Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2006 #1 Del Skrevet 25. mars 2006 er det noen her som har begynt på, eller vurdert å begynne på, medisinutdanning etter fullført sykepleierutdanning. Eventuelt etter å ha jobbet noen år som sykepleier? Er jo mange som tar diverse etterutdanninger i sykepleie, jordmor, helsesøster osv.. men jeg har begynt å få øynene opp for medisin. Har litt over ett år igjen på sykepleien, er 22 år så har jo enda tid;) synspunkter, anyone?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 26. mars 2006 #2 Del Skrevet 26. mars 2006 Kjenner ei som tok heile sjukepleiarutdanninga for så å ta medisin. Gjekk heilt fint det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #3 Del Skrevet 26. mars 2006 hvis du først tar tre år sykepleier, for deretter 6 år medisin, vil du det siste året ikke få støtte fra lånekassa. Man får kun støtte i åtte år totalt. Men dette bør ikke være noen hindring for deg: du vil kunne jobbe som sykepleier ved siden av studiene, og da tjener du mer enn som ufaglært helsearbeider. Dessuten vil du jo ta stoffet å medisinstudiet lettere hvis du har jobbet som sykepleier, enn disse som kommer rett fra vdg. da får du tid til å jobbe ved siden av. Det er ikke uvanlig å ta flere utdanninger/omskolere seg i løpet av livet. At man skal kunne velge for resten av livet når man er nitten er nærmest umulig. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #4 Del Skrevet 26. mars 2006 Venninnen min tok først jordmorutdanning og deretter medisin. Gikk som en drøm det, men du verden hvor lenge hun har vært student! (tok jordmorvakter ved siden av med.studiet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 26. mars 2006 #5 Del Skrevet 26. mars 2006 Synes dette høres kjempeflott ut jeg, mange leger der ute som skulle hatt litt sykepleierkunnskaper innabords! Har ei venninne som begynte på medisin etter annen endt utdanning innen helsevesenet. Hun stortrives, men føler at det blir mye repitisjon sånn faglig sett nå i starten da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #6 Del Skrevet 26. mars 2006 hvor gammel var alle disse som begynte på medisinstudiet da? Jeg blir 25 og har en sykepleier utdannelse bak meg, man er vel fortsatt ung når man er i tredveårene og ferdigutdannet lege? Er litt bekymret for hvor gamle de andre på medisinstudiet er? tror dere det er mange som er 25+, man er jo forsatt veldig ung da? håper jeg får en like god studie tilværelese for det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 26. mars 2006 #7 Del Skrevet 26. mars 2006 Hun jeg kjenner starta når hun var 25. Gjennomsnittsalderen på medisin er nok litt høyere enn mange andre studier. Så tror ikke du trenger å bekymre deg for alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 29. mars 2006 #8 Del Skrevet 29. mars 2006 Ho eg veit om trur eg var rundt 24 når ho begynte på medisin. Men det er nok ein stor fordel å ha litt erfaring før ein begynnar på eit studie som medisin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. mars 2006 #9 Del Skrevet 29. mars 2006 Synes det høres ut som en glimrende plan! Både for din egen del og ikke minst med tanke på pasientene!!!!! Det er mange leger der ute som kunne trengt et litt bredere syn på pasienter, helse og pleie........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2006 #10 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg studerer medisin På kullet mitt er det 5 fysioterapeuter, 3 ambulansepersonell, og 3 sykepleiere: Da de begynte på medisinstudiet var de mellom 22 og 47 år (!) Husk: Det er bare du selv som setter grensene for ditt eget liv. (nesten, da ) Jeg synes du skal søke deg inn, du kommer ikke til å angre, det er en fantastisk studium. Og mange jobber masse ved siden av studiene også, ikke alle blant oss sitter på lesesalen hele tiden (hysj, ikke si det til noen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasmin Skrevet 2. mai 2006 #11 Del Skrevet 2. mai 2006 Åååå...dette var oppmuntrende!! Jeg studerer sykepleie nå, og har alltid hatt lyst til å studere medisin.. Men, tenkte det ble for drøyt å studere sååå lenge.. Er det noen av disse dere snakker om som har fått barn i løpet av studiene?? Tenk viss det er en mulighet for meg også?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginen Skrevet 2. mai 2006 #12 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg har også søkt medisin. Er ferdig sykepleier nå, og får 12 poeng for utdannelsen. Er fremdeles litt i tvil, men søkte likevel. Tviler på jeg kommer inn. Vet at det er mulig å ta 3 år av medisinstudiet i Tyskland, i tillegg til 3årig norsk sykepleie som fører til tot. 6 år utdanning og utdannet lege. Også en mulighet jeg har tenkt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasmin Skrevet 2. mai 2006 #13 Del Skrevet 2. mai 2006 Å? Så en kan "bygge på" sykepleieutdannelsen med 3 år medisin, og så være ferdig utdanna lege? Blir man en god lege da, mon tro...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginen Skrevet 2. mai 2006 #14 Del Skrevet 2. mai 2006 Neimen ikke godt å si, har tenkt litt på det samme. Forutsetter et par ekstra kurs så vidt jeg har forstått, men i det store og hele, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå