Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette må være årets dummeste tråd. Kan dere ikke bare se vekk?? 

Det er ikke de ammende som er problemet, men dere som mener det er et problem. 

Anonymkode: 3f813...a0b

• Liker 9
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Deg om det, hvis du heller liker å være hjemme..

Anonymkode: b3af9...2d3

Som jeg sa: jeg planla turer ute,korte besøk. Så jeg slapp amming ute,det ga mening for meg. 

Anonymkode: a0822...f58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor?

Ikke slle babyer tar flaske heller.

Anonymkode: 9849b...ecd

Da får de vennes til flaske.

Anonymkode: 8bf4e...15e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke noe på at du har sett flust av 4-åringer blitt ammet offentlig med mødre som slenger puppener rundt i alles åsyn. De NEKTER jeg å tro på. De fleste som ammer er diskret og så store barn ammes gjerne bare på kveld og natt og hjemme. 
Dette skriver du for å provosere opp en debatt hvor du får frem avskyelige og triste holdninger til en helt naturlig biologisk funksjon. Drit i. 
Å amme babyer og småbarn er helt biologisk normalt. Men vi har blitt kulturelt indoktrinert til å tro at det ikke er det. Flaskemelk fra kyr er ikke det samme som melk fra egen art 

Anonymkode: a06eb...3c1

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det må de ikke bare fordi DU synes det. Skulle ønske jeg kunne ammet foran deg i protest. Kjipe menneske

Anonymkode: a06eb...3c1

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så babyen skal tvinges til å ta flaske for at sarte sjeler skal slippe å risikere å se en pupp 😂

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg bruker vise litt ekstra pupp når jeg ammer offentlig, bare for å være litt rampete 😂

Neida.

Jeg ammer der det passer. Er det på en benk i gågata som passer best der og da, så blir det så. Tenker ikke noe over det, gir jo bare babyen mat. Merkelig at det skal provosere sånn. 

Noen ganger vises det litt pupp, men hva i all verden gjør det. Ikke skyld på ammende at du ikke klarer å se bort de få øyeblikkene puppen vises. 

Før jeg selv begynte å amme kunne jeg ikke i min villeste fantasi se for meg å dra ut puppen i tide og utide offentlig. Puppens rolle har endret seg fra å være noe privat og intimt, til at det enkelt og greit er babyens matfat. 

Hvor lenge man velger å amme sitt barn er en privatsak. Sykt bra de som står i det og ammer så lenge mor og barn har behovet for det. I dag er det dessverre blitt normalen å slutte tidlig fordi man skal jobbe og sove om natten. Mange synes nesten det er ekkelt om barn over 1 år ammer. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Heia amming!! Damer får amme hvor de vil, folk får la være å se på, eller holde seg hjemme.

Anonymkode: d5867...e68

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha. Sikker på de ikke er veldig store for alderen? Noen har store barn, mine var det. Har aldri sett noen amme så store barn ute. Jeg ammer fortsatt min 2 åring, men kun hjemme, og kun med far og søsken tilstede. Sluttet å amme ute ved 10 mnd- 1 års alder fordi babyen min var stor. Jeg har alltid dekket til puppen, og synes man burde gjør det. 

Anonymkode: d40bd...e38

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som jeg sa: jeg planla turer ute,korte besøk. Så jeg slapp amming ute,det ga mening for meg. 

Anonymkode: a0822...f58

Igjen; så fint for seg.. det gir ikke mening for meg. Godt vi er ulike. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Amming kan de gjøre hjemme. Ute i offentligheten kan man bruke flaske.

Kan love deg at du får se mye mer pupp om jeg må styre med å få pumpa mens babyen får pupp! 🤣

Anonymkode: debd2...c1c

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Amming kan de gjøre hjemme. Ute i offentligheten kan man bruke flaske.

De får amme hjemme den dagen menn tar på seg på overkroppen! 

Anonymkode: 794c7...38b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan love deg at du får se mye mer pupp om jeg må styre med å få pumpa mens babyen får pupp! 🤣

*flaske 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, du som har et problem med amming får snu deg vekk. Hvis ikke vil se amming, ikke se på det. Snakk om å være idiot. 

Anonymkode: 794c7...38b

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg liker ikke å sitte hjemme hele dagen jeg, så da ble det amming der ungen var sulten. Om det var på en 6 timers fjelltur eller en heldags bytur spilte ingen rolle.

Ingen ba deg sitte hjemme hele dagen,les hva jeg skriver! Har selv ammet til 2år nesten. Men en 4åring trenger virkelig ikke at mor bretter ut hele puppen  i offentligheten? Kan få det hjemme? ute er det masse annet mat og drikke en 4åring kan få! Helt greit å amme, men når klærene går av, puppen henger i løse luften utrn å dekke til noe mens du løfter opp en 4åring på fanget og legger til men 4åringen er mer interessert i å henge av puppen å se rundt, føles vel mer som blotter eller viser seg fram og ikke mater en sulten unge! En baby vil såklart spise ute og hjemme. Men dette er stor forskjell! Les innleget.

Og jo, ikea på slependen, sandvika storsenter på restaurant, og ved hovedinngangen på sandvika storsenter!

Anonymkode: 69284...4d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt greit å amme. Men å sitte utr på kafer, restauranter,senter, til og med ikea (med stor helt tom ammekrok og lekekrok helt i fred), så velger mange å sitte mot alle åpentlyst og til skue, med HELE puppen ute og alt av der, i tilegg er barna gjerne 3-4år gamle, asså seriøst.. Kan amme de hjemme om du er en liten tur på butikken med en såpass stor unge? Når barnet er mer av puppen enn på uansett? Snakk om å vise seg fram.. Lurer på hbordan folk hadde tatt det om menn hang med hele snabelen ute.. 

Nå er det da himmelvid forskjell på en mann som sitter med snabelen ute og en ammende dame. Snabelen er et kjønnsorgan og puppen er i dette tilfelle en matstasjon!

Jeg synes ammende mødre kan få være alle steder alle andre kan være. Ingen grunn til at de skal måtte hjemme seg i en krok.

Anonymkode: f66a0...9b0

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen er virkelig blåst.. Du gjlr jo ikke begge deler, personen mente du pumper hjemme ikke ute... Og tar med på flaske. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det da himmelvid forskjell på en mann som sitter med snabelen ute og en ammende dame. Snabelen er et kjønnsorgan og puppen er i dette tilfelle en matstasjon!

Jeg synes ammende mødre kan få være alle steder alle andre kan være. Ingen grunn til at de skal måtte hjemme seg i en krok.

Anonymkode: f66a0...9b0

Forskjell på  å slenge ut en hel pupp i offentligheten når det står en sofa i ett rolig hjørne feks, ett rent og fint ammerom, eller sitte med ryggen til de andre i restauranten? Si du er der på dagtid og 30 av 45 stoler er ledig. Må du sitte deg rett ved og mot de andre gjestene da? i åpningen på en kafe? Men puppen helt ute? før du i det hele tatt har løftet opp barnet? og dette barnet er 4år, kunne fint tatt kopp(for stor til flaske og men noen gir vel det og ved 4år..). Ametopp er fint, en liten klut osv. Amming er bra og fint,men ikke alle vil ha det trykket i trynet! Da gjør du mer enn å amme, du er mer intressert i å vise deg fram!

Og når barnet på 4år i tilegg er mer av enn på pupper sier det vel sitt..

AnonymBruker
Skrevet

Sånne folk som halvparten her, er grunnen til at jeg ammer on demand, når det trengs og passer 😂 og vet du hva? Alle plasser utenom Rema passer hvis det må til. 

Anonymkode: 1d348...ec7

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For å ikke snakke om hvor flaut det er for kompisene å se dette og om de går forbi!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...