner å drikke i store mengder. Når det er sagt så synes jeg man skal være forsiktig med kjendis-historier rundt personlige problemer. Det er ingen som er ærlige om slike problemer, så man får en rosemalt versjon. Avisene burde komme med historier fra folk som står frem anonymt og hvor familiemedlemmer og kollegaer også forteller sin versjon av hva som skjedde. Man bør få historiene fra familie og venner for selv om man er anonym så er det typisk at folk som har et rusproblem lyver til seg selv om hvordan rusproblemet går utover andre. Anonymkode: fc187...b78 Edit: Spesielt ikke kjendiser, de lever jo av hvordan de blir oppfattet av andre. Anonymkode: fc187...b78
Kålrota Skrevet 21. august #28 Skrevet 21. august Det er jo en utrolig positiv trend, for en rar ting å bli irritert på. Jeg heier på alle som ikke lar alkoholen være svaret på all sosial smøring. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #29 Skrevet 21. august Er det noen på KG som drikker alkohol mer enn et par ganger å måneden egentlig? Zzzzzzznoooork...... Anonymkode: 0114e...87c 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #30 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er veldig enig med deg. Fint for dem, men det at de plutselig skal være så mye bedre enn alle andre irriterer meg. (Har forøvrig samme tanker som deg: hvit måned gjør ingen underverker her, men så drikker jeg heller ikke mye i utgangspunktet). Anonymkode: 51fb1...ce2 De verken sier eller mener dette. Her er det åpenbart du som er sjalu. Tenker du det samme om noen spiser sunnere eller trener mer enn deg? "De prøver å være bedre enn meg" De kunne jo ikke brydd seg mindre om hva du driver med... Anonymkode: dda8d...539 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #31 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ei stund skulle alle stå fram med sin periode i livet da de slet psykisk. Nå er det alkoholdavhold som gjelder. Kjendiser må finne på nye ting og henge seg på trender hele tida for å gjøre seg selv interessante. For mange av oss andre er det rennende likegyldig, men faktum er at også mange liker å følge disse menneskene på some og da må de jo ha noe å komme med. 🥱 Anonymkode: 90028...eca Den yngre generasjonen drikker jo allerede mindre alkohol i forhold til hva de som er voksne nå gjorde. Men avhengighetstendensene til alkohol har blitt erstattet med avhengighet til teknologi og skjerm. Håper at fokus på mindre skjermbruk snart blir "in" å fronte for kjendiser og influensere, for det er jo dét den yngre garde trenger hjelp til nå. Det hjelper ikke å skryte av at man ikke drikker alkohol dersom man sitter klistret foran mobiltelefonen 24/7, det er minst like skadelig. Anonymkode: 931d9...49c 5
AnonymBruker Skrevet 21. august #32 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den yngre generasjonen drikker jo allerede mindre alkohol i forhold til hva de som er voksne nå gjorde. Men avhengighetstendensene til alkohol har blitt erstattet med avhengighet til teknologi og skjerm. Håper at fokus på mindre skjermbruk snart blir "in" å fronte for kjendiser og influensere, for det er jo dét den yngre garde trenger hjelp til nå. Det hjelper ikke å skryte av at man ikke drikker alkohol dersom man sitter klistret foran mobiltelefonen 24/7, det er minst like skadelig. Anonymkode: 931d9...49c Kjendisene og influencerne lever av at folk bruker enormt mye tid på unyttig skjermbruk. Om man ønsker å redusere skjermbruken så er jo det å følge med på influencere og kjendiser det første man burde kutte ut. Anonymkode: fc187...b78 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #33 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjendisene og influencerne lever av at folk bruker enormt mye tid på unyttig skjermbruk. Om man ønsker å redusere skjermbruken så er jo det å følge med på influencere og kjendiser det første man burde kutte ut. Anonymkode: fc187...b78 Helt enig, samtidig er jo det noe dobbeltmoralsk over å erstatte dopaminet fra alkohol med dopaminet de får fra stadige likes og penger fra skjerm. Her må man ta grep selv, og avfølge. Anonymkode: 931d9...49c 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #34 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det så mange kjendiser som absolutt må stå fram i media med at de har sluttet å drikke alkohol, og fått et nytt og bedre liv? Er så lei. Jeg har hatt hvit måned tidligere, ventet spent på alle de fantastiske effektene: bedre søvn, overskudd, mindre angst og så videre. Resultat? Nada. Jeg sov like dårlig, var like stresset. Den eneste forskjellen var at det var kjedelig å være på fest og ha med sin egen drikke, og se på at alle andre ble brisne. Det er nesten så jeg får lyst til å drikke mer av all denne propagandaen. Har et veldig moderat forbruk nå, det er vel det som er «problemet». Man må kanskje drikke mer i utgangspunktet for å få disse fantastiske effektene? Anonymkode: 35346...798 hva med folk som har sluttet å bruke amfetamin da? eller kokain? opiater? skal de også begynne å bruke mer bare fordi de skal trasse dem som har sluttet? lol. Anonymkode: 3e00f...982 2
