Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange kjendiser som absolutt må stå fram i media med at de har sluttet å drikke alkohol, og fått et nytt og bedre liv? Er så lei. Jeg har hatt hvit måned tidligere, ventet spent på alle de fantastiske effektene: bedre søvn, overskudd, mindre angst og så videre. Resultat? Nada. Jeg sov like dårlig, var like stresset. Den eneste forskjellen var at det var kjedelig å være på fest og ha med sin egen drikke, og se på at alle andre ble brisne. Det er nesten så jeg får lyst til å drikke mer av all denne propagandaen. Har et veldig moderat forbruk nå, det er vel det som er «problemet». Man må kanskje drikke mer i utgangspunktet for å få disse fantastiske effektene?

Anonymkode: 35346...798

• Liker 9
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tja jeg har aldri egentlig drukket mye men jeg har det bedre uten alkohol overhode. Slipper føle meg "sliten" dagen etter på samme måte. Man blir jo sliten av å rangle men man blir mer sliten av å rangle og drikke.. 

Anonymkode: be128...52a

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Folk blir generelt veldig lett imponert over seg selv i dag, og så tror de alle andre bryr seg😅

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du må ta andre grep også? Ikke bare hvit mnd, men kanskje et hvitt år? Trene, spise sunt, fokusere på avslappingsteknikker og finne ut hvorfor du stresser?

Anonymkode: 7ca9a...1e3

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er veldig enig med deg. Fint for dem, men det at de plutselig skal være så mye bedre enn alle andre irriterer meg. (Har forøvrig samme tanker som deg: hvit måned gjør ingen underverker her, men så drikker jeg heller ikke mye i utgangspunktet).

Anonymkode: 51fb1...ce2

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Propaganda er det jo ikke, jeg tror det handler om innstilling også. Du høres ut som du har en relativ negativ innstilling og forventer gull og grønne skoger her, og så blir du skuffa. Hvorfor drar du på fest f.eks hvis du må ha alkohol for å synes det er gøy å være der? Så blir du istede sittende og vært snurt fordi alle andre blir brisne? Finn på noe annet å bruke tida på som gir deg mer enn å sitte i et rom med fulle folk. Jeg drikker ikke, og er selektiv på hvilke fester jeg drar og ikke drar på. Er jeg den eneste som ikke drikker, så drar jeg ikke. Det sier seg litt selv. Du må dessuten la det gå lengre tid, ikke kun en måned. Nå har jeg vært alkoholfri i 1,5 år og jeg elsker det. Kroppen min har mer energi, jeg fokuserer på sunne matvalg og jeg kaster ikke bort søndagene på hang over. Helt nydelig.

Anonymkode: 7322e...be2

• Liker 9
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du må ta andre grep også? Ikke bare hvit mnd, men kanskje et hvitt år? Trene, spise sunt, fokusere på avslappingsteknikker og finne ut hvorfor du stresser?

Anonymkode: 7ca9a...1e3

Hørtes stress ut.

Anonymkode: b9da9...bbe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er fryktelig med disse oppfordringene til å kutte ut gift. Hvorfor kan vi ikke vare få ødelegge helsen i fred? :ironi:

Anonymkode: a3ec9...b89

• Liker 9
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har et veldig moderat forbruk merker du vel ingen forskjell på hvit måned?

Jeg har et veldig moderat forbruk, og med det tenker jeg noen få ganger i året. Det er moderat forbruk i min bok, evt en gang eller ti i måneden. Oftere enn det er strengt tatt ikke "veldig moderat", så her motsier du deg selv litt.

Generelt synes  jeg alkohol har så stor plass i samfunnet, at det bare er bra når kjendiser fronter moderasjon eller avhold. Tenk så mye mindre belastning det hadde vært på politi og helsevesen uten alkohol...!

Anonymkode: 0aed0...70c

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du har et veldig moderat forbruk merker du vel ingen forskjell på hvit måned?

Jeg har et veldig moderat forbruk, og med det tenker jeg noen få ganger i året. Det er moderat forbruk i min bok, evt en gang eller ti i måneden. Oftere enn det er strengt tatt ikke "veldig moderat", så her motsier du deg selv litt.

Generelt synes  jeg alkohol har så stor plass i samfunnet, at det bare er bra når kjendiser fronter moderasjon eller avhold. Tenk så mye mindre belastning det hadde vært på politi og helsevesen uten alkohol...!

Haha, dagens tasteleif. En gang eller TO i måneden. 

