Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig tidlig i graviditeten (4 uker). Har ikke time hos fastlegen for neste uke og helsestasjonen om 3 uker. Men nå har jeg ganske mensmurring nederst i magen/øverst i lårene. Har ingen blødning. Er dette farlig? Har lest at det er vanlig, men så tidlig også?

Hvis dette er vanlig har jeg to oppfølgingsspørsmål;

1) Hva gjør dere for å takle det? Jeg har endometriose så jeg er vant med mye mer menssmerter enn dette, men er jo også vant til å takle det med kokende varmeflaske og mye smertestillende… Begge deler er jo ikke helt aktuelt nå.

2) Hvor fysisk aktiv bør jeg være i denne fasen og med disse murringene? Før graviditet trente jeg 3-4 ganger i uka (løping, styrke, yoga).

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt murringer alle svangerskapet rundt forventet mens. Derfor mange tror de får mensen men så kommer det aldri. 
Du kan leve normalt med trening og yoga, du må kjenne på formen din men helt ufarlig for svangeskapet. 

Anonymkode: 9534f...a85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Paracet kan du ta. Bruk varmeflaske hvis det hjelper. Vær aktiv som vanlig, kroppen din forteller deg det hvis den vil du skal ta det med ro. 😊

Anonymkode: c3eee...a1c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker at det var mye murringer i magen på den tiden. Det er mye som skjer i livmoren. Ikke stress med det😃

Anonymkode: ad3bb...5fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk med «mensmurring» i mange dager, det var eneste grunnen til at jeg tok en test siden jeg alltid får mensen dagen etter at jeg kjenner på murringer (var ikke planlagt for å si det sånn). 
Med mindre du kjenner på ubehag eller får fortalt noe annet av lege/jordmor så er du aktiv som normalt, du skal vel og merke ikke øke tyngden på styrketrening osv nå mens du er gravid, men du kan fint trene, faktisk er det anbefalt om man klarer. 

Anonymkode: d9c0b...b77

AnonymBruker
Skrevet

Har i alle tre svangerskap funnet ut ar jeg er gravid pga mensmurringer, men mens som aldri kom. Det har vart i opptil 2 måneder. 
Så ganske normalt :)

Anonymkode: d7b14...488

AnonymBruker
Skrevet

Ps. Du kan være så aktiv som du klarer!

Anonymkode: d7b14...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...