Vera Skrevet 21. august #35 Skrevet 21. august Jeg syns helt oppriktig det er fantastisk at kjendiser/influensere fronter dette temaet. Det har flommet over av alkohol i sosiale medier, på TV, filmer, serier osv..og det er direkte trist å se. Dette bidrar selvsagt til negativ påvirkning og press hos øvrig befolkning. At trenden nå snur - og man ser helseeffekter av å ikke drikke alkohol - hva er negativt med det? Jeg tenker man har et problem med alkohol om man blir provosert over dette. Og det forundrer meg ikke - det er mange nordmenn som fornekter eller ikke innser at de har et alkoholproblem. Spesielt kvinner i 30-50 års alder. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #36 Skrevet 21. august Du trenger nok mer en måned for å få full effekt. Særlig om du drikker jevnlig. Kroppen har det mye bedre uten alkohol. Vitenskapelig bevist med stor tyngde. Trist at du ikke kan ha det moro på fest uten alkohol. Anonymkode: 9ee5a...02b 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #37 Skrevet 21. august Alle nyfrelste (religion/alkohol/åndelig/detox osv) samt nyforelskede har litt for mye surr i hodet at det blir lite troverdig. De har mistet gangsynet og har tunellsyn og må dele med alle. For sånne som meg som sjelden er på fest, ikke drikker hjemme ELLER er ekshibisjonist så blir det for mye. Har aldri trengt en hvit måned. At de må ut om alkohol vitner om at de generelt har problemer med grenser og hatt lite impulskontroll. Anonymkode: ed12c...18f 1
Hulderen Skrevet 21. august #38 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det så mange kjendiser som absolutt må stå fram i media med at de har sluttet å drikke alkohol, og fått et nytt og bedre liv? Er så lei. Jeg har hatt hvit måned tidligere, ventet spent på alle de fantastiske effektene: bedre søvn, overskudd, mindre angst og så videre. Resultat? Nada. Jeg sov like dårlig, var like stresset. Den eneste forskjellen var at det var kjedelig å være på fest og ha med sin egen drikke, og se på at alle andre ble brisne. Det er nesten så jeg får lyst til å drikke mer av all denne propagandaen. Har et veldig moderat forbruk nå, det er vel det som er «problemet». Man må kanskje drikke mer i utgangspunktet for å få disse fantastiske effektene? Anonymkode: 35346...798 Siden du bare har et moderat forbruk av alkohol, så er det ikke alkoholen som er skyld i problemene dine. Da merker du selvsagt ikke forskjell uten alkohol. I stedet må du finne ut hvorfor du sover dårlig og hva som stresser deg. Det er det du må forandre deg. Hvis du for eksempel får ødelagt nattesøvnen av kaffe, så sover du ikke bedre av å kutte ut alkohol. Da er det kaffen som må bort. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #39 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det så mange kjendiser som absolutt må stå fram i media med at de har sluttet å drikke alkohol, og fått et nytt og bedre liv? Er så lei. Jeg har hatt hvit måned tidligere, ventet spent på alle de fantastiske effektene: bedre søvn, overskudd, mindre angst og så videre. Resultat? Nada. Jeg sov like dårlig, var like stresset. Den eneste forskjellen var at det var kjedelig å være på fest og ha med sin egen drikke, og se på at alle andre ble brisne. Det er nesten så jeg får lyst til å drikke mer av all denne propagandaen. Har et veldig moderat forbruk nå, det er vel det som er «problemet». Man må kanskje drikke mer i utgangspunktet for å få disse fantastiske effektene? Anonymkode: 35346...798 En mnd. er for lite, du må lengre enn det. Noen effekter tar to år… Anonymkode: 256d2...8a5 4
AnonymBruker Skrevet 23. august #40 Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 14.36): Helt enig, samtidig er jo det noe dobbeltmoralsk over å erstatte dopaminet fra alkohol med dopaminet de får fra stadige likes og penger fra skjerm. Her må man ta grep selv, og avfølge. Anonymkode: 931d9...49c Absolutt. Men deg gjelder skjermbruk generelt og ikke kun influencere. Avisene skriver ofte om barn med høyt skjermbruk, men avisene prøver akkurat som influencerne å få deg til å bruke mest mulig tid på deres plattform. Avisene prøver å fremstille det som om det å lese artiklene deres ikke bar er mer interessant enn det er, men også mer nyttig enn det er. Avisene skriver mye om kjendiser, de blåser opp bagateller som store avsløringer, osv Jeg sier ikke at man skal kutte ut helt aviser. Men avisene er en del av problemet med høyt skjermbruk. Det er veldig lett å blir lurt og lure seg selv til å tro at det man ser på på skjermen er nyttigere å følge med på enn det faktisk er. Samme gjelder selvsagt også for nettforumer. At man tror at det å skrive leserinnlegget er viktigere enn det faktisk er. Anonymkode: fc187...b78 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå