AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august Jeg er nå altså i uke 33 av svangerskapet. Jeg tenker hele tiden på den helgen før jeg tok positiv test. Da var vi på hyttetur og alkohol ble konsumert i ikke fullt så konservative menger. Ikke noe flatfyll eller særlig høy promille, men likevel. Jeg tar meg selv i å bekymre meg mye for alkoholskader hos babyen som følge av denne hedonistiske dagen/kvelden på hytta. Er det vanlig at skader som FAS/FASD oppstår før 4. svangerskapsuke? Anonymkode: 646c6...a95 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august Ja kjempe vanlig. Pust med magen, du deler ikke blodomløp med cellen på den tiden engang. Anonymkode: b4e2b...096 5
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august Det er sjelden, men kan forekomme. FAS er vel mer sannsynlig enn partiell FAS hvis det er tidlig. Men totalt sett lav risiko, selv om den ikke er null Anonymkode: d4708...eec
IDGAF Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august «Alle» har vært på en snurr før positiv test. Dette kommer til å gå helt fint! 5 3
AnonymBruker Skrevet 20. august #5 Skrevet 20. august Jeg var noe så grundig på fylla en helg før jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg spurte jordmor, og hun sa at før ca 6. uke næret embryoet seg av seg selv og at det var helt ufarlig for fosteret at man hadde drukket før det. Anonymkode: a0b12...94b 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #6 Skrevet 20. august Gynoen min sa at babyen mer eller mindre er isolert frem til uke 6. Anonymkode: 0150d...fd8 3
AnonymBruker Skrevet 20. august #7 Skrevet 20. august Det er umulig for oss å si. Kan ha skjedd, kan ikke ha skjedd men i de alle tilfeller så pleier det å gå bra. Hadde en bekjent som fikk ett barn med dette men hun hadde vært på fylla mange ganger da hun ikke visste at hun var gravid før fødsel startet. Tror du er good. Anonymkode: f20b7...18d 1
Biloba Skrevet 20. august #8 Skrevet 20. august Mest sannsynlig har det gått bra. Håper du klarer å glede deg til å møte babyen din 🙂
AnonymBruker Skrevet 20. august #9 Skrevet 20. august Heheh... Jeg drakk store mengder alkohol lenge inn i mitt svangerskap... Hvorfor? Jo for jeg visste ikke at jeg var gravid. Ungen er i dag 6 år, klarer seg fint han.. BARE Å PUSTE, og uansett er det INGEN her på kvinneguiden som kan gi deg fasit. Anonymkode: 19459...616 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #10 Skrevet 20. august Jeg har også hørt at frem til uke 6 er det ikke farlig, men det anbefales jo. Samtidig er det jo mange som ikke vet at de er gravide en gang de første ukene og drikker. Jeg kjenner/vet om en person med FAS, og der drakk mammaen gjevnt frem til 8.mnd. Da snakker vi fyllekuler hver helg.. Anonymkode: ecc4c...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå