Gå til innhold

Urinstrålen har blitt tregere, vanlig mot overgangsalder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siste halvår opplevd at urinstrålen har blitt tregere, må liksom presse mer for å få ut alt. Jeg husker en lege nevnte for meg for mange år siden ifm urinveisinfeksjon at mange damer opplever å ha resturin, altså at ikke blæra tømmes helt, så det virker som en ikke helt uvanlig ting.

jeg har vært på cellegift pga brystkreft også ila siste året, så tenkte først at det kunne handle om at slimhinnene blir påvirket. Men nå er det noen måneder siden jeg var ferdig og det er fortsatt likedan. Cellegiften satte meg i overgangsalderen, så jeg lurer på om dette er normalt ved hormonelle endringer? Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 64c9f...685

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Livmorfremfall gjorde til at urinstrålen var tregere hos meg, måtte liksom tisse i flere omganger,hadde følelsen av at jeg ikke fikk ut alt.

Anonymkode: c3959...0e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Livmorfremfall gjorde til at urinstrålen var tregere hos meg, måtte liksom tisse i flere omganger,hadde følelsen av at jeg ikke fikk ut alt.

Oi, jøss. Hva gjorde de med det da? Fikk du noe inngrep? Håper det ordnet seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, jøss. Hva gjorde de med det da? Fikk du noe inngrep? Håper det ordnet seg.

Fikk satt inn et pessar(ring) som liksom "heiser" opp livmoren og skjeden. Det fungerer fint nå. Ellers hadde det blitt operasjon, det vil jeg helst unngå. Er ferdig med overgangsalderen for lenge siden. Har fått et nytt liv, kan jeg si.🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever også at strålen er tregere. Bruker evigheter på å tømme blæra selv om den ikke er så full. Jeg har noe fremfall, men ikke så mye at det er plagsomt på andre måter, prøver å være flink med bekkenbunnstrening, og synes det blir noe bedre da.

Ser likevel for meg at alder også kan påvirke negativt, og ikke bare fremfall/fysiske forhold. Alt av muskler og bindevev blir jo litt slappere.

Anonymkode: e3306...4b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik. Før kunne jeg presse på og skynte meg hvis det var kø utenfor do men siste halve året har det vert helt umulig, jeg presser og det renner like sakte. Er 49 og bruker hormoner.

Anonymkode: c41d6...189

AnonymBruker
Skrevet

Merker at strålen blir dårligere dersom jeg er hard i magen eller jeg ikke har avføring hver dag. Vil tro at det er et resultat av at alt er «slakkere» der nede, og grad av fremfall.

Anonymkode: e3aa8...8ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...