AnonymBruker Skrevet 20. august #21 Skrevet 20. august Mezzosoprena skrev (41 minutter siden): "vår felles far pleide å fortelle henne at hun så og si alltid så ting i et negativt lys" Ja, for gud bedre, man må ikke glemme alle de positive tingene med å bli befølt av familiemedlemmer. Hva du kan gjøre? Du både kan og skal selvfølgelig tro på henne! Jeg føler jeg har forsøkt å se ting fra hennes ståsted, men jeg klarer ikke helt å tro henne likevel. Hun gråter lett og er generelt veldig følsom og har generelt vært i mye dårlig humør gjennom vår barndom. Det har tatt på for meg også. Jeg skal innrømme at vi ikke har hatt den beste oppveksten kanskje, men nå er vi voksne og jeg mener det er mye bedre å prate om ting i stedet for bare å løpe vekk fra problemene? Anonymkode: b3acf...35a
AnonymBruker Skrevet 20. august #22 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er relevant fordi det får frem hvordan jeg har klart meg i livet vs henne. Hun sliter psykisk og har ikke råd til å eie, fordi hun er isolert grunnet denne løgnen om overgrep. Jeg kunne så veldig gjerne ønske at hun kunne se at det beste er dialog og åpenhet, en samtale mellom henne og familiemedlemmet for eksempel..jeg har tilbudt meg at jeg kan være tilstede, men hun avviser blankt. Anonymkode: b3acf...35a Jeg hadde også tatt avstand fra dere. Anonymkode: 28879...1e5 22 14
AnonymBruker Skrevet 20. august #23 Skrevet 20. august Ja hun leier jo, så hun må ta seg sammen ,🙄 Anonymkode: 5b6d6...f19 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #24 Skrevet 20. august Hva har bositusjonen med at du ikke tror på søsteren din? Latterlig forsøk på sosial kultur manipulasjon, vi lever i 2025 mister, vi er ikke lenger såpass dumme. Du kan ikke og skal ikke gjøre noe med den instillingen der. La henne være ifre, hun har opplevd nok. Anonymkode: 0f243...54e 6 6
AnonymBruker Skrevet 20. august #25 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg føler jeg har forsøkt å se ting fra hennes ståsted, men jeg klarer ikke helt å tro henne likevel. Hun gråter lett og er generelt veldig følsom og har generelt vært i mye dårlig humør gjennom vår barndom. Det har tatt på for meg også. Jeg skal innrømme at vi ikke har hatt den beste oppveksten kanskje, men nå er vi voksne og jeg mener det er mye bedre å prate om ting i stedet for bare å løpe vekk fra problemene? Anonymkode: b3acf...35a Oi oi, ei med dålrig humør kan ikke ha opplevd noe forferdelig? Å hva om hun er sensitiv nettop fordi hun har opplevd noe?? Du vil bare snanne henne til "fornuft" aka koste vekk fortiden. Anonymkode: 0f243...54e 17 2 9
AnonymBruker Skrevet 20. august #26 Skrevet 20. august Omgås dere den angivelige gjerningspersonen? Vil søsteren din måtte omgåes vedkommende om hun f.eks. kommer til deres far på julaften? Anonymkode: e286a...e6f 9 7
AnonymBruker Skrevet 20. august #27 Skrevet 20. august Så du mener seriøst at hun skal snakke med sin overgriper? Er du helt idiot?? Hjelp henne til å få terapi/psykolog isteden. Å snakke med overgriper er bare retraumatiserende. Fatter nesten ikke at det er mulig å være SÅ korka Anonymkode: e0490...099 12 20
Mezzosoprena Skrevet 20. august #28 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg føler jeg har forsøkt å se ting fra hennes ståsted, men jeg klarer ikke helt å tro henne likevel. Hun gråter lett og er generelt veldig følsom og har generelt vært i mye dårlig humør gjennom vår barndom. Det har tatt på for meg også. Jeg skal innrømme at vi ikke har hatt den beste oppveksten kanskje, men nå er vi voksne og jeg mener det er mye bedre å prate om ting i stedet for bare å løpe vekk fra problemene? Anonymkode: b3acf...35a Dette er vel ganske vanlige ettervirkninger for mennesker som har vært utsatt for overgrep, eller? "Men nå er dere voksne, og du mener at det mye bedre å prate om ting" - ja, men for pokker - DET ER JO DET HUN HAR PRØVD! Men dere har valgt å ikke tro på henne og løpt vekk fra de problemene! 22 1 19
AnonymBruker Skrevet 20. august #29 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes det er relevant fordi det får frem hvordan jeg har klart meg i livet vs henne. Hun sliter psykisk og har ikke råd til å eie, fordi hun er isolert grunnet denne løgnen om overgrep. Jeg kunne så veldig gjerne ønske at hun kunne se at det beste er dialog og åpenhet, en samtale mellom henne og familiemedlemmet for eksempel..jeg har tilbudt meg at jeg kan være tilstede, men hun avviser blankt. Anonymkode: b3acf...35a Herregud. You cant make this shit up, altså. Dette er det sykeste jeg har lest. Søsteren din LYVER IKKE. En gang til: SØSTEREN DIN LYVER IKKE. Anonymkode: b63d3...dbe 17 1 8
Fighter83 Skrevet 20. august #30 Skrevet 20. august (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er gift, m 35, eier hus med kona og har to barn. Søsteren min er 29 år, leier og har ikke barn eller kjæreste. For 2 år siden kom hun ut med at hun hadde opplevd å bli tatt på/befølt av et familiemedlem et par ganger og at dette familiemedlemmet hadde oppført seg dårlig på andre måter mot henne i oppveksten. Min søster er et veldig følsomt menneske og vår felles far pleide å fortelle henne at hun så og si alltid så ting i et negativt lys, noe som er sant etter min erfaring. Jeg er glad i min søster, men jeg tror hun overdriver ang dette familiemedlemmet som skal ha befølt henne. Nå har hun trukket seg helt vekk og isolert seg fra familien og begrunner dette med at vi ikke tror på henne. Jeg har flere ganger forsøkt å snakke med henne og oppfordret til dialog, men hun nekter. Hva kan jeg gjøre her? Anonymkode: b3acf...35a Hun har alltid følt seg annerledes fordi hun har vært annerledes. Hun har mest sannsynlig også blitt behandlet annerledes pga den hun var og har blitt. Dere lytter ikke, dere tar ikke inn over dere hennes opplevelse av hvordan ting har vært for henne. Hennes subjektive opplevelse kommer aldri til å endre seg men hun kan selvfølgelig bearbeide den og deretter komme seg videre men hun har nok behov for å få deres aksept på det som har skjedd for å klare dette. Dere trenger ikke si unnskyld eller bekrefte men kun være støttende og trøstende ang hennes opplevelse. Endret 20. august av Fighter83 11 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #31 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er gift, m 35, eier hus med kona og har to barn. Søsteren min er 29 år, leier og har ikke barn eller kjæreste. For 2 år siden kom hun ut med at hun hadde opplevd å bli tatt på/befølt av et familiemedlem et par ganger og at dette familiemedlemmet hadde oppført seg dårlig på andre måter mot henne i oppveksten. Min søster er et veldig følsomt menneske og vår felles far pleide å fortelle henne at hun så og si alltid så ting i et negativt lys, noe som er sant etter min erfaring. Jeg er glad i min søster, men jeg tror hun overdriver ang dette familiemedlemmet som skal ha befølt henne. Nå har hun trukket seg helt vekk og isolert seg fra familien og begrunner dette med at vi ikke tror på henne. Jeg har flere ganger forsøkt å snakke med henne og oppfordret til dialog, men hun nekter. Hva kan jeg gjøre her? Anonymkode: b3acf...35a Dialog?? Om hva da? At hun skal fortelle deg om sitt største traume og du skal si at hun nok gjør dette til en større sak enn det er og sier hun bør la det ligge? Eh. For en grusom bror du er, og faren deres like så. Anonymkode: ab3fa...a78 18 8
AnonymBruker Skrevet 20. august #32 Skrevet 20. august Lurer på hvem dette familie medlemmet er. Det at far sier hun overdriver er mistenkelig, er det tilfeldig eller er han med på dette og svekner andres tilitt til henne for å begrave hemmeligheten? Anonymkode: 0f243...54e 18 5
AnonymBruker Skrevet 20. august #33 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lurer på hvem dette familie medlemmet er. Det at far sier hun overdriver er mistenkelig, er det tilfeldig eller er han med på dette og svekner andres tilitt til henne for å begrave hemmeligheten? Anonymkode: 0f243...54e Svekker* Anonymkode: 0f243...54e 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #34 Skrevet 20. august Her vil jeg faktisk si at det er familien som støter fra seg søsteren til ts. Det er virkelig ikke søster som er problemet. Anonymkode: 28879...1e5 10 14
AnonymBruker Skrevet 20. august #35 Skrevet 20. august Les din egen overskrift igjen. Så du mener at den søster er den som splitter familien??? Hun har åpnet seg opp om overgrep og dere tror henne ikke?? Fyttirakkern for en dårlig bror du er. Anonymkode: 6eb96...64a 9 6
AnonymBruker Skrevet 20. august #36 Skrevet 20. august Oida, for noen sterke reaksjoner fra enkelte her. Det er jo ingen som kan vite om denne søsteren lyver eller ikke, så hvordan kan det slås fast så bastant av vilt fremmede mennesker på et forum? Jeg synes også fremstillingen i HI er noe merkelig, spesielt at det dras frem sivilstatus og bosituasjon. Hvorfor valgte du å ta med den infoen, ts? Det kan fort virke som om du da prøver å vise oss at du er bedre enn henne, og du stiller deg selv durabelig til hugg for hylekoret her inne. Litt lite gjennomtenkt formulering der, altså. Hva er det som gjør at du ikke tror på søsteren din? Kjenner du denne slektningen? Har søsteren din en historie som lystløgner? Har hun funnet på ting tidligere? Hva tenker du om at det kanskje er sant det hun sier? Du VET jo ikke om det er sant eller oppspinn. Jeg kan forstå frustrasjonen over at du har en følsom søster som skaper drama, men jeg synes ikke dere har håndtert det helt riktig i denne situasjonen. Anonymkode: a92ce...e3d 5 5
Spiren Skrevet 20. august #37 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er gift, m 35, eier hus med kona og har to barn. Søsteren min er 29 år, leier og har ikke barn eller kjæreste. For 2 år siden kom hun ut med at hun hadde opplevd å bli tatt på/befølt av et familiemedlem et par ganger og at dette familiemedlemmet hadde oppført seg dårlig på andre måter mot henne i oppveksten. Min søster er et veldig følsomt menneske og vår felles far pleide å fortelle henne at hun så og si alltid så ting i et negativt lys, noe som er sant etter min erfaring. Jeg er glad i min søster, men jeg tror hun overdriver ang dette familiemedlemmet som skal ha befølt henne. Nå har hun trukket seg helt vekk og isolert seg fra familien og begrunner dette med at vi ikke tror på henne. Jeg har flere ganger forsøkt å snakke med henne og oppfordret til dialog, men hun nekter. Hva kan jeg gjøre her? Anonymkode: b3acf...35a Hadde du bagatelisert dette like mye om din kone eller barn hadde vært utsatt for det samme? 13 7
AnonymBruker Skrevet 20. august #38 Skrevet 20. august Hun splitter familien? Dere lar være å tro på henne og kjører fordommen om at hun er sensitiv? Ja, jøss, hadde stukket langt til helvete jeg også. Like barn leker best. Har selv opplevd å bli mistenkeliggjort da jeg forklarte om en fæl opplevelse, som skjedde utenfor familien. I stedet for støtte og tillit, fikk jeg masse spørsmål som åpenbart var ut fra mistanke om at dette var en typisk "overdrivelse" fra en kvinne. Vedkommende skulle åpenbart "til bunns i saken". Litt av en måte å behandle dine nære. Snakkes aldri. De ville selvfølgelig ikke tillatt å bli behandlet sånn selv. De er alltid så sensitive De som mistenker andre for å være det. Anonymkode: 589e0...f95 9 3 7
AnonymBruker Skrevet 20. august #39 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Oida, for noen sterke reaksjoner fra enkelte her. Det er jo ingen som kan vite om denne søsteren lyver eller ikke, så hvordan kan det slås fast så bastant av vilt fremmede mennesker på et forum? Jeg synes også fremstillingen i HI er noe merkelig, spesielt at det dras frem sivilstatus og bosituasjon. Hvorfor valgte du å ta med den infoen, ts? Det kan fort virke som om du da prøver å vise oss at du er bedre enn henne, og du stiller deg selv durabelig til hugg for hylekoret her inne. Litt lite gjennomtenkt formulering der, altså. Hva er det som gjør at du ikke tror på søsteren din? Kjenner du denne slektningen? Har søsteren din en historie som lystløgner? Har hun funnet på ting tidligere? Hva tenker du om at det kanskje er sant det hun sier? Du VET jo ikke om det er sant eller oppspinn. Jeg kan forstå frustrasjonen over at du har en følsom søster som skaper drama, men jeg synes ikke dere har håndtert det helt riktig i denne situasjonen. Anonymkode: a92ce...e3d Familiemedlemmet vil jeg holde anonym. Ja jeg kjenner slektningen. Han er en morsom og trivelig fyr, men er vant til å få viljen sin og har litt temperament. Men jeg vet han ikke har gjort dette. Søsteren min er ingen lystløgner men har løyet en gang som ungt barn om noe hun sa skjedde, men som senere viste seg å ikke stemme. Anonymkode: b3acf...35a
AnonymBruker Skrevet 20. august #40 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler jeg har forsøkt å se ting fra hennes ståsted, men jeg klarer ikke helt å tro henne likevel. Hun gråter lett og er generelt veldig følsom og har generelt vært i mye dårlig humør gjennom vår barndom. Det har tatt på for meg også. Jeg skal innrømme at vi ikke har hatt den beste oppveksten kanskje, men nå er vi voksne og jeg mener det er mye bedre å prate om ting i stedet for bare å løpe vekk fra problemene? Anonymkode: b3acf...35a Du har ikke prøvd det. Enten tror du på henne eller så gjør du det ikke. Enten er den ene tingen sann eller så er den usann. Det handler ikke om to ulike perspektiver. Og utfallet av hva du velger, avgjør nettopp forholdet deres. Det er det som har skjedd. Det er uopprettelig. Hvis du ikke forstår det, så kan ingen hjelpe deg. Det eneste du kan ha et forhold til er den du dermed har valgt å tro på, implisitt den som du mener ikke har gjort noe mot søsteren din. Den relasjonen beholder du. Søsteren din mister du. Sånn er det bare. Anonymkode: 589e0...f95 8 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå