Gå til innhold

Er det innanfor å spørre om daten kan betale for barnepass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alenemamma til et barnehagebarn. Barnet overnatter ikke hos pappaen. 

Jeg har vært på 3 dater med en fyr. Vi liker hverandre godt og begge håper at vi blir kjærester på sikt. Han ønsker veldig gjerne å treffe meg. Problemet er at jeg egentlig ikke har økonomi til å betale 1000 kr for barnepass for å treffe ham. Er det innafor å spørre om han kan betale hele eller deler av lønna til barnevakten? Alternativet er jo å være hjemme. Jeg ønsker ikke å invitere ham hjem til meg enda. 

Hvordan spør jeg evt? 

Anonymkode: ac8d1...21b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke innafor 🤣

Anonymkode: ff0be...071

• Liker 37
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke innafor

Anonymkode: dc680...d21

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Du må ta ansvar for egen økonomi. Du må finne løsninger som passer livet ditt.

Anonymkode: 47d24...107

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er virkelig ikke innafor😂😂 Er du virkelig seriøs🥲

Anonymkode: 246ab...081

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

1000,- for barnevakt når man skal på date??? Når ble det så lukrativt være barnevakt?? Hvor får jeg jobb som barnevakt som er så godt betalt? 😳 

Anonymkode: 86fec...985

• Liker 14
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Ditt barn, ditt hele og fulle ansvar.

Anonymkode: cc320...9b6

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg synes du like godt skal spørre jeg. Da vet han nemlig allerede nå hvordan stoda er, ogkan velge om han vil satse videre 

Anonymkode: 022d7...7e0

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker nei…….. med mindre du vil skremme ham vekk

Anonymkode: 1f0b1...f79

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spørre nei. Men enhver mann til å samle på tilbyr å betale barnevakt om du sier du har veldig lyst å date ham men ikke kan betale barnevakt så hyppig. Jeg hadde gjort det om jeg datet en alenefar 🍿🥂 Da er det vi to, så satser jeg og han er mer verdt enn alle penger i verden. Og til de som spør: 120 kr timen blir fort en tusenlapp om du møtes 18 og skal overnatte. 

Anonymkode: 73d86...2eb

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke innafor. Du må heller si nei og forklare situasjonen.

Anonymkode: 59837...374

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, absolutt ikke. Du må ta ansvar for egen økonomi. Du må finne løsninger som passer livet ditt.

Anonymkode: 47d24...107

Når to blir til ett vil begge legge hodene i bløt for å kunne møtes oftest mulig og ha det best mulig. Da er det ingen katastrofe å spise havregrøt og betale for tid sammen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

1000,- for barnevakt når man skal på date??? Når ble det så lukrativt være barnevakt?? Hvor får jeg jobb som barnevakt som er så godt betalt? 😳 

Anonymkode: 86fec...985

En kveld og kanskje halve natta, la oss si fra kl 18-0200. Det er åtte timers jobb kveldstid. Jeg jobber ikke for den timelønnen det gir. Og en 17 åring tjener mer enn dette på en butikkjobb. 

Anonymkode: 81fcd...a5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle 

Anonymkode: ac8d1...21b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

jeg synes du like godt skal spørre jeg. Da vet han nemlig allerede nå hvordan stoda er, ogkan velge om han vil satse videre 

Anonymkode: 022d7...7e0

Stoda?

Anonymkode: 4c389...370

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stoda?

Anonymkode: 4c389...370

Ståa 😅

Anonymkode: 3d297...b82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør være ærlig med han. Han må jo vite hva han går til hvis det skal bli noe seriøst mellom dere. 

Anonymkode: 3d297...b82

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når to blir til ett vil begge legge hodene i bløt for å kunne møtes oftest mulig og ha det best mulig. Da er det ingen katastrofe å spise havregrøt og betale for tid sammen. 

To har ikke blitt til ett etter tre dater... Hadde jeg blitt bedt om å bidra til datens privatøkonomi etter så kort tid, ville jeg sagt takk for følget. Ikke for pengenes skyld, men fordi sånne forventninger er et dårlig tegn.

Anonymkode: 03aa7...014

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

betale 1000 kr for barnepass for å treffe ham. Er det innafor å spørre om han kan betale hele eller deler av lønna til barnevakten?

Hva i alle dager er denne barnevakten? Er Stein Erik Hagen som skal passe eller?? 

Du begrenser daten etter hva økonomien din tåler. Har du ikke råd, ingen date. 

Anonymkode: 59bc7...66a

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du ikke spørre om dette. 
Det du dog kan si er at du gjerne skulle ha gått på date med han, men at du dessverre ikke har råd til barnevakt.

Anonymkode: 2fe40...882

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...