Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det å langsomt fade noen ut ikke fungerer så må man tydeligvis slå opp. Hun er ikke slem eller noe sånt. Jeg har bare innsett at dette vennskapet ikke gir meg noe. Vi er ikke spesielt like. Det har blitt mer og mer tydelig for meg. Det var greit en periode blant annet under pandemien hvor jeg hadde få å være sammen med. Nå kjenner jeg mer og mer på at at jeg ikke har lyst til å treffe henne, at det er andre jeg vil prioritere.

Hadde dette vært en kjæreste eller date hadde det vært naturlig at man slo opp hvis det ikke fungerte. 

Har dere hatt noen slike venneforhold hvor det å langsomt fade ut ikke fungerer, og hvor dere har måtte slå opp?

Anonymkode: fc853...4f3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge vennskapet fisler ut av seg selv, så har jeg ikke behøvd å gjøre noe aktivt for å "slå opp",

Anonymkode: 50488...f5d

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slått opp to ganger, med 20 års mellomrom. Den første gikk udramatisk for seg, mens den siste ble veldig vanskelig for oss begge. Hun ble ordentlig lei seg, noe jeg hadde forberedt meg på. Grunnen til at jeg ikke orket mer var at hun i alle år hadde vært svært selvsentrert, og jeg gikk ikke ut ifra at hun ville forstå mitt perspektiv eller standpunkt. Selv om det var kjipt, angrer jeg kun på at jeg ikke gjorde det tidligere. 

Anonymkode: 03df4...8b7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har slått opp to ganger, med 20 års mellomrom. Den første gikk udramatisk for seg, mens den siste ble veldig vanskelig for oss begge. Hun ble ordentlig lei seg, noe jeg hadde forberedt meg på. Grunnen til at jeg ikke orket mer var at hun i alle år hadde vært svært selvsentrert, og jeg gikk ikke ut ifra at hun ville forstå mitt perspektiv eller standpunkt. Selv om det var kjipt, angrer jeg kun på at jeg ikke gjorde det tidligere. 

Har dere felles venner? Hvorfor fungerer et slikt brudd da? Hva gjør du om du møter på dem tilfeldig? Bare nikker du og smiler eller går du rett forbi?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte slå opp med en kamerat en gang, som bare var grei og snill men han sendte utrolig mye meldinger, og jeg hadde ikke overskudd til å følge opp vennskapet. Det var snakk om daglige meldinger. Sendte en høflig melding og forklaring om at vi var for ulike og at han fortjente gjensidighet.

Anonymkode: 76bd1...96e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har dere felles venner? Hvorfor fungerer et slikt brudd da? Hva gjør du om du møter på dem tilfeldig? Bare nikker du og smiler eller går du rett forbi?

Aldri truffet på dem tilfeldig. Usikker på hva jeg hadde gjort om jeg hadde. Kanskje møtt blikket, og gått rolig videre. Jeg kunne også sagt hei og hatt en kort prat. Jeg hater dem ikke, men jeg har satt foten ufravikelig ned for mer av det de bød på som nær venn. Om de ville snakket med meg, kunne jeg altså det. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når det å langsomt fade noen ut ikke fungerer så må man tydeligvis slå opp. Hun er ikke slem eller noe sånt. Jeg har bare innsett at dette vennskapet ikke gir meg noe. Vi er ikke spesielt like. Det har blitt mer og mer tydelig for meg. Det var greit en periode blant annet under pandemien hvor jeg hadde få å være sammen med. Nå kjenner jeg mer og mer på at at jeg ikke har lyst til å treffe henne, at det er andre jeg vil prioritere.

Hadde dette vært en kjæreste eller date hadde det vært naturlig at man slo opp hvis det ikke fungerte. 

Har dere hatt noen slike venneforhold hvor det å langsomt fade ut ikke fungerer, og hvor dere har måtte slå opp?

Men hva mener du med at det ikke går å fade det ut? Hvordan foregår dette vennskapet deres nå, liksom? Har aldri opplevd at det ikke går an å bare la ting fisle ut...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (58 minutter siden):

Men hva mener du med at det ikke går å fade det ut? Hvordan foregår dette vennskapet deres nå, liksom? Har aldri opplevd at det ikke går an å bare la ting fisle ut...

Hun er veldig aktiv på Messenger, tar hele tiden kontakt. Selv om jeg ikke svarer så drar hun inn felles venner og vil at vi skal finne på noe sammen.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er veldig aktiv på Messenger, tar hele tiden kontakt. Selv om jeg ikke svarer så drar hun inn felles venner og vil at vi skal finne på noe sammen.  

Men da finner du ikke på noe sammen med henne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Men da finner du ikke på noe sammen med henne.

Jeg prøver å unngå det, men vanskelig når hun kontakter meg og en annen venninne i en chattegruppe jeg har. En annen venninne synes det er greit å omgås henne av og til.  jeg hater å gi folk silent treatment.  Jeg anser meg som en ofte ensom person. Men vennskapet med henne føler jeg at jeg får så lite av at jeg heller vil sitte alene en lørdagskveld enn med henne. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jaggu ikke lett. Jeg var i samme situasjon og forsøkte meg på å fase ut, men det fungerer dårlig. På et eller annet tidspunkt vil den andre merke at du tar avstand og som om du ikke hadde nok med å fase ut vennskapet får du melding om at du aldri tar kontakt mer, hva er galt med meg siden du ikke tar kontakt? Dette vennskapet går bare en vei. Så da står man mellom å måtte si det som det er, eller gå i samme tralten

Anonymkode: 5d1bc...f7f

• Nyttig 1
Skrevet

Å slå opp med venner uten at det er konflikt eller drama av noe slag er ganske spesielt - du skal jobbe hardt med noen gode "det er ikke deg, det er meg"-formuleringer for å komme ut av det uten å framstå som den ordentlig kjipe og sære her.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Å slå opp med venner skaper bare konflikt og drama. Jeg har funnet ut at det er bedre å fase ut vennskapet. Lat som du har det travelt, hvite løgner for hvorfor du ikke har tid til å møtes og så videre. Etterhvert forsvinner vennskapet av seg selv.

Hvis du ønsker å gjenoppta vennskapet i senere tid er det heller ikke noe problem fordi dere ikke gikk av på «bad terms».

Vinn–vinn-situasjon.

Anonymkode: c4087...8d6

• Liker 2
Skrevet

Jeg har flere vennskap jeg har latt "renne ut i sanden". Har vært to tilfeller hvor jeg har avsluttet vennskapet, som i at jeg har hatt en "vi er ikke venner mer"-samtale. Dette som resultat av veldig konkret ugrei oppførsel fra deres side, som jeg har brukt som begrunnelse. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Si rett ut at du vil ikke være venner lengre og grunnen til det. Og at du aldri vil ha noe med henne å gjøre. Sår henne mest mulig sånn at du aldri hører fra henne igjen! Så kan du rusle lykkelig videre!  

Anonymkode: 8fbbd...15a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si rett ut at du vil ikke være venner lengre og grunnen til det. Og at du aldri vil ha noe med henne å gjøre. Sår henne mest mulig sånn at du aldri hører fra henne igjen! Så kan du rusle lykkelig videre!  

Og bare si at du brukte henne bare litt når pandemien var for da var det greit å bruke henne litt. Det blir prikken på i! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og bare si at du brukte henne bare litt når pandemien var for da var det greit å bruke henne litt. Det blir prikken på i! 

Den tenkte jeg over også. "Hun var liksom grei å ha under pandemien, for da hadde jeg ikke noe bedre - men nå gidder jeg ikke mer"... Wow 🤣

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Fade ut. Man slår ikke opp med venner 

Anonymkode: e88e9...4b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det kan være klokt å si det som er sant: du ønsker ikke å prioritere å tilbringe tid med henne for tida.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (26 minutter siden):

Den tenkte jeg over også. "Hun var liksom grei å ha under pandemien, for da hadde jeg ikke noe bedre - men nå gidder jeg ikke mer"... Wow 🤣

Ja, fantastisk venn. En sånn vil jeg ha ❤️ 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...