Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånne folk som halvparten her, er grunnen til at jeg ammer on demand, når det trengs og passer 😂 og vet du hva? Alle plasser utenom Rema passer hvis det må til. 

Anonymkode: 1d348...ec7

Ja du bretter vel alt og nyter deg selv og håper alle glor? les teksten her du så skjønner du hva poenget var!

Anonymkode: 69284...4d7

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forskjell på  å slenge ut en hel pupp i offentligheten når det står en sofa i ett rolig hjørne feks, ett rent og fint ammerom, eller sitte med ryggen til de andre i restauranten? Si du er der på dagtid og 30 av 45 stoler er ledig. Må du sitte deg rett ved og mot de andre gjestene da? i åpningen på en kafe? Men puppen helt ute? før du i det hele tatt har løftet opp barnet? og dette barnet er 4år, kunne fint tatt kopp(for stor til flaske og men noen gir vel det og ved 4år..). Ametopp er fint, en liten klut osv. Amming er bra og fint,men ikke alle vil ha det trykket i trynet! Da gjør du mer enn å amme, du er mer intressert i å vise deg fram!

Og når barnet på 4år i tilegg er mer av enn på pupper sier det vel sitt..

Hvorfor ser du ikke bort, og hvorfor blir du så emosjonell over at et barn får mat? 

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja du bretter vel alt og nyter deg selv og håper alle glor? les teksten her du så skjønner du hva poenget var!

Så så. Hva med å passe dine egen saker, framfor å nistirre på barn som spiser?

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen er virkelig blåst.. Du gjlr jo ikke begge deler, personen mente du pumper hjemme ikke ute... Og tar med på flaske. 

Så jeg skal få melkespreng, lekke melk gjennom klærne og risikere brystbetennelse? 

Anonymkode: debd2...c1c

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Amming er et offer man gjør (folk som ikke har ammet skulle bare visst hvor utfordrende det kan være) for barnets beste. Jeg aksepterer ikke å bli stigmatisert for å ta meg av barnet mitt. 

Anonymkode: c2ed8...9f4

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forskjell på  å slenge ut en hel pupp i offentligheten når det står en sofa i ett rolig hjørne feks, ett rent og fint ammerom, eller sitte med ryggen til de andre i restauranten? Si du er der på dagtid og 30 av 45 stoler er ledig. Må du sitte deg rett ved og mot de andre gjestene da? i åpningen på en kafe? Men puppen helt ute? før du i det hele tatt har løftet opp barnet? og dette barnet er 4år, kunne fint tatt kopp(for stor til flaske og men noen gir vel det og ved 4år..). Ametopp er fint, en liten klut osv. Amming er bra og fint,men ikke alle vil ha det trykket i trynet! Da gjør du mer enn å amme, du er mer intressert i å vise deg fram!

Og når barnet på 4år i tilegg er mer av enn på pupper sier det vel sitt..

Jeg har aldri sett en mamma amme en 4-åring på den måten du beskriver, så det kan ikke være et så stort problem i dagliglivet ditt? 

Anonymkode: c2ed8...9f4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, det må de ikke bare fordi DU synes det. Skulle ønske jeg kunne ammet foran deg i protest. Kjipe menneske

Anonymkode: a06eb...3c1

Jeg skal ta med 2 åringen min og dra fram puppen i protest jeg også. 

Anonymkode: 20ce5...74d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

ps, ikke så fint med henge pupper, så hold de inne ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt greit å amme. Men å sitte utr på kafer, restauranter,senter, til og med ikea (med stor helt tom ammekrok og lekekrok helt i fred), så velger mange å sitte mot alle åpentlyst og til skue, med HELE puppen ute og alt av der, i tilegg er barna gjerne 3-4år gamle, asså seriøst.. Kan amme de hjemme om du er en liten tur på butikken med en såpass stor unge? Når barnet er mer av puppen enn på uansett? Snakk om å vise seg fram.. Lurer på hbordan folk hadde tatt det om menn hang med hele snabelen ute.. 

Karen

Anonymkode: 9ddc9...be8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heldigvis elsker 2 åringen min hengepuppene mine så jeg overlever at du ikke syns det er fint. 

Anonymkode: 20ce5...74d

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Som jeg sa: jeg planla turer ute,korte besøk. Så jeg slapp amming ute,det ga mening for meg. 

Anonymkode: a0822...f58

Og derfor mener du at alle de som har behov for å treffe folk, gå turer i skogen eller handle noe på IKEA må la være så lenge de har med en liten baby?

Anonymkode: 228df...dbc

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Når man spør ChatGPT hva man tror vil engasjere og provosere damene på KG.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett. Og om jeg så det hadde det ikke plagd meg. Du har fritidsproblemer ts.

Anonymkode: 4a963...fd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Og derfor mener du at alle de som har behov for å treffe folk, gå turer i skogen eller handle noe på IKEA må la være så lenge de har med en liten baby?

Anonymkode: 228df...dbc

Sa jeg det? Jeg sier hva jeg forstår meg på. At jeg tenker at det må være slitsomt å ha med så små unger ute så lenge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er nok heller ikke så fin, så hold deg inne du og ;)

Anonymkode: 794c7...38b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Sa jeg det? Jeg sier hva jeg forstår meg på. At jeg tenker at det må være slitsomt å ha med så små unger ute så lenge. 

Det går helt fint det. Drev du med dårlig oppdragelse siden det var så slitsomt? Her var det null problem å ha med barn. Og å gi de mat på en helt OK diskret måte ute.

Anonymkode: 4a3e7...b90

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen er virkelig blåst.. Du gjlr jo ikke begge deler, personen mente du pumper hjemme ikke ute... Og tar med på flaske. 

Det kan jo diskuteres hvem som er blåst, om man ikke kjenner til ganske basale kroppsfunksjoner.

Melken må ut med jevne mellomrom. Ellers blir det spreng og kanskje brystbetennelse. Amming er både pga barnets sult, og for å holde puppene nede og produksjonen oppe. Jeg måtte amme hver 2-3 time i perioder for å ikke få vondt. Da ble det utendørs også. Skulle jeg ikke ammet måtte jeg pumpet.

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det går helt fint det. Drev du med dårlig oppdragelse siden det var så slitsomt? Her var det null problem å ha med barn. Og å gi de mat på en helt OK diskret måte ute.

MÅ det virkelig settes en " diagnose" ellr forklaring på det og? Jeg trivdes i rolige omgivelser hjemme eller på småbesøk uten at det betydde mer enn det. Det var aldri noe ønske om å gå på shopping eller noe på den tida, satte pris på kosen hjemme. Er det virkelig så rart? Trilleturer eller besøk hos andre med småbarn var mer min greie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

MÅ det virkelig settes en " diagnose" ellr forklaring på det og? Jeg trivdes i rolige omgivelser hjemme eller på småbesøk uten at det betydde mer enn det. Det var aldri noe ønske om å gå på shopping eller noe på den tida, satte pris på kosen hjemme. Er det virkelig så rart? Trilleturer eller besøk hos andre med småbarn var mer min greie. 

Nei, det er ikke så rart, det er smak og behag 👌 Det som derimot er noe rart er at du sier rett ut at du ikke forstår de som er ute med barna. Det er åpenbart at mange liker det, når så mange gjør det. Og følger opp med at vi andre må ha det slitsomt. Det stemmer ikke.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Amming kan de gjøre hjemme. Ute i offentligheten kan man bruke flaske.

Anonymkode: 8bf4e...15e

Jeg kan tenke meg det du syns det er så mye bedre om jeg må sitte i offentligheten å feste pumpa, før jeg sitter der og bare drrrrrr-drrrrrrrr-drrrrrrrr, mens babyen hylskriker fordi den er sulten.  Amming kan man gjøre hvor som helst hvor man har lov til å være.

Skjerme seg for å se en ammende kvinne kan man gjøre hjemme. I offentligheten bruker man nakkemusklene og ser en annen vei.

Anonymkode: 3007c...32a

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...