• Liker 7
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor er det så mange kjendiser som absolutt må stå fram i media med at de har sluttet å drikke alkohol, og fått et nytt og bedre liv? Er så lei. Jeg har hatt hvit måned tidligere, ventet spent på alle de fantastiske effektene: bedre søvn, overskudd, mindre angst og så videre. Resultat? Nada. Jeg sov like dårlig, var like stresset. Den eneste forskjellen var at det var kjedelig å være på fest og ha med sin egen drikke, og se på at alle andre ble brisne. Det er nesten så jeg får lyst til å drikke mer av all denne propagandaen. Har et veldig moderat forbruk nå, det er vel det som er «problemet». Man må kanskje drikke mer i utgangspunktet for å få disse fantastiske effektene?

Anonymkode: 35346...798

Jeg tenker at når de synes det er en bragd å ikke ha drukket alkohol på ett år, har alkoholen hatt et større tak på dem enn den burde hatt, og da er det ikke rart at de har følt så mange negative effekter av drikkingen.

Hadde de hatt et lavt til moderat forbruk hadde ikke dette føltes som en stor ting, og de hadde heller ikke hatt behov for å skryte av det.

Jeg synes det er bra at de er stolte av seg selv.  

Anonymkode: 4ec73...a53

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Alkohol er den eneste rusen som er sosialt akseptert og man blir sett på som rar om man ikke drikker (ikke overalt selvfølgelig, men i mange kretser). Det er det eneste rusmiddelet man ofte må rettferdiggjøre at man ikke inntar, heller enn omvendt. 

Så jeg synes det er flott at folk bryter med "kulturen" om man kan kalle det det. Vi vet mer og mer om alkohol og hvor skadelig det er.. så heller propaganda på hvor flott det er uten, enn med. 

Sliter selv med alkohol, så blir inspirert når mine peers viser at det er mulig å droppe det og likevell ha det helt fint :)

Anonymkode: 131eb...40c

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ei stund skulle alle stå fram med sin periode i livet da de slet psykisk.

Nå er det alkoholdavhold som gjelder.

Kjendiser må finne på nye ting og henge seg på trender hele tida for å gjøre seg selv interessante.

For mange av oss andre er det rennende likegyldig, men faktum er at også mange liker å følge disse menneskene på some og da må de jo ha noe å komme med. 🥱

Anonymkode: 90028...eca

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

dette har jeg ærlig talt ikke lagt merke til. 

men folk som sikkert ikke leser noe som helst annet enn Se og Hør (eller utenlandske sladder-nettsteder) får sikkert ikke med seg noe annet.  

Anonymkode: ff667...1fb

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei takk, trives som avholds jeg altså 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er veldig enig med deg. Fint for dem, men det at de plutselig skal være så mye bedre enn alle andre irriterer meg. (Har forøvrig samme tanker som deg: hvit måned gjør ingen underverker her, men så drikker jeg heller ikke mye i utgangspunktet).

Anonymkode: 51fb1...ce2

Du er fan av Janteloven ja. Ser det. 

Anonymkode: 20e86...ff0

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er fint, selv om noen blir litt "nyfrelst" i starten. Jeg drikker noen ganger selv, men ikke mye. Men jeg ser med skrekk på hvordan alkohol forherliges i samfunnet vårt. Både sosialt og i media. Du kan komme på jobb bakfull og sliten en mandag, og få masse sympati og støtte. Sier du derimot at du har slappet av hjemme med god musikk og en blås, så ringer man politiet. (Jeg røyker ikke selv, men synes absolutt det burde være lov da det har en ekstremt mye lavere skadeprofil enn alkohol).
Legg merke til det i nesten alt av filmer og serier også, for ikke å snakke om reality. Forbruket er enormt, og det er rett og slett blitt trist å se på. 

Pendelen er kanskje i ferd med å slå andre veien, og hvis vi er heldige så kan det stabilisere seg på en mellomting i fremtiden? Å være ekstrem i ene eller andre retningen er sjelden optimalt. Jeg tror ikke et samfunn uten alkohol er realistisk, men tenk litt på hvordan vi hadde reagert dersom dette var noe som ble innført i landet vårt nå?

Anonymkode: 258e1...056

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke kjendiser? 
Men om man bare klarer 1 hvit mnd, tror jeg man bør prøve 6.

Anonymkode: 5801f...4c6

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler nok om at det er mye alkohol i kjendismiljøet, spesielt på fester og eventer. Har man et normalt forhold til alkohol, så er det ikke et problem å stoppe etter ett glass, eller å ha en hvit måned i ny og ne. Må man bli fullstendig avholds så bunner det ofte i at man hadde et unormalt og usunt forhold til alkohol. Bra for dem det gjelder, men å anta at alle sliter med samme problem er noe spesielt? 

Anonymkode: 931d9...49c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Der er jo en del som ser opp til sånne kjendiser, så hvis der kan hjelpe til med å få folk til å slutte å drikke så er der bare positivt 

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...