Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit å amme. Men å sitte utr på kafer, restauranter,senter, til og med ikea (med stor helt tom ammekrok og lekekrok helt i fred), så velger mange å sitte mot alle åpentlyst og til skue, med HELE puppen ute og alt av der, i tilegg er barna gjerne 3-4år gamle, asså seriøst.. Kan amme de hjemme om du er en liten tur på butikken med en såpass stor unge? Når barnet er mer av puppen enn på uansett? Snakk om å vise seg fram.. Lurer på hbordan folk hadde tatt det om menn hang med hele snabelen ute.. 

Anonymkode: 69284...4d7

• Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er ammedagen, men idag så jeg 3stk på 3 forskjellige steder.. Og flere siste tiden. Ikke alle, men mange nok!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med alle disse mennene som løper toppløs?? Jeg ser daglig (!!) flere menns brystvorter!

Har aldri sett en kvinnes brystvorte ved ammin. Seriøst! Dette er absolutt ikke et problem. 

Anonymkode: 794c7...38b

• Liker 32
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Helt greit å amme. Men å sitte utr på kafer, restauranter,senter, til og med ikea (med stor helt tom ammekrok og lekekrok helt i fred), så velger mange å sitte mot alle åpentlyst og til skue, med HELE puppen ute og alt av der, i tilegg er barna gjerne 3-4år gamle, asså seriøst.. Kan amme de hjemme om du er en liten tur på butikken med en såpass stor unge? Når barnet er mer av puppen enn på uansett? Snakk om å vise seg fram.. Lurer på hbordan folk hadde tatt det om menn hang med hele snabelen ute.. 

Dette tror jeg ikke noe på. Jeg har aldri sett noen amme store barn i offentlighet. Jeg bor i Oslo, så er på min andel av cafeer og restauranter. Ammet min 5 mnd gamle baby på cafe i dag, og kunne ikke brydd meg mindre om at noen så et lite glimt av et hvitt bryst. 

Anonymkode: 6f4bd...910

• Liker 16
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke at damene gidder jeg! Jeg ville alltid ha ro rundt meg ved amming og det skjedde aldri at jeg satte meg i en posisjon så jeg måtte amme offentlig. 

Anonymkode: a0822...f58

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sammenligner du penis med en ammende pupp? Ja da skjønner man nivået… sammenlign det heller med en mannlig brystvorte?

Anonymkode: 4a3e7...b90

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sammenligner du penis med en ammende pupp? Ja da skjønner man nivået… sammenlign det heller med en mannlig brystvorte?

Anonymkode: 4a3e7...b90

Det går jo ikke - for en mannlig brystvorte er jo greit å vise i offentligheten :vetikke: og da faller jo hele argumentet for tråden sammen… 

Anonymkode: 5a92d...96a

• Nyttig 8
Skrevet

At noen sitter åpenlyst og ammer en 4-åring tror jeg faktisk aldri jeg har sett. Men om så var: hva er greien med at det å gi trygghet, trøst og næring til barnet sitt er noe folk skal mene så forbaska mye om? 

Hvor lenge folk ammer barna sine påvirker meg på ingen måte. Derfor legger jeg meg heller ikke opp i det. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår ikke at damene gidder jeg! Jeg ville alltid ha ro rundt meg ved amming og det skjedde aldri at jeg satte meg i en posisjon så jeg måtte amme offentlig. 

Jeg liker ikke å sitte hjemme hele dagen jeg, så da ble det amming der ungen var sulten. Om det var på en 6 timers fjelltur eller en heldags bytur spilte ingen rolle.

Anonymkode: b3af9...2d3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men kjære vene, skal mor eller andre bestemme når og hvor barnet skal få melk? Verdens helseorganisasjon anbefaler amming til 2-års alder og gjerne videre... Hva er problemet med å se en pupp? Behøver man å se på, om man plages?

En pupp er ikke det samme som en snabel.

Anonymkode: 42d20...ff2

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Amming kan de gjøre hjemme. Ute i offentligheten kan man bruke flaske.

Anonymkode: 8bf4e...15e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg liker ikke å sitte hjemme hele dagen jeg, så da ble det amming der ungen var sulten. Om det var på en 6 timers fjelltur eller en heldags bytur spilte ingen rolle.

Meget godt svart. 

Anonymkode: 20ce5...74d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Årets dummeste! 

Anonymkode: 20ce5...74d

• Liker 17
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor?

Ikke slle babyer tar flaske heller.

Anonymkode: 9849b...ecd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så folk skal dra med seg flaske og pumpeutstyr eller mener du at de skal gi erstatning siden AMMING er så unaturlig?🙄

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja,hvis du orker så er det greit det. Jeg planla korte turer ut så jeg slapp det er 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Nekter å gi ungen min flaske fordi folk er kunnskapsløse og har dårlige holdninger til amming! Der man kan oppholde seg kan man amme. Jeg heier på offentlig amming. Det er helt innafor

Anonymkode: a06eb...3c1

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja,hvis du orker så er det greit det. Jeg planla korte turer ut så jeg slapp det er 

Deg om det, hvis du heller liker å være hjemme..

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...