Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil en narsissistisk men kontrollere de ex kjæreste føle når han blir blokkert på alle sosiale medier og mobilnummer? 
vi eier ingenting sammen å har heller ingen barn..

Han har utnyttet min sårbarhet i et par år.. 

jeg må bli fri og eneste måten er å blokkere han for å distansere meg selv. 

( han er ikke en agressiv fyr) og kommer ikke til å være det men han elsker å få hatt meg som et sårbart leketøy som har vært avhengig av han.. men hver gang har han alltid skapt trøbbel, ghostet meg før jeg har vært dum å tatt han tilbake.. jeg ser mønsteret ganske tydlig nå at han kun gjør det for å såre meg.. noen ganger han verdens snilleste før det går et par dager å han bryter meg ned, jeg bli lei meg så ghoster han meg.. gang på gang. 
jeg er skuffet, forvirret, lei meg og kvalm. 
han har brutt ned selvtilliten min over disse årene.. 

Anonymkode: cce4a...d41

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva vil en narsissistisk men kontrollere de ex kjæreste føle når han blir blokkert på alle sosiale medier og mobilnummer? 

( han er ikke en agressiv fyr) og kommer ikke til å være det men han elsker å få hatt meg som et sårbart leketøy som har vært avhengig av han.. men hver gang har han alltid skapt trøbbel, ghostet meg før jeg har vært dum å tatt han tilbake.. jeg ser mønsteret ganske tydlig nå at han kun gjør det for å såre meg.. noen ganger han verdens snilleste før det går et par dager å han bryter meg ned, jeg bli lei meg så ghoster han meg.. gang på gang. 

Han legger alltid skyld over på meg selvom jeg ikke har gjort noe galt.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Bare å blokker. Kun du som kan beskytte deg selv. Ingen andre. 

Anonymkode: 0c60b...ea9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han vil føle at han mister kontroll over deg. Noe han 100% kommer til å mislike. Eneste er å bryte kontakt i slike relasjoner. Husk at du skal ha kontroll over deg selv og står i valget. Det er tøft, men det blir bedre. 

Anonymkode: 021a7...2b8

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme som når et lite barn blir fratatt sitt favoritt-leketøy etter å ha kastet det i trynet ditt. 

Anonymkode: d2356...72f

AnonymBruker
Skrevet

Narsissister hater å bli blokkert. De er gærne og svake mennesker. Men det er ofte eneste måten å komme seg unna på. Vær forberedt på svertekampanjen som kommer når du blokkerer. 

Anonymkode: 4dfb9...e3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har måttet stenge en mann ut av livet mitt for godt. Han tok ikke det særlig pent.

Det endte med skittkasting og jeg var en jævla hore osv. 

Han var feig og sa det til dattera mi og ikke meg da...Bare vær forberedt du så går det bra. 

Stay strong 💪 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig tvilsomt at han er en narsissist. Ikke se deg ihjel på youtube videor og drive med personlig diagnostisering. Drittsekk og narsissist er ikke ekvivalent. Folk flest liker ikke å bli blokkert. Bra du tar avstand.

Anonymkode: 251ae...c69

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Spørs om du har gitt han feil feil diagnose. 

En eks som er narsissist vil ikke gi seg på tørre møkka og de er mentalt svært ødeleggende og aggressive. En sånn vil ikke «bare» ghoste eller få selvtilliten ned. 

Din eks høres ut som en svak forsvarsmekanismen som feks de med katt og mus syndromet - varm/kald, er du for på er han av osv. 

Anonymkode: 4c505...b8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han legger alltid skyld over på meg selvom jeg ikke har gjort noe galt.

ts

Det er gaslightning. Har selv en narsissist i livet. . Alle følelser er borte men han skriver til meg av og til. Når han er normal kan vi ha litt normal skriving men ellers er jeg kort eller gidder ikke å skrive. 
men skal innrømme at det er litt morsomt fordi han er så idiotisk. 

Anonymkode: c3f58...0bb

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge KG er vel ca. 50% av menn narsissister. Har han denne diagnose, eller er det bare noe du har "diagnostisert" selv?

Anonymkode: 1849d...a62

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt med han tilsier at han er en narssisist desverre

ts

Skrevet (endret)

spiller det noen rolle hva han tenker, mener eller føler om det er dette som er riktig for deg TS? Og så lurer jeg på, hvorfor skal hans følelser være noe du skal bekymre deg over? 

Endret av Carrot
AnonymBruker
Skrevet

de kommer ikke til å bry seg uansett hva noen andre gjør. 

bryter man all kontakt med sånne folk, så kommer de aldri i verden til å plutselig få en magisk selv-innsikt og begripe at de selv er årsaken til at ingen andre liker dem. 

Anonymkode: bcb64...9fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 9.36):

Spørs om du har gitt han feil feil diagnose. 

En eks som er narsissist vil ikke gi seg på tørre møkka og de er mentalt svært ødeleggende og aggressive. En sånn vil ikke «bare» ghoste eller få selvtilliten ned. 

Din eks høres ut som en svak forsvarsmekanismen som feks de med katt og mus syndromet - varm/kald, er du for på er han av osv. 

Anonymkode: 4c505...b8d

Ts er neppe psykolog selv og kan ikke gi diagnoser. Alle kan likevel snakke om narsissister og kalle hvem de vil for en ufordragelig og manipulerende narsissist. 

Mannen som beskrives neves ikke ved så mange typiske narsissistiske trekk. Men et normalt menneske utnytter ikke partners sårbare sider og spiller kald/varm-spillet. Uansett handler neppe dette om han er narsissist eller ikke. Det er vel ikke sånn at TS vil ha det sånn, om det skulle vise seg at han han ikke oppfyller kriterier for diagnosen?? 

Så om du ts blokkerer fyren for å få en respons? Kutt ut tullet og kom deg HELT unna. Når du beskriver noen som narsissist må du også ta fullstendig avstand. 

Anonymkode: 4dfb9...e3d

AnonymBruker
Skrevet

Å blokkere noen, og lage tråd på KG om han, betyr at du har sterke følelser for han. Narsissisten bryr seg ikke om det er kjærlighet eller hat. Han nyter alle følelser folk har for han (eller henne).

Det beste er bare å ignorere han. Ikke lure på hva han gjør på. Ikke lure på hva han tenker når du ikke svarer. Bare glem han. Lat som han er en fyr på videregående i parallellklassen du ikke husker hva heter.

Anonymkode: a6660...3bf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alt med han tilsier at han er en narssisist desverre

ts

Nei, svært lite tilsier det.

Anonymkode: 251ae...c69

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte han idag, sa at jeg fortjener noen som behandler meg bra.

han sa frekt

«fortjener du noen som behandler deg bra? Har du liksom gjort så mye bra for verden og samfunnet du da!»  så la han på røret.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går bort til en krokodille og sier at du fortjener at han er snill med deg. Hva tror du han gjør? Gir deg en klem? Nei, han biter deg i stykker! Ikke forvent at drittsekker skal bli supergreie når de får et alvorsord! 

Anonymkode: a6660...3bf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg ringte han idag, sa at jeg fortjener noen som behandler meg bra.

han sa frekt

«fortjener du noen som behandler deg bra? Har du liksom gjort så mye bra for verden og samfunnet du da!»  så la han på røret.

Ts

hvorfor vil du deg selv så vondt TS? Hva i all verden forventet du å få til svar? Oppriktig og med all mulig omsorg tenker jeg du kanskej bør oppsøke profesjonelle for å hjelpe deg videre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...