AnonymBruker Skrevet 21. august #1 Skrevet 21. august Vi fikk hunden vår da han var 20uker. Selger mente han var stueren, det var han ikke. Til å begynne med gikk han bare på do inne (ansett hvor lenge vi var ute i håp om at han skulle tisse). Etter to mnd fikk vi han til å gjøre fra på et bestemt sted ute i hagen også., men det skulle gå flere måneder før han klarte å tisse på tur (holdt seg helt til han kunne gå på flekken sin ute). Altså en litt trøble do-historikk. jevnt over gikk det seg til, men vi har stadighet funnet tiss inne (vi ser nesten aldri arvens gjør det) og hvis han ikke bæsjet på morgenturen så gjør han det med én gang han kommer inn🥴 i det siste opplever vi dessverre at dette problemet blir litt større. Han kan gå på do inne to ganger om dagen, varsler ingen ting (kan for eks ligge å hvile, reise seg og bæsje- før vi rekker og reagere). Nå skal vi egentlig pusse opp og bytte gulv i huset, men kjedelig om nytt gulv skal bli ødelagt av denne uvanen. vi leter jo etter forklaring: og 1. kan ha tatt seg opp etter kjemisk kastrering, men samtidig så skjedde det jo før det også. 2. Noen ganger skjer det når han skjønner at vi snart skal på tur/at jeg skal dra eller liknende , for eks at jeg er på badet for tannpuss mens han venter i en annen etasje. han får masse tur, lek osv. så det handler ikke om det. Tips til å få han til å forstå at det bare er ute det skal skje?? ps: det skjer ikke hos de som innimellom passer han. Så det er jo helt tydelig en uvane han har her hjemme. SOM VI MÅ BLI KVITT. Anonymkode: 4d8ca...fe5
AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Skrevet 21. august Det eneste rådet jeg har er å gjøre som jeg gjør når vi får valp i hus. Fotfølger og avbryter idet de er på vei til å sette seg ned og løfter de ut. Har aldri trengt å gjøre dette mange ganger før de skjønner tegninga. Rekker de å gjøre seg ferdig ser de ikke sammenhengen mellom det å gå på do inne og hva enn dere gjør etterpå, så det er viktig å ta de på fersken. Anonymkode: 830c6...34d 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå