Gå til innhold

Hadde du orket forhold med noen som var tydelig umoden?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, sexy men umoden?

Jeg dater en mann, som jeg liker godt, vil si jeg er forelsket I ham. Men han er så vanvittig umoden til tider. Det gjør et forhold vanskelig. Han er 40 år og denne umodenheten går meg litt på nervene. Føler det er litt som å date en forvokst tenåring.

Anonymkode: 4aa6d...035

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 32358...fb3

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså, sexy men umoden?

Jeg dater en mann, som jeg liker godt, vil si jeg er forelsket I ham. Men han er så vanvittig umoden til tider. Det gjør et forhold vanskelig. Han er 40 år og denne umodenheten går meg litt på nervene. Føler det er litt som å date en forvokst tenåring.

Har en eks som ser ut som en drøm, men er både umoden, emosjonellt underutviklet, blir fort fornærmet og aggressiv, nærmer seg 50. Holdt ikke ut  

Anonymkode: aab01...f86

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Har ærlig talt aldri vært sammen med en mann som ikke viste seg å være ganske umoden, emosjonelt, empatimessig og kommunikativt, så jeg må vel si ja, for jeg har jo holdt ut i lange forhold. Om jeg blir alene igjen en gang ønsker jeg meg imidlertid ingen ny mann. 

Jeg og en venninne tenker at vi blir gamle sammen. Vi har både bodd og feriert mye sammen, og det er unektelig deilig å fungere sammen med et menneske som helt naturlig tar like stort ansvar for relasjonen, og som man ikke jevlig må A B C - forklare normal omtanke og å jevnt over opptre greit for. 

Jeg kjenner mange kloke, gode og ansvarlige menn, men menn er og blir likevel såpass selvopptatte at de tror en god relasjon kan opprettholdes ved at kvinnen bare skal elske og forstå dem på sitt verste, så ofte som de føler for det, med liten terskel for å tåle noe som helst andre veien. Virker som at eneste måte å unngå slikt på er å være en skikkelig egoistisk kjerring selv, men det er jo ikke noe å ønske å være. 

Jeg har tre lange forhold, tre barn (heldigvis bare en far å forholde seg til), gleder meg til barnebarn, og er ikke sikker på at jeg ønsker å forstå og akseptere en mann resten av livet. Man blir sliten og lei av slikt. 

Håper jeg har lært opp mine sønner i omtanke og kommunikasjon, så bra som mulig (har virkelig forsøkt), men ser jo at selv med lik oppdragelse er gutta mer selvopptatte, og furter/brummer misnøye/kritikk/jeg og mine behov først kjappere enn jenta. Å automatisk tenke over sin egen oppførsel og å innse at andre også har følelser og behov for godhet/omtanke ligger nok mer naturlig for kvinner, om man aldri så mye prøver å drille gutta i slikt også. 

Anonymkode: 5951a...43a

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg lever med ei. Men hun er pen, så det får gå.

Anonymkode: 601f5...eeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Umoden kan aldri bli sexy i mine øyne, så svaret er uansett nei, både for forhold og for sex.

Anonymkode: 45056...f11

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ferdig med barneoppdragelse for lenge siden, så hadde aldri orket et forhold med en sånn person. Og som nevnt over her: umoden kan aldri bli sexy. 
Jeg kjenner min egen verdi som kvinne å valgte heller å være singel til jeg fant en omsorgsfull, moden mann med gode kommunikasjonsevner. 

Anonymkode: cbf97...35c

• Nyttig 7
Skrevet

Hvordan umoden da? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er drømmen. Mimrer fortsatt over å forfatte mail, rydde, drive pep talks annenhver dag, megle osv. med eksdama. Håper å  møte en lignende person i fremtiden. 🙏

Anonymkode: d48de...604

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva du mener med umodenhet. Jeg kan fint akseptere hans nerdete hobbyer f.eks., som mange alvorsfulle mennesker kanskje vil tenke har noe umodent over seg, så lenge vi har et godt samliv, kan føre meningsfulle samtaler og de praktiske tingene og ansvarene man har i livet ellers er på stell.

Hadde egentlig ikke orket å leve sammen med en veldig alvorstung A4-fyr, det er så mye elendighet og alvor i verden fra før av at jeg ikke orker et forhold fylt av alvor. Jeg hadde også kjedet meg dønn ihjel om alt bare handlet om det praktiske og ting man "burde, skulle, må" og vi aldri kunne ledd sammen av litt teite ting.

Anonymkode: 543c8...9b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er drømmen. Mimrer fortsatt over å forfatte mail, rydde, drive pep talks annenhver dag, megle osv. med eksdama. Håper å  møte en lignende person i fremtiden. 🙏

Anonymkode: d48de...604

Haha, ble det innkalling til seminar i klesbrett?

Anonymkode: 543c8...9b0

AnonymBruker
Skrevet

Har orket det flere ganger, ja. Kommer sikkert til å orke det igjen 🥲

Anonymkode: ba0bb...b1c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe umodenhet kan jeg tåle, men da skal det være mer enn nok gode sider til å veie opp for det. 

Anonymkode: 98d47...a0c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan umoden? 

Jeg har nok gjennom samlivet følt meg mer moden, som i evnen til å være den rasjonelle og voksne, enn min mann. Han har nok blitt litt bortskjemt fra tidlig i forholdet med at jeg er den som tar tak, og før det moren. Så jeg har noen ganger tenkt at han hadde hatt godt av noen år helt alene før vi traff hverandre. Men mellom oss er det en dynamikk som fungerer. Og han tåler å høre det når jeg mener det er skjerpings. 

Anonymkode: e7283...e10

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Altså, sexy men umoden?

Nei og atter nei. Jeg er ferdig med å oppdra mannfolk 😂 De kan oppdra eller dra seg selv 😆

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke. Men nå finner jeg heller ikke umodne menn sexy i det hele tatt.

Anonymkode: e71c5...5fd

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, overhodet ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Altså, sexy men umoden?

Absolutt ikke! I mine øyne hadde denne sexy biten blitt ganske så usexy om han er en idiot. Om jeg vil oppdra noen, så får jeg meg et barn. 

Anonymkode: b3d4a...ba4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan umoden? Som i fis er gøy, ingen orden på økonomi, trenger en mamma til å rydde opp etter seg?

Som i at han er leken, vil være med på trampolineparker, svømmehallen etc, gjerne det.

Anonymkode: 38834...e82

• Nyttig 1
Gjest sommerfugl933
Skrevet

Ønsker en som er emosjonelt moden, trygg, klarer å gjøre de "kjedelige" voksenoppgavene, men som samtidig er leken, åpen for nye ting og ikke tar livet så seriøst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...