Gå til innhold

Sydentur i starten av Oktober

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre steder enn Gran Canaria der det kan være varmt og fint vær i oktober? 

Og hvor på Gran Canaria kan det være bra å dra? Har aldri vært der. Har lest at det kan bli kaldere og regne i Las Palmas, noen som vet mer om det?

Takk for svar :)

Anonymkode: 5571b...1f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser alltid sør i Europa i høstferien. Synes vi har vært heldige med været alle gengene, bortsett fra at vi har hatt et par dager med regn når vi har vært på Kreta. I år blir det Rhodos.

Portugal (Algarvekysten) har vært bra, Gran Canaria, og Malaga-området. Men for alle disse stedene gjelder det at sjøvannet er varmere enn bassengvannet, for bassengene blir kalde på natta og rekker ikke alltid varme seg opp utover dagen.

Mallorca har vi ikke turt å dra til pga temperatur/vær.

Anonymkode: 41125...f01

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes oktober er nydelig sør i Spania (ofte også nord), sør i Italia - amlafi, eller Hellas. Man kan være litt uheldig med kald vind, men det er ofte sol, og vannet er varmt. Turistene har stort sett dratt hjem, men ting er ikke helt sesongstengt ennå. 

I år blir det Malaga, Granada og Cordoba. 

Anonymkode: 09769...3c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det andre steder enn Gran Canaria der det kan være varmt og fint vær i oktober? 

Og hvor på Gran Canaria kan det være bra å dra? Har aldri vært der. Har lest at det kan bli kaldere og regne i Las Palmas, noen som vet mer om det?

Lanzarote 

Mogan/Gran Canaria

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes både Kreta, Rhodos og ofte oversette Karpathos fortsatt er bra første par ukene i oktober. De hadde vært mitt førstevalg. Generelt er det varmere i middelshavsvannet jo lengre inn man kommer på høsten, så Kypros og Tyrkia (jeg unngår riktignok sistnevnte pga. Erdogan) har også bra med varme igjen. 

Anonymkode: d6ef7...06b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kanariøyene og Emiratene. Middelhavet er risky med tanke på været i oktober.

Anonymkode: 11e6e...93c

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på Kypros i oktober i fjor. Vi hadde sol og 28-30 grader hver dag, og veldig gode badetemperaturer :) 

Kypros er ikke den mest spennende destinasjonen, men for en sol og badeferie er det helt topp.

Anonymkode: 5dd0b...0b8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Østlige middelhav.

Anonymkode: 315ab...468

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Østlige middelhav.

Anonymkode: 315ab...468

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi var på Kypros i oktober i fjor. Vi hadde sol og 28-30 grader hver dag, og veldig gode badetemperaturer :) 

Kypros er ikke den mest spennende destinasjonen, men for en sol og badeferie er det helt topp.

Anonymkode: 5dd0b...0b8

Signerer disse 2, Kypros ... eller generelt østlige middelhav, Kreta, Rhodos eller (grøss&gru) Tyrkia

• Liker 3
Skrevet

September og oktober er etter min mening den fineste tiden i den østlige delen av Middelhavet. Du risikerer riktignok litt regn, men det er bedre enn hetebølge. Min erfaring er fra Rodos og Kreta. Karpathos er sikkert også et godt alternativ hvis du kan komme deg dit uten for mye styr. (Jeg har vært på Karpathos også, men for det første var det i august, og for det andre bodde vi i den veldig spesielle og noe avsidesliggende fjellandsbyen Olympos. Selv om det absolutt var en memorabel tur, er det et dårlig valg hvis man ønsker seg en badeferie.)

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I Oktober er Kypros desidert best. 

Anonymkode: 9e858...cb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville personlig styrt unna østlige Middelhavet akkurat nå. Ville ikke klart å slappe med krig på horisonten.

Hvis du skal til Gran Canaria er det sørspissen som har varmt og tørt vær. Las Palmas er en helt annen klimasone.

Anonymkode: 56698...395

Skrevet

Jeg var en uke på Protaras på Kypros i oktober for to år siden. Det var helt nydelig! Ypperlig vær, gode badetemperaturer og det meste var fortsatt åpent. Ellers er Gran Canaria eller de andre Kanariøyene et godt alternativ. 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg ville personlig styrt unna østlige Middelhavet akkurat nå. Ville ikke klart å slappe med krig på horisonten.

Det er vel ikke akkurat stor risiko for at land som Kypros, Hellas eller Spania kommer til å kaste seg ut i en krig med det første. Pust med magen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare husk det er drit kaldt i havet på Granka. Året rundt. 

Anonymkode: be280...619

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I oktober er det stort sett sommer på fastlandet og. Pleier og dra til calahonda / Marbella i oktober. Billigere og finere enn granca.

Anonymkode: 7081d...de9

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bare husk det er drit kaldt i havet på Granka. Året rundt. 

Anonymkode: be280...619

Jepp, Middelhavet vil alltid være varmere enn Atlanterhavet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig vi hadde flaks men vi hadde det deilig og varmt på Malta i slutten av oktober et år, så starten av mnd. burde være fin. Madeira har vel ganske jevn temperatur, om man vil på utflukter, deilig at det ikke er for varmt. Vannet der er ikke så varmt da.

Anonymkode: c42f2...436

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mulig vi hadde flaks men vi hadde det deilig og varmt på Malta i slutten av oktober et år, så starten av mnd. burde være fin. Madeira har vel ganske jevn temperatur, om man vil på utflukter, deilig at det ikke er for varmt. Vannet der er ikke så varmt da.

Anonymkode: c42f2...436

Madeira er definitivt ikke stedet du drar om du vil bade mye i havet. Men helt fantastisk om du ønsker å utforske naturen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvis du skal til Gran Canaria er det sørspissen som har varmt og tørt vær. Las Palmas er en helt annen klimasone.

Anonymkode: 56698...395

Du må langt over horisonten for å se Gaza fra Dodekanesene. Kypros er nærmere, men jeg kan ikke tenke meg at man merker noe der heller. Vi skal til Rodos i september, og det bekymrer meg ikke at det pågår en krig 850 km unna (selv om krigen i seg selv bekymrer meg, men like mye her som i Hellas).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt meg unna Kypros. Det er altfor nærme Gaza og krigsområdene i Midtøsten.

Anonymkode: 2411e...f3a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...