Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som pedagogisk leder i barnehage, og for ca 20 år siden hadde jeg en gutt på 6 år som ble ammet av sin mor i garderoben.

Hun hadde et mindre barn på rundt 2 år med seg som som hun ofte ammet i garderoben, og når 6 åringen så at lillebroren fikk pupp, ville han ha også, så moren hadde en to åring på det ene brystet og en 6 åring på DDT andre.

Jeg ikke visste helt jeg skulle se hen, men måtte jo bare oppføre meg naturlig .

De andre barna var helt sjokkert

Anonymkode: d15ef...6c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett. Men passe sært å sammenligne pupp og penis. Er du en sånn "home schooled" amerikaner som skoftet anatomien?

Anonymkode: 98cd1...571

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har jobbet som pedagogisk leder i barnehage, og for ca 20 år siden hadde jeg en gutt på 6 år som ble ammet av sin mor i garderoben.

Hun hadde et mindre barn på rundt 2 år med seg som som hun ofte ammet i garderoben, og når 6 åringen så at lillebroren fikk pupp, ville han ha også, så moren hadde en to åring på det ene brystet og en 6 åring på DDT andre.

Jeg ikke visste helt jeg skulle se hen, men måtte jo bare oppføre meg naturlig .

Det føler jeg blir for rart, et sted må grensa gå hvor barnet er for stort å må lære at nei er nei. Personlig tenker jeg 2 år er veldig stort?

Hun sliter med å sette grenser.

Anonymkode: 83954...041

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke uenig i at det er mer sammenlignbart med en manns brystvorte, men samtidig ikke. Samfunnet rundt oss sidestiller nemlig ikke disse to uansett hvor mye man ønsker det...

Når det er sagt så ser jeg svææææært sjelden menn i bar overkropp på restaurant, kjøpesenter, kafeer eller ikea... 🙄

Anonymkode: 54da6...be5

Tror helt oppriktig det er sjeldnere du ser en kvinne i bar overkropp på restaurant, kjøpesenter, kafeer eller Ikea enn en mann...å amme er ikke det samme som å gå med bar overkropp. En kvinne som ammer går heller ikke rundt og viser frem puppene sine til folk.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så du sitter 2meter fra ett rent og fint nytt ammerom men velger å sitte deg på en benk med inngangen til ett kjøpesenter eller en restaurant for å trykke det opp i trynet på andre? Sier mer om deg/de som gjør det enn om de som syns det er teit! Ikke alle er intr i å få det trykt opp i trynet!  Amm i vei, men å sitte seg med innganngen ig ved kassen på en restaurant framfor bak i en krok for seg selv å amme, hvorfor? melken må ut, men 2meter fra eller til for å slippe å trykke det opp i andre? Btw, mange barn er opptatt av alt rundt, masse forstyrrelser vil si masse av puppen.. Og når feks 4åringen ikke er intr inå være på puppen,hvprfor slenge ut alt og tvinge han på? Sier vel mer om de enn meg!

Så teit å høre på, men de må jo få mat, melkespreng osv.. Ja, og? Går du 1steg  1min lengre så får du fred og andre fred, saken løst! Snakk om å ville vise seg fram!

Anonymkode: 69284...4d7

Vise seg frem 😅 ok… du er en glaner du. Se en annen vei 👌

Anonymkode: 4a3e7...b90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 20.10):

Ingen ba deg sitte hjemme hele dagen,les hva jeg skriver! Har selv ammet til 2år nesten. Men en 4åring trenger virkelig ikke at mor bretter ut hele puppen  i offentligheten? Kan få det hjemme? ute er det masse annet mat og drikke en 4åring kan få! Helt greit å amme, men når klærene går av, puppen henger i løse luften utrn å dekke til noe mens du løfter opp en 4åring på fanget og legger til men 4åringen er mer interessert i å henge av puppen å se rundt, føles vel mer som blotter eller viser seg fram og ikke mater en sulten unge! En baby vil såklart spise ute og hjemme. Men dette er stor forskjell! Les innleget.

Og jo, ikea på slependen, sandvika storsenter på restaurant, og ved hovedinngangen på sandvika storsenter!

Siden du kjenner den familien så kan du vel ta opp problematikken med mor direkte? Siden du vet at ungen er 4 så...

Anonymkode: 98cd1...571

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vel kommet lenger enn dette nå. Det er 2025!!! Jeg ammet da offentlig på 80-tallet. Herlighet!!!

Anonymkode: b82d8...ae8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (17 timer siden):

Man vil jo gjerne sitte sammen med de man er der med, ikke på et bakrom alene. Noen amminger tar jo en stund, så skal man sitte på bakrommet i en halvtime-time mens de andre sitter på kafeen da mener du? Og de færreste "drar frem puppen" i alles åsyn. 

Du må slutte å glo så voldsomt og passe på hvor du ser når du er ute. Det er bare ekkelt.

Ja, du må bruke ammerommet. Det er en grunn til at rommet er der. Vil du ikke flytte deg dit, bruker du flaske. Ha litt respekt for folk rundt deg, som ikke ønsker å få en pupp midt i synet når de spiser. Hvis du ikke ønsker at folk skal glo, setter du deg i ammerommet.
Dere baby-mødre tror visst at verden dreier seg rundt dere og at vi alle skal ta hensyn til dere.

Anonymkode: 8bf4e...15e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er makabert og kun fordi synes det er deilig. Hadde ringt barnevernet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja, du må bruke ammerommet. Det er en grunn til at rommet er der. Vil du ikke flytte deg dit, bruker du flaske. Ha litt respekt for folk rundt deg, som ikke ønsker å få en pupp midt i synet når de spiser. Hvis du ikke ønsker at folk skal glo, setter du deg i ammerommet.
Dere baby-mødre tror visst at verden dreier seg rundt dere og at vi alle skal ta hensyn til dere.

Du velger selv hvor du vil se. Om du ikke klarer å la være å glo kan ikke være den ammende sitt problem. Du har også litt høye antagelser om hvor mange ammerom det fins i dette landet.

Du har uansett snudd problemstillingen helt på hodet. Du legger det også frem som om alle som ammer går rundt toppløse og slenger puppene opp i trynet på folk, noe selvsagt ingen gjør.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (2 timer siden):

Du velger selv hvor du vil se. Om du ikke klarer å la være å glo kan ikke være den ammende sitt problem. Du har også litt høye antagelser om hvor mange ammerom det fins i dette landet.

Du har uansett snudd problemstillingen helt på hodet. Du legger det også frem som om alle som ammer går rundt toppløse og slenger puppene opp i trynet på folk, noe selvsagt ingen gjør.

Hvis ammerommene er opptatt, får du sette deg sammen med de andre ammende mødrene da. Du kan ikke forvente at du skal ha ammerommet helt alene.

AnonymBruker
Skrevet

Pass din egen pupp. 

Anonymkode: 1260c...f64

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor lager du et problem ut av noe som ikke er det? Du vet at det tar deg 1 sekund(!) å flytte blikket? Så enkelt! Problem løst:)

Endret av anonymLala
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er med folk og amming er jo folk som deg, så hva er det som gjør at hvis du ser noen gi babyen sin mat, tolker du det som om de viser seg frem? Bare se en annen vei, da vel. Eller spis hjemme selv. Du spiser sikkert sjeldnere enn annenhver time som babyer må, så hva er i veien med deg som ikke klarer å ligge unna steder som kafeen på IKEA? 

Anonymkode: 7ef4e...7e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (11 timer siden):

Hvorfor lager du et problem ut av noe som ikke er det? Du vet at det tar deg 1 sekund(!) å flytte blikket? Så enkelt! Problem løst:)

De vil jo bli beglodd når de sitter der med puppene ute.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De vil jo bli beglodd når de sitter der med puppene ute.

De kunne ikke brydd seg mindre om deg, de har et barn å ta seg av. Igjen, hvorfor er det sekundet det tar å se i en annen retning et problem for deg? Folk flest ofrer det ikke en tanke en gang. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (På 23.8.2025 den 9.21):

De kunne ikke brydd seg mindre om deg, de har et barn å ta seg av. Igjen, hvorfor er det sekundet det tar å se i en annen retning et problem for deg? Folk flest ofrer det ikke en tanke en gang. 

Hvis ungen trenger mat og du ikke kan finne et sted som er litt mer privat, bruker du flaske.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis ungen trenger mat og du ikke kan finne et sted som er litt mer privat, bruker du flaske.

Nei, det er jo tåpelig når man har matstasjonen som er ment for baby tilgjengelig. Liker man det ikke, ser man vekk. Så enkelt:)

Endret av anonymLala
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.8.2025 den 14.29):

Nei, man MÅ ikke bruke rommet. Det er et tilbud, noen få steder. Noen steder er dette et trangt rom som ikke ser ut. Og noen trenger ikke dette tilbudet, de er komfortable uten. Du bestemmer heldigvis ikke hvor ammende damer sitter 🥳🥳

Få hue ut av ræva og øya vekk fra andres pupper. Det tar et brøkdels sekund å velge å se på noe annet. Skal du lage krenkorama, gjør det over noe annet enn noe av det mest naturlige og nødvendige i verden. Så slipper du å se ut som en fjott på nett.

Anonymkode: 4a3e7...b90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 18.27):

Helt greit å amme. Men å sitte utr på kafer, restauranter,senter, til og med ikea (med stor helt tom ammekrok og lekekrok helt i fred), så velger mange å sitte mot alle åpentlyst og til skue, med HELE puppen ute og alt av der, i tilegg er barna gjerne 3-4år gamle, asså seriøst.. Kan amme de hjemme om du er en liten tur på butikken med en såpass stor unge? Når barnet er mer av puppen enn på uansett? Snakk om å vise seg fram.. Lurer på hbordan folk hadde tatt det om menn hang med hele snabelen ute.. 

Penis er ikke det samme som bryster. Hvorfor skulle en mann ha penis hengende ute? Jeg går heller ikke med puppene på utstilling når jeg ikke ammer. Viser heller ikke fram underlivet mitt. Har heller ikke sett mødre som ammer en fire år gammel unge i utstillingen på IKEA.

Jeg ammer når barnet mitt trenger mat. Enten det er på ammerom eller den pkassrn jeg vil sitte på kafé. Hvis du synes det er ubehagelig, tror jeg du bør gå i deg selv og ditt forhold til kropp. Og du kan se dn annen vei. Dette er et ikke-problem.

Anonymkode: 318bb...d98

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...