Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt ny i dette med å kjenne igjen utflod i naturlig syklus. Jeg er på syklusdag 11 nå og har begynt å få hvit, sticky/kremete utflod. Negative EL-tester. Er det vanlig å få dette før eggløsningsslimet kommer? Hvor lenge pleier du evt ha dette eller eggløsningsslim før EL-tester blir positive? Har tidligere hatt uregelmessige sykluser, så vet ikke når EL normalt sett er, men temper for å vite i etterkant. 

Setter pris på alle svar og erfaringer! 

Anonymkode: 66943...60e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eggløsningsslim er ideelt sett strekkbart. 

Dette med eggløsningslim er veldig individuelt,  Jeg har det i 5-7 dager, Begynner å merke det ca 7 dager etter mens også øker det gradvis i mengde. Jeg har også flere dager med vonde eggløsningssmerter, men akkurat det er nok mer uvanlig enn vanlig. Positiv eggløsningstest får jeg ikke før dagen før eggløsning.

Anonymkode: 8f2c5...d4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eggløsningsslim er ideelt sett strekkbart. 

Dette med eggløsningslim er veldig individuelt,  Jeg har det i 5-7 dager, Begynner å merke det ca 7 dager etter mens også øker det gradvis i mengde. Jeg har også flere dager med vonde eggløsningssmerter, men akkurat det er nok mer uvanlig enn vanlig. Positiv eggløsningstest får jeg ikke før dagen før eggløsning.

Anonymkode: 8f2c5...d4f

Takk for utfyllende svar! Men eggløsningsslim er vel mer gjennomsiktig enn hvitt? Håper at mitt kanskje går over til det ila noen dager nå, men akkurat nå er det mer kremete så usikker. 

Skrevet

Først er det tørt.

Så blir det creamy/Sticky 

Så blir det som en lotion 

Så blir det eggehvite-aktig (fertilt)

Så blir det helt vått, som vann (fertilt)

Så blir det sticky/tørt igjen

Men ikke alle kvinner opplever det helt sånn. Det er veldig individuelt med både type, mengde og varighet. Det du skal se etter er den eggehviteaktige eller helt vannete utfloden. Det er den mest fertile varianten. Men også den kremete/lotion-aktige utfloden har potensiale til å være fertilt, da den fungerer litt som en "filtrere og lagre de beste sædcellene til senere" type slim.  :)

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hjertefisk skrev (11 minutter siden):

Først er det tørt.

Så blir det creamy/Sticky 

Så blir det som en lotion 

Så blir det eggehvite-aktig (fertilt)

Så blir det helt vått, som vann (fertilt)

Så blir det sticky/tørt igjen

Men ikke alle kvinner opplever det helt sånn. Det er veldig individuelt med både type, mengde og varighet. Det du skal se etter er den eggehviteaktige eller helt vannete utfloden. Det er den mest fertile varianten. Men også den kremete/lotion-aktige utfloden har potensiale til å være fertilt, da den fungerer litt som en "filtrere og lagre de beste sædcellene til senere" type slim.  :)

Åh, takk, veldig fin oversikt! 
Da er hvert fall det jeg opplever nå ikke unormalt, så krysser fingrene for eggehvite-lignende snart. Takk:)

Skrevet

Her er for eksempel mine to siste sykluser.

For min del kan det variere en god del fra syklus til syklus. Noen ganger ser jeg ingenting til det eggehviteaktige slimet. Har også klart å bli gravid i ørken-sykluser også. Selv om man ikke merker noe til slimet, så er det nok der allikevel, bare helt oppe inni cervix, der det skal være. :)

Der er også vanlig at de ulike typene blander seg, spesielt i overgangsfasene. 

S= sticky. C= Creamy. E= Eggehvitt. W= Wet.

Screenshot_20250820_201908_FFApp.jpg.69bd0de4444efd9c4ce9e4de6baee215.jpg

Screenshot_20250820_201653_FFApp.jpg.04a71e1a9be695f23e35effa28c3be29.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt ny i dette med å kjenne igjen utflod i naturlig syklus. Jeg er på syklusdag 11 nå og har begynt å få hvit, sticky/kremete utflod. Negative EL-tester. Er det vanlig å få dette før eggløsningsslimet kommer? Hvor lenge pleier du evt ha dette eller eggløsningsslim før EL-tester blir positive? Har tidligere hatt uregelmessige sykluser, så vet ikke når EL normalt sett er, men temper for å vite i etterkant. 

Setter pris på alle svar og erfaringer! 

Hva er EL?

Anonymkode: a4671...fb7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er EL?

Anonymkode: a4671...fb7

Eggløsning 

Anonymkode: fec79...900

AnonymBruker
Skrevet
Hjertefisk skrev (56 minutter siden):

Her er for eksempel mine to siste sykluser.

For min del kan det variere en god del fra syklus til syklus. Noen ganger ser jeg ingenting til det eggehviteaktige slimet. Har også klart å bli gravid i ørken-sykluser også. Selv om man ikke merker noe til slimet, så er det nok der allikevel, bare helt oppe inni cervix, der det skal være. :)

Der er også vanlig at de ulike typene blander seg, spesielt i overgangsfasene. 

S= sticky. C= Creamy. E= Eggehvitt. W= Wet.

Screenshot_20250820_201908_FFApp.jpg.69bd0de4444efd9c4ce9e4de6baee215.jpg

Screenshot_20250820_201653_FFApp.jpg.04a71e1a9be695f23e35effa28c3be29.jpg

Helt supert å se sånn eksempel, tusen takk! Kan jeg spørre hvordan du skiller sticky og creamy? For meg blir de litt det samme? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt supert å se sånn eksempel, tusen takk! Kan jeg spørre hvordan du skiller sticky og creamy? For meg blir de litt det samme? 

Jeg liker på beskrive creamy med alt mellom bodylotion og tannkrem, altså hvit og kremig.

Sticky betyr jo oversatt "klebrig" og blir hos meg som oftest til sånne runde "baller" som jeg finner i trusa. Vanskelig å beskrive, men litt som gammel silikonfug kanskje? 

Det finnes masse på nett å finne om de ulike typene, også bilder! Og husk at ikke alle har alle type slim (og at man heller ikke nødvendigvis oppdager alle i enhver syklus). 

Dessuten vil du ha mindre slim hvis du er dehydrert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Litt sånn som HeleneHS skrev. Den sticky fasen hos meg er ganske kort. Jeg ser på det som bare helt vanlig tørr og blank utflod som det er veldig lite av, men når man har det mellom fingrene så er den litt sånn "tacky". 

Når utfloden begynner å bli creamy, så er den hvitere og glattere å ta i, men den strekker seg ikke slik som eggehvite utflod.

Det er østrogenproduksjonen fra den voksende follikelen som gjør utfloden mer og mer våt jo nærmere man kommer eggløsning. Så jo våtere utfloden blir jo nærmere er du EL. (Selv om det ikke er en fasit alltid).

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan så mye, blir imponert! Tusen takk for utfyllende og fine svar, det hjelper såå mye! Skjønner at det er forskjellig for alle, men veldig fint å ha et lite «utgangspunkt» å se etter 😄

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg:

CD1-12 hummer og kanari, ingen regel.

CD13-17 eggwhite

EL - mens: creamy

Jeg er aldri tørr, aldri gult, kun hvitt eller blankt.

Anonymkode: f44b9...233

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hos meg:

CD1-12 hummer og kanari, ingen regel.

CD13-17 eggwhite

EL - mens: creamy

Jeg er aldri tørr, aldri gult, kun hvitt eller blankt.

Er du sikker du snakker om EL slim og ikke vanlig utflod? Man skal ha minst en uke tørr før man blir fertil. 

AnonymBruker
Skrevet
HeleneHS skrev (2 timer siden):

Er du sikker du snakker om EL slim og ikke vanlig utflod? Man skal ha minst en uke tørr før man blir fertil. 

Hehe, ja, er 40 år, flere svangerskap bak meg, tempet i årevis, syklus som ei klokke 🙂 

El-slim er ganske karakteristisk.

Hvis du tror at alle kvinner i hele verden må ha en tørr skjede før man får eggløsning så får du deg en real overraskelse 😉

Man er til og med fertil OG har eggløsning UTEN el-slim 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hehe, ja, er 40 år, flere svangerskap bak meg, tempet i årevis, syklus som ei klokke 🙂 

El-slim er ganske karakteristisk.

Hvis du tror at alle kvinner i hele verden må ha en tørr skjede før man får eggløsning så får du deg en real overraskelse 😉

Man er til og med fertil OG har eggløsning UTEN el-slim 🙂

Jeg sier ikke at du skal ha tørr skjede 😅, men at du ikke burde ha slim fra livmormunn - derfor jeg spurte om du var sikker på forskjellen mellom utflod og slim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...