AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august Vi er invitert i to navnefester fremover, og jeg er så usikker på hvilken sum og hva som er vanlig å gi! Kan dere hjelpe meg? - Det første er til en jente på 10 mnd. Dette er en venn av mannen, og helt ærlig har jeg aldri møtt hverken mora eller barnet. Første barnet. - Andre er jenta til et nært vennepar som vi skal være fadder på. Andre barn, så de har allerede mye. Dette barnet vil være 3-4 mnd når det skal være navnefest. Vi har god økonomi, om det har noe å si. Tar gjerne imot både gaveforslag og estimat på hva som er normalt å gi ☺️ Anonymkode: ecff7...8b0
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august 500 til første og 1000 til nr to Anonymkode: 0d655...d1b 1
Gjest jegerrinne Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august Den første max 500kr Den andre siden dere ska være fadder tenker jeg 1000kr Mine fikk sin første spikke kniv som har blitt brukt mye. Ellers så fikk de sitteunderlag med navn, trekopp med navn, liten tur sekk, ull pledd med brodert navn Så vanlige dåps ting smykke med traktor/hjerte, spare bøsse, fødselplate
AnonymBruker Skrevet 20. august #5 Skrevet 20. august Første hadde vi nok bare kjøpt en liten gave til rund 500kr. Det andre barnet der dere skal være fadder hadde jeg lagt meg på rundt 2000kr Det som kanskje har blitt brukt mest som mine har fått er et diamantsmykke «min første diamant». Det bruker hun fortsatt som 17.åring. (13.åringen fikk også dette, og bruker det ofte). Røros barnepledd er veldig fin gave, og noe alle mine tre har fått. Brukt masse opp gjennom. Og brukes fortsatt nå, om vi går på tur i skogen etc. bor de rundt Oslo, så kan kanskje 10 år med obosmedlemskap være noe (https://www.obos.no/medlem/gavemedlemskap (ville styrt unna de typiske tingene som sparebøsse, skrin til tenner, beholder til dåpsattest etc om de ikke spesifikt ønsker seg dette). Anonymkode: 3b336...b9a
AnonymBruker Skrevet 20. august #6 Skrevet 20. august Som til dåp. Jeg ville tenkt 500-800 på den første, 1000-2000 på den andre. Selv om jeg synes "fadder" i navnefest er pussig. Anonymkode: 72e5a...602 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #7 Skrevet 20. august Da endte jeg opp med å bestille matboks og drikkeflaske i stål fra Liewood. Kom på 640 kr. - vurderer en scoot and ride (sparkesykkel) til fadderbarn, men kanskje litt teit gave? - nøstebarn lammeskinn? Usikker på om dem har fra tidligere - matboks, drikkeflaske og barnehagesekk? - Anonymkode: ecff7...8b0
AnonymBruker Skrevet 25. august #8 Skrevet 25. august Gi en fin blomsteroppsats. Anonymkode: fdd2d...a40
AnonymBruker Skrevet 25. august #9 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 18.50): Da endte jeg opp med å bestille matboks og drikkeflaske i stål fra Liewood. Kom på 640 kr. - vurderer en scoot and ride (sparkesykkel) til fadderbarn, men kanskje litt teit gave? - nøstebarn lammeskinn? Usikker på om dem har fra tidligere - matboks, drikkeflaske og barnehagesekk? - Anonymkode: ecff7...8b0 Vi hadde dåp nå i helga og vi ønsket oss en sånn Scootnride. Jeg tror den kommer til å bli brukt veldig mye! Det vi fikk mest av var servise, matbokser og andre barnehageting. Lammeskinn kjøper man ofte før baby blir født. Andre ting vi satte stor pris på: gyngehest, brio gåvogn, spikkekniv og bøker. Anonymkode: dfb86...537
AnonymBruker Skrevet 25. august #10 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gi en fin blomsteroppsats. Anonymkode: fdd2d...a40 vet du egentlig hva det er?? Anonymkode: a0a4d...5b8 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #11 Skrevet 25. august det fins ingen fasit på hva man gir. samme som bryllup, dåp, konfirmasjon er så lei at folk spør om det hele tiden når dere får samme svar vær gang det kommer ann på hvor mye kontakt dere har, deres økonomi og hva dere er villig til og gi Anonymkode: a0a4d...5b8
Thyra Skrevet onsdag kl 16:30 #12 Skrevet onsdag kl 16:30 AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 17.05): Vi er invitert i to navnefester fremover, og jeg er så usikker på hvilken sum og hva som er vanlig å gi! Kan dere hjelpe meg? - Det første er til en jente på 10 mnd. Dette er en venn av mannen, og helt ærlig har jeg aldri møtt hverken mora eller barnet. Første barnet. - Andre er jenta til et nært vennepar som vi skal være fadder på. Andre barn, så de har allerede mye. Dette barnet vil være 3-4 mnd når det skal være navnefest. Vi har god økonomi, om det har noe å si. Tar gjerne imot både gaveforslag og estimat på hva som er normalt å gi ☺️ Anonymkode: ecff7...8b0 Visste ikke det var faddere på navnefest? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå