AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august Jeg prøver alle mulige triks i boken, men får ikke tankene bort fra jobbekymringer, ting som venter og utfordringer på jobb. Det er helt forferdelig å skrive, men det er nesten slik at jeg ønsker å havne på sykehus slik at jeg slipper å dra på jobb. På den måten er det ikke jeg som har gitt opp, på en måte. Da har det skjedd noe fysisk med meg og ikke jeg som er svak. Jeg er på leting etter en annen jobb, men jeg er så utmattet etter arbeidsdagen at jeg må bare fokusere på å komme meg. Vet ikke hva jeg vil med dette, kanskje søke etter råd.. Anonymkode: 6ea4c...3f5 11
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august Kanskje bestille time hos fastlegen? Anonymkode: 2ae6b...0bf 7
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg prøver alle mulige triks i boken, men får ikke tankene bort fra jobbekymringer, ting som venter og utfordringer på jobb. Det er helt forferdelig å skrive, men det er nesten slik at jeg ønsker å havne på sykehus slik at jeg slipper å dra på jobb. På den måten er det ikke jeg som har gitt opp, på en måte. Da har det skjedd noe fysisk med meg og ikke jeg som er svak. Jeg er på leting etter en annen jobb, men jeg er så utmattet etter arbeidsdagen at jeg må bare fokusere på å komme meg. Vet ikke hva jeg vil med dette, kanskje søke etter råd.. Anonymkode: 6ea4c...3f5 Da synes jeg det er veldig viktig at du får hjelp. Du må ta vare på deg selv. Kontakt fastlegen. Anonymkode: 3d870...54f 3
AnonymBruker Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august Dette er kroppen din som skriker etter hjelp. Få en time hos fastlegen, fortell hvordan du har det, akkurat det du skriver her, og se hva de anbefaler deg. Og virkelig få deg ny jobb ja Anonymkode: 9c330...440 4
AnonymBruker Skrevet 20. august #5 Skrevet 20. august Si opp! Jeg har nylig sagt opp en slik jobb selv. Uten noe nytt å gå til. Regner bare med at det ordner seg før oppsigelsestiden er over, om ikke har jeg noen måneder med utgifter spart opp. Tenk på helsa, ikke lommeboken! Anonymkode: b1613...93b 1 2
VetAlt Skrevet 20. august #6 Skrevet 20. august Har du en veldig fysisk jobb? Eller er du utmattet på en annen måte? 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august Bytt jobb, ta ansvar for eget liv og egen helse. En sykemelding vil ikke fikse dette. Anonymkode: 29193...459 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #8 Skrevet 24. august Prøv sånn friskmelding til arbeidsformidling eller hva det nå heter, kan vær en overgangsordning for å gå ny jobb. Anonymkode: 45774...3ff
AnonymBruker Skrevet 24. august #9 Skrevet 24. august Been there, done that. Sykemelding hjelper ikke. Du må bytte jobb. Bare å begynne å søke med en gang! Anonymkode: f8c40...b35 4
AnonymBruker Skrevet 24. august #10 Skrevet 24. august Hadde det slik, men har ikke byttet jobb. Har alltid likt jobben min, kollegaene mine og miljøet på jobb veldig godt. Jeg er en klassisk grubler, som tar med meg alt av tanker og hendelser i senga om kvelden. Etter mye jobb med meg selv har jeg klart å legge igjen det aller meste som tilhører jobb før jeg går hjem for dagen. Hender jeg tenker på jobb etter arbeidstid i hverdagen, men når helga kommer klarer jeg endelig å legge det helt bort. Dukker det allikavel opp noe jeg må huske, så skriver jeg det inn i planleggeren og tenker ikke mer på det før jeg er tilbake på jobb. Vet ikke om det kan være til hjelp for deg ts, da du ikke skriver hva som er årsaken til utfordringene dine. Anonymkode: b87cc...d00 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #11 Skrevet 24. august Da er ikke den jobben noe for deg og du bør finne deg noe annet. Min jobb er også slik, men jeg har lært meg å legge den fra meg og ikke la tankene ta overhånd. Klarte det ikke i starten, tok litt tid før jeg fikk det til. Hvis tanker sniker seg innpå nå sier jeg bare «nei» høyt til meg selv, så er det parkert. Skjønner at det ikke fungerer for alle, og hvis du har prøvd alle triks i boka er det på tide å finne deg ny jobb Anonymkode: 6669a...cb9 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #12 Skrevet 24. august Hva er du så bekymret for? Er det noe du kan gjøre noe med? Et godt triks for bedre søvn ved bekymringer er å skrive de ned på papir før du legger deg. Få de ut av hodet. Du trenger ikke tenke på å skrive gode setninger eller for at noen skal lese. Viktigste er bare å få tankene ut av hodet. Anonymkode: 53f37...b85 1
Stjertmeis Skrevet 25. august #13 Skrevet 25. august (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Been there, done that. Sykemelding hjelper ikke. Du må bytte jobb. Bare å begynne å søke med en gang! Anonymkode: f8c40...b35 Samme her, men kombinasjon av de to er etter min menig nøkkelen. Det var det jeg måtte (selv om det fungerte dårlig med en arbeidsgiver som ikke respekterer sykemelding og et eget "flink pike"-syndrom der man er redd for at sykemelding skal ødelegge karrieren). Om TS har, eller i ferd med, å brenne lyset i begge ender, så vil TS fort kunne trenge en sykemelding for å komme til hektene. Samtidig søker TS ny jobb. Da tar TS både vare på seg selv her og nå, samtidig som TS ivaretar seg selv i fremtiden ved å ha en jobb hen kan fungere bedre i. Begynn med en legetime. Vær dønn ærlig, og ikke flink pike. Man er heldigvis erstattelig, selv om det ikke er måte på hvor kritisk det er for leder/kollegaer/jobben at man yter promte til enhver tid. Endret 25. august av Stjertmeis
AnonymBruker Skrevet 25. august #14 Skrevet 25. august Du får starte med å huske at det ikke skal være sånn. Det er ikke noen på HR på jobben som du kan snakke med? Som kan hjelpe deg enten med å legge fra deg noen bekymringer, eller hjelpe til å tilrettelegge så du ikke brennes ut? Jeg har selv slitt med at jobb-bekymringer ødela nattesøvn en periode, og for meg betydde det mye å bare få pratet ut med noen. Det å ikke sitte på bekymringen alene. Hvis det ikke er sånn at noe kan gjøres der du er, så er nok løsningen å snakke med fastlegen, og å komme seg vekk derfra. En sykmelding kan være aktuelt, i og med at det er jobben som gjør at du blir syk. Men den er i så fall bare en midlertidig løsning frem til du finner en annen jobb. Anonymkode: 6ad6b...5ad
AnonymBruker Skrevet 25. august #15 Skrevet 25. august Hvilken utdanning har du og hvilken del av jobben er det som gnager? Anonymkode: a66cc...192
AnonymBruker Skrevet 25. august #16 Skrevet 25. august Høres akkurat ut som meg. Helt forferdelig å ha det sånn. Jeg har klart kunststykket å jobbe redusert for å holde ut, og det gjør det enda verre når arbeidskapasiteten synker ytterligere. Anonymkode: 42592...0b5
AnonymBruker Skrevet 25. august #17 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (20 timer siden): Prøv sånn friskmelding til arbeidsformidling eller hva det nå heter, kan vær en overgangsordning for å gå ny jobb. Anonymkode: 45774...3ff Om hun ikke får ny jobb innen fristen da? Ser ikke hvordan denne ordningen skal være gunstig for pasienten egentlig. Anonymkode: 8549f...b34 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #18 Skrevet 25. august Jeg er på vei ned i en noenlunde lik situasjon, og jeg har vært der før. En rekke år siden, men jeg ble så desperat at jeg til slutt gikk til legen. Det var en høy terskel for meg, jeg kunne ikke huske å ha gått til fastelegen før. Det endte med sykemelding på dagen, og henvisning til DPS. Det gikk relativt raskt, tre uker etterpå lå jeg faktisk på sykehuset. Der ble jeg i to måneder (!!). Det er selvsagt elementer som spiller inn her, men hovedpoenget er at jeg overkjørte både kropp og sinn med "fornuftige" gjøremål, som å klare jobb. I dag er jeg tilbake 100% og står i en langt bedre situasjon alt i alt enn før. Men det krevde en lang periode hvor jeg jobbet mye med meg selv, i samråd med ulike behandlere (DPS, både som innlagt og pol.klinisk, kommunen, privatpraktiserende psykiater m.fl.). Anonymkode: 54afb...8ab 2
AnonymBruker Skrevet 26. august #19 Skrevet 26. august Du bør ta en legetime og forklare hvordan du har det. Viktig at du er ærlig og sier det du har skrevet i innlegget ditt her. Det finnes flere mulige løsninger. Det går an å være sykemeldt mens du søker jobber f.eks. Du finner ut av hva som er aktuelt for deg sammen med legen. Anonymkode: ce65c...c03 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå