Gå til innhold

Hvorfor har folk en tendens til å la seg forfalle i det offentlige?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser mange bare tenker på matbutikken, tenker generelt. Legesenteret, kjøpesenteret, i parken osv. Ikke bare å pynte seg til en date, selskap eller julebordet :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei,vet du hva ! Så dere russere legger dere og våkner  med full sminke og stiletthæler  ? 😅 Eller må deres kjære se deres virkelige ansikt ?

Jeg aner ikke hvorfor nordmenn  er som vi er,men det er deilig befriende  å ikke måtte se ut som en filmstjerne  bare man skal ut døra. Selv er jeg født med godt selvbilde og trenger ikke jåle meg opp for å føle meg bra. Har alltid hatt menn etter meg,uansett  klesstil  også. Så,jeg tror ikke teorien  din holder vann.

Egentlig  er det bare fint at det er forskjellige kulturer i de ulike landene. Kjedelig hvis alle var like. 

Anonymkode: de74b...942

Jeg går helt vanlig hjemme altså, men mange av oss fra Øst Europa bryr oss om hvordan vi ser ut og verdsetter oss selv til å gå velkledd. Og da mener jeg ikke ala bimbo. Det er fint med kulturer ja, men synes bare det er så meget spesielt hvordan noen kan gå ut, det er alt :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Neppe. Folk her til lands er ikke så opptatt av utseendet til hverandre. De aller fleste er mer opptatte av indre verdier. 

I Øst-Europa ser kvinner som "kler seg pent" ut som norske prostituerte. De har gjerne bleket hår for å se mer nordeuropeiske ut, og bruker klær som norske "Cougars" og prostituerte bruker ute på byen, som hverdagsklær. 

De er også gjerne oversminket og tungt parfymerte. 

Anonymkode: 86a6c...df0

Det har vel med kultur, i Norge så har man på seg litt for høye hæler så tenker folk prostituert med en gang virker det som.

Synes det er svært interessant når du sier at indre verdier er det som teller, men se på andelen single i Norge. Hvis det var bare de indre verdiene som betydde noe så hadde det nok ikke vært så mange single for de fleste nordmenn jeg har møtt virker snille synes jeg :) 

AnonymBruker
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (7 minutter siden):

Ser mange bare tenker på matbutikken, tenker generelt. Legesenteret, kjøpesenteret, i parken osv. Ikke bare å pynte seg til en date, selskap eller julebordet :) 

Pynter du deg for å gå til legen? Kunne ikke falt meg inn, men møter ikke opp som en slask heller. Om jeg går i parken er jeg der med hundene, og da er det så som så... Har ikke behov for å se bra ut mens jeg plukker opp hundedrit, og kaster en ball full av sikkel og møkk. You do you tho.

Anonymkode: 32089...396

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (Akkurat nå):

Det har vel med kultur, i Norge så har man på seg litt for høye hæler så tenker folk prostituert med en gang virker det som.

Synes det er svært interessant når du sier at indre verdier er det som teller, men se på andelen single i Norge. Hvis det var bare de indre verdiene som betydde noe så hadde det nok ikke vært så mange single for de fleste nordmenn jeg har møtt virker snille synes jeg :) 

De stedene du nevner er ikke steder nordmenn til vanlig møter på kjerester, vi er ikke et sosialt folk med fremmede. 

Anonymkode: 8ce9c...716

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

En av de som ikke doller seg!🙋‍♀️ Og bare hør her: jeg dusjer kun to ganger i uken og vasker håret kun en gang i uken!!!😱😅 (okei, hver dag akkurat når rødehavet skyller inn på sin månedlige visitt, men ellers altså)

SKikkelig digg å være uflidd småbarnsmor til to med en fantastisk mann! Aldri vært så lykkelig og kunne ikke brydd meg mindre om hvordan jeg ser ut på kjøpesenter, legesenter eller butikk! 

Doller meg riktignok litt opp med ganske pene klær og minimalt med sminke til jobben, men det går greit. 

Er så deilig å ikke bry seg! Anbefales!!!

Anonymkode: 4e5e8...213

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

TS, venninna mi er fra et av de «ikke forfalte» landene du nevner, og tro meg, når hun går til butikken, ser hun ut som dass av alle dasser. Hun bryr seg ikke. Han blitt veldig norsk, ser jeg 😁

Seriøst, slutt å generalisere. Det finnes norske jenter som alltid er dolled up og det finnes øst-europeiske jenter som ikke sminker seg. Alle er forskjellige. 

Anonymkode: 99716...22f

Jeg generaliserer ikke, jeg er godt voksen og kan si at dette er fakta. Det er ikke noe vondt ment å se ok ut altså, jeg bare lurte på hvorfor folk ikke ser mer velkledd ut :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra Øst Europa og... herregud ts vær så snill hold kjeft og ikke si noe mer fordi du ødelegger for oss som er "normal" med dine intellektuelle og dype utsagn og tanker. 

For å svare på spørsmålet ditt: sånn er det bare. Get over it. Finn deg noe annet å gjøre enn å latterliggjøre folk fra Øst Europa. Pleeeeeaaaseee🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🙏🙏🙏 det er helt sikkert en strikkeklubb i nærheten av der du bor. 

Anonymkode: 94937...1a5

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En av de som ikke doller seg!🙋‍♀️ Og bare hør her: jeg dusjer kun to ganger i uken og vasker håret kun en gang i uken!!!😱😅 (okei, hver dag akkurat når rødehavet skyller inn på sin månedlige visitt, men ellers altså)

SKikkelig digg å være uflidd småbarnsmor til to med en fantastisk mann! Aldri vært så lykkelig og kunne ikke brydd meg mindre om hvordan jeg ser ut på kjøpesenter, legesenter eller butikk! 

Doller meg riktignok litt opp med ganske pene klær og minimalt med sminke til jobben, men det går greit. 

Er så deilig å ikke bry seg! Anbefales!!!

Anonymkode: 4e5e8...213

Jeg synes det er deilig å bry seg. Jeg føler meg bedre. Er viktig for meg å føle meg bra for min egen del. Har barn og mann jeg å. Men liker å kle meg fint. Er ikke vanskelig for meg når jeg har bare slike klær. 

Anonymkode: 2cf82...223

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (1 minutt siden):

jeg bare lurte på hvorfor folk ikke ser mer velkledd ut :) 

Og nå har du fått svar fra mange her så da gjenstår det bare å finne senga. Det er på tide 😉

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er ikke østeuropeere kjent for å stinke ? Lol

Anonymkode: 1662f...235

Hvis du tar øst i Russland som er mot Asien kan det være, men det er pga annet kosthold. Jeg tenker ikke at øst Russland er Øst Europa :)

AnonymBruker
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (1 time siden):

Jeg har alltid undret meg over dette. Når nordmenn går på butikken går dem ofte ustelt, fra mitt land tar vi mer vare på oss selv enn å la oss forfalle. Hva tror dere er grunnen til at mange nordmenn, og andre folk fra nordiske land går ustelt ut i det offentlige? Da tenker jeg typ joggebukse, skitne klær, usminket, dårlig kroppslukt osv :) 

Hvordan mener du sminke og forfall henger sammen? :klo: 

For «forfall» er jo primært uhelse - enten den er psykisk eller fysisk. Om du sminker deg eller ei dekker ikke forfall. Det blir jo som å male et hus der taket er lekk? Du må begynne med din mentale helse. Med din intellektuelle kapasitet. Med din evne til empati. Med - grunnmuren - i ethvert menneske. 

Uansett har jeg reist i det meste av Europa og deler av den «øvrige verden». De fleste mennesker ser ikke pene ut noe sted. Dette fordi fasade faktisk ikke er viktig (ja, jeg vet at manfluensere og annet vås på tiktok påstår det til et publikum av primært 12-åringer. Men det er ikke dermed sant. Folk flest ser ut som høgg, verden rundt)

Anonymkode: eb989...b1f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pynter du deg for å gå til legen? Kunne ikke falt meg inn, men møter ikke opp som en slask heller. Om jeg går i parken er jeg der med hundene, og da er det så som så... Har ikke behov for å se bra ut mens jeg plukker opp hundedrit, og kaster en ball full av sikkel og møkk. You do you tho.

Anonymkode: 32089...396

Ja jeg pynter meg fordi jeg føler meg bedre og mer ordentlig ut. Det gir meg en god følelse å være velkledd. Har hørt at mange går dårlig kledd pga depresjon også, så det kan være det også tenker jeg mtp tallene for det i Norge :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Og hvem har TID til å pynte seg for å handle?? Livet er hektisk for de fleste nordmenn.

Anonymkode: 73c7d...cae

Jeg har full jobb og små barn. Verv på fritiden. Men jeg har tid til å ordne meg, det er også noe jeg prioriterer. Dusjer alltid på kveld og ordner håret. Legger frem klær. Har matkasse og levering fra Oda. 

Anonymkode: 5eba5...95d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (52 minutter siden):

Det går ann å se velkledd ut både på jobben og på fritiden tenker jeg. I Øst Europa greier folk dette, hvorfor ikke her? :) 

Velkledd? Var nettopp i Øst-Europa, og mer tacky kledd skal du lete lenger etter.(..) Er det noe som ikke er spesielt pent eller velstelt, så må det vel være akkurat det. Og nei, det handler ikke kun om de høye hælene, altså. 

Jeg synes jeg ser ganske velstelte og flotte damer, og menn, hver eneste dag. Selv går jeg mest med kjoler, og er velstelt. Det sagt, å ikke sminke seg er ikke å være "skitten" eller å "la seg forfalle". ;) 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er fra Øst Europa og... herregud ts vær så snill hold kjeft og ikke si noe mer fordi du ødelegger for oss som er "normal" med dine intellektuelle og dype utsagn og tanker. 

For å svare på spørsmålet ditt: sånn er det bare. Get over it. Finn deg noe annet å gjøre enn å latterliggjøre folk fra Øst Europa. Pleeeeeaaaseee🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🙏🙏🙏 det er helt sikkert en strikkeklubb i nærheten av der du bor. 

Jeg latterliggjør ikke, nå må du gi deg. Det må da være lov å spørre hvorfor det er en slik forskjell. Det er vel bare kultur siden det ikke er konkrete svar her :hjerte: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er deilig å bry seg. Jeg føler meg bedre. Er viktig for meg å føle meg bra for min egen del. Har barn og mann jeg å. Men liker å kle meg fint. Er ikke vanskelig for meg når jeg har bare slike klær. 

Anonymkode: 2cf82...223

Man trenger ikke så mye for å se bra ut tenker jeg, bare litt mote tips så voilà :) 

AnonymBruker
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (21 minutter siden):

Jeg går helt vanlig hjemme altså, men mange av oss fra Øst Europa bryr oss om hvordan vi ser ut og verdsetter oss selv til å gå velkledd. Og da mener jeg ikke ala bimbo. Det er fint med kulturer ja, men synes bare det er så meget spesielt hvordan noen kan gå ut, det er alt :)

Men kvinner er mye mindre «verdt» f eks i Russland. Livet er utrygt, man må «bruke» utseendet sitt i større grad enn her. Her i landet er livet mye tryggere. Kvinner kan klare seg selv.  Vi kan ha likestilte forhold, der ikke alt går ut på å tekkes mannen. 

Anonymkode: 760a4...ce3

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
SPOCA skrev (5 minutter siden):

Velkledd? Var nettopp i Øst-Europa, og mer tacky kledd skal du lete lenger etter.(..) Er det noe som ikke er spesielt pent eller velstelt, så må det vel være akkurat det. Og nei, det handler ikke kun om de høye hælene, altså. 

Jeg synes jeg ser ganske velstelte og flotte damer, og menn, hver eneste dag. Selv går jeg mest med kjoler, og er velstelt. Det sagt, å ikke sminke seg er ikke å være "skitten" eller å "la seg forfalle". ;) 

Dette handler nok om kultur for deg, akkurat som det er kultur forskjell for meg. Du er vant med at folk ser helt ok ut, jeg er vant med at folk er mer velkledd hvis du skjønner :)

Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (Akkurat nå):

Dette handler nok om kultur for deg, akkurat som det er kultur forskjell for meg. Du er vant med at folk ser helt ok ut, jeg er vant med at folk er mer velkledd hvis du skjønner :)

Eventuelt at du tolker tacky som velkledd. :)

• Liker 14
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...