Gå til innhold

Hadde mellom service på bilen og har noen spørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Passat 2014 modell, Diesel. Fulgt aller servicer og eukontroller. En eier før meg. Har eid bilen siden 2020.

Nå på mellom service har de skiftet olje, filter og pollenfilter, samt skiftet midtre eksosjøt.

Det var en annen som hentet bilen for meg, men ser det står (noe som ikke er fixet) 

Rust venstre bakaksel til bærearmer feste

Sprekk i spylevæske tank

Rust på bremseskiver bak

Litt defekt flexible foran

Jeg må jo ringe verkstedet, men hvis det var alvorlig, burde de vel ringt meg når jeg hadde bilen hos de? Er dette MÅ nå ting, eller er det normale skavanker på eldre bil og kan ventes ett år? Jeg hadde sist full service i 2023 og har kjørt ca 20-30 km fra den tid. Har Eu kontroll neste år.

Anonymkode: defe6...c9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Passat 2014 modell, Diesel. Fulgt aller servicer og eukontroller. En eier før meg. Har eid bilen siden 2020.

Nå på mellom service har de skiftet olje, filter og pollenfilter, samt skiftet midtre eksosjøt.

Det var en annen som hentet bilen for meg, men ser det står (noe som ikke er fixet) 

Rust venstre bakaksel til bærearmer feste

Sprekk i spylevæske tank

Rust på bremseskiver bak

Litt defekt flexible foran

Jeg må jo ringe verkstedet, men hvis det var alvorlig, burde de vel ringt meg når jeg hadde bilen hos de? Er dette MÅ nå ting, eller er det normale skavanker på eldre bil og kan ventes ett år? Jeg hadde sist full service i 2023 og har kjørt ca 20-30 km fra den tid. Har Eu kontroll neste år.

Dette får du enkelt vite ved å snakke med verkstedet. For meg høres det ikke alvorlig ut, jeg ville sett det an.

Anonymkode: 12639...fb4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så du kjører ikke mer enn 15 km i året? Det er veldig lite, og bremseskivene vil ruste istykker når du aldri kjører bilen.

Anonymkode: bf2f4...6c9

Skrevet

Ville vært litt betenkt angående den "Rust venstre bakaksel til bærearmer" (skjønner egentlig ikke helt hva de mener), sjekk om det er tilløp til rust og behandle det. Blir fort verre om du ikke tar ansvar der. 

Rust på bremseskiver kan løse seg med jevnlige harde oppbremsinger, men mulig caliperene er problemet. Antar de mener lekkasje på fleksibel del av eksos, mulig du må bytte denne til neste Eu-kontroll-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...