Gå til innhold

Seniorkatt + kattunger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt på 13 år og ønsker meg flere katter. Gjerne 2 kattunger. Seniorkatten virker relativt frisk, og kan ha mange år igjen. Eller kanskje ikke, vanskelig å vite fremtiden. 

Uansett, seniorkatten har alltid vært eneste dyr i huset. Ser for meg at den ikke blir fornøyd med kattunger i hus.

Hvis jeg visste han hadde lite tid igjen ville jeg aldri vurdert kattunger. Men hvis han har mange år igjen kunne jeg tenkt meg kattunger i løpet av et års tid..

Noen med erfaringer med gammel katt og introduksjon av kattunger?

Anonymkode: 7628a...2c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med vår senior katt hadde det ikke fungert. Hun gikk av skaftet om det bare var en katt på veien ved huset vårt. Nå er hun dessverre død, men vi godtok og aksepterte at vi ikke kunne ha kattunger mens vi hadde henne

Anonymkode: a13b6...6d6

Skrevet

Kanskje du kan være fosterhjem først og se hvordan det går? Men kattunger er slitsomt for en voksen herremann, sannsynligvis går.det bedre med voksne katter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to seniorer, og det hadde funket fint med begge. Har vært fosterhjem, og fårt testet det!

Han ene er en rolig type, så han synes kattunger kan bli veldig mye, men han får legge seg i skapet om han blir lei. Han har flere steder han kan legge seg for å sove, der kattunger ikke kommer seg. 

Sistemann hater, virkelig hater, andre voksne katter, utenom overnevnte roomie. Så jeg trodde det skulle bli kattastrofe, men han elsker kattunger! Han forfølger de, og passer på de, leker, vasker, og herjer! 

Anonymkode: 4f92b...aaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forvert. Min erfaring er at seniorkatter går bedre overens med voksne enn med kattunger. Kattunger er mer aktive, hypre, respektløse og irriterende. Voksne katter skjønner mer sosiale normer(om det kan sies om katt). 

Anonymkode: 7024a...849

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...