Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så jeg skal få melkespreng, lekke melk gjennom klærne og risikere brystbetennelse? 

Anonymkode: debd2...c1c

Kan jo legge til hvor fuckings jævlig det er å ha brystbetennelse. Å ikke amme etter babies behov gir økt kraftig forhøyet risiko for brystbetennelse.

Brystbetennelse er en skikkelig smertefull inflammasjon i brystet, som i løpet av en dag eller to kan utvikle seg til en kraftig bakteriell infeksjon. I verste fall er det nødvendig med intravenøs behandling med antibiotika eller utredning og tømming av abscesser. Denne kostnaden er det altså noen i tråden her som mener kvinnen og samfunnet må ta slik at vedkommende skal slippe å se et par kvadratcm pupp. 

Anonymkode: 3007c...32a

• Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare at du sammenligner blotting med amming sier vel egentlig det meste om deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det kan jo diskuteres hvem som er blåst, om man ikke kjenner til ganske basale kroppsfunksjoner.

Melken må ut med jevne mellomrom. Ellers blir det spreng og kanskje brystbetennelse. Amming er både pga barnets sult, og for å holde puppene nede og produksjonen oppe. Jeg måtte amme hver 2-3 time i perioder for å ikke få vondt. Da ble det utendørs også. Skulle jeg ikke ammet måtte jeg pumpet.

Anonymkode: 4a3e7...b90

Så du sitter 2meter fra ett rent og fint nytt ammerom men velger å sitte deg på en benk med inngangen til ett kjøpesenter eller en restaurant for å trykke det opp i trynet på andre? Sier mer om deg/de som gjør det enn om de som syns det er teit! Ikke alle er intr i å få det trykt opp i trynet!  Amm i vei, men å sitte seg med innganngen ig ved kassen på en restaurant framfor bak i en krok for seg selv å amme, hvorfor? melken må ut, men 2meter fra eller til for å slippe å trykke det opp i andre? Btw, mange barn er opptatt av alt rundt, masse forstyrrelser vil si masse av puppen.. Og når feks 4åringen ikke er intr inå være på puppen,hvprfor slenge ut alt og tvinge han på? Sier vel mer om de enn meg!

Så teit å høre på, men de må jo få mat, melkespreng osv.. Ja, og? Går du 1steg  1min lengre så får du fred og andre fred, saken løst! Snakk om å ville vise seg fram!

Anonymkode: 69284...4d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og det går fint ann å dekke litt til, ammetopp eller en klut oppå puppen. Må ikke henge ute men du legger til og legger barnet i vognen igjen. Har selv ammet og så hjelpeløs var ikke jeg!

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes selv det hadde vært rart å se noen amme så gamle barn i offentligheten, men det har jeg i grunn aldri sett. Å amme babyen sin i offentligheten er da helt normalt og det er veldig spesielt å sammenligne pupper (som ikke er et kjønnsorgan) med en penis (som er et kjønnsorgan). Kanskje du heller vil sammenligne det med mannlige brystvorter. Disse ser man relativt ofte 

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da får de vennes til flaske.

Anonymkode: 8bf4e...15e

Godt man ikke trenger IQ test for å få barn. Mulig du ikke hadde fått noen da. 

Anonymkode: 12aed...d95

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, det må de ikke bare fordi DU synes det. Skulle ønske jeg kunne ammet foran deg i protest. Kjipe menneske

Anonymkode: a06eb...3c1

Da hadde jeg tatt bildr av deg siden drt ser ut som om en alien er i ferd med å spise deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Helt greit å amme. Men å sitte utr på kafer, restauranter,senter, til og med ikea (med stor helt tom ammekrok og lekekrok helt i fred), så velger mange å sitte mot alle åpentlyst og til skue, med HELE puppen ute og alt av der, i tilegg er barna gjerne 3-4år gamle, asså seriøst.. Kan amme de hjemme om du er en liten tur på butikken med en såpass stor unge? Når barnet er mer av puppen enn på uansett? Snakk om å vise seg fram.. Lurer på hbordan folk hadde tatt det om menn hang med hele snabelen ute.. 

....but did you die? 

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke bare å la være å glo?

Man glor vel ikke på andre mennesker på kjøpesenteret, så hvorfor glor du på akkurat de som ammer?

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var en her som mente at hengepupper ikke er fint, men spørs om det kanskje ikke er så verst med pupper likevel. Og så er det tydeligvis både upraktisk og provoserende med den ungen som er i veien…… 😆

Hensatt skrev (15 minutter siden):

Er det ikke bare å la være å glo?

Man glor vel ikke på andre mennesker på kjøpesenteret, så hvorfor glor du på akkurat de som ammer?

Anonymkode: 20ce5...74d

Skrevet

Mangler du noe i topplokket eller bare kjeder du deg? WHO anbefaler faktisk amming til MINST to år. Spis på den du. Anyway! Hvor lenge noen ammer er vel deres sak og ikke din. Hva tenker du om alle menn som sprader rundt i baris? Noen av de har jo større pupper enn mange damer. Slike mennesker som deg burde flytte til en øde øy og bare bli der i sin egen bitterhet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Vise seg frem? Du mener at damene viser seg frem når de ammer?? La meg gjette - du er enten en mann eller barnløs. Det finnes ikke noe mer naturlig enn amming - alle mennesker og dyr overlever kun ved amming eller erstatning. At pupp er blitt seksualisert av menn er IKKE babyen sin feil. Den trenger den til å overleve. Jeg er snart 40 år og har aldri sett en 4-åring bli ammet i offentligheten. Har selv 3 barn og ingen av de har tatt flaske. Hva mener du, skal ungen sulte og skrike ut hele kafeen da? Vente til man kommer hjem? Eller er du av typen som ber mødre amme ungene sine på offentlig dass fordi du selv blir støtt og ikke evner å bare la vær å glo? Kjenner jeg blir regelrett forbanna av de holdningene her. Ta selv og sitt deg på en offentlig dass og spis maten din du. Eller så kan du vente til du kommer hjem med å spise. Det er ingen som er interessert i å se på at du smatter og glor på ammende mødre. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Veldig dårlig forsøk på ragebait 😅😅

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fint å amme, men helt enig med deg. Man trenger ikke å blottlegge hele brystet. 

Anonymkode: 4042c...540

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (12 timer siden):

....but did you die? 

En kan kjøre i 250 km/t også uten å dø. Når det er ammekrok tilgjengelig, setter en seg der hvis en absolutt må dra fram puppen.

• Liker 1
Skrevet

Sjelden jeg har sett, uansett er ikke menns snabel matstasjon.

Bare koselig med kvinner som ammer på cafeer etc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 18.27):

Helt greit å amme. Men å sitte utr på kafer, restauranter,senter, til og med ikea (med stor helt tom ammekrok og lekekrok helt i fred), så velger mange å sitte mot alle åpentlyst og til skue, med HELE puppen ute og alt av der, i tilegg er barna gjerne 3-4år gamle, asså seriøst.. Kan amme de hjemme om du er en liten tur på butikken med en såpass stor unge? Når barnet er mer av puppen enn på uansett? Snakk om å vise seg fram.. Lurer på hbordan folk hadde tatt det om menn hang med hele snabelen ute.. 

Merkelig har aldri lagt merke til det på samme måte som deg, men kan jo og komme av at jeg ikke ser etter ting og ikke er så lett krenka

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En kan kjøre i 250 km/t også uten å dø. Når det er ammekrok tilgjengelig, setter en seg der hvis en absolutt må dra fram puppen.

Når det gjelder IKEA så er det så mange som enten ikke har styr på ungene eller mannfolkene sine, prøvde den noen ganger men var for bråkete og urolig så gikk heller helt inderst på ,,kafeen'' deres og ammet barna der

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man vil jo gjerne sitte sammen med de man er der med, ikke på et bakrom alene. Noen amminger tar jo en stund, så skal man sitte på bakrommet i en halvtime-time mens de andre sitter på kafeen da mener du? Og de færreste "drar frem puppen" i alles åsyn. 

Du må slutte å glo så voldsomt og passe på hvor du ser når du er ute. Det er bare ekkelt.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 19.14):

Sammenligner du penis med en ammende pupp? Ja da skjønner man nivået… sammenlign det heller med en mannlig brystvorte?

Anonymkode: 4a3e7...b90

Ikke uenig i at det er mer sammenlignbart med en manns brystvorte, men samtidig ikke. Samfunnet rundt oss sidestiller nemlig ikke disse to uansett hvor mye man ønsker det...

Når det er sagt så ser jeg svææææært sjelden menn i bar overkropp på restaurant, kjøpesenter, kafeer eller ikea... 🙄

Anonymkode: 54da6...be5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...