Hanne67 Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august (endret) Jeg var innom Plantasjen og kjøpte ei plante Svartsurbær "Moskva". De hadde 40% rabatt så da passet jeg på. Synes de er så fine, og spesielt på høsten med sine flotte farger. Dessuten er bærene noe av det sunneste man kan få tak i. Ser folk bruker de til hekk, men jeg bare plantet den like ved husveggen. Har du Svartsurbær, og hvordan har du plantet de (hekk eller enkeltstående) og hva bruker du bærene til? Endret 20. august av Hanne67 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august Ja- planter i bakken og spiser bæra Anonymkode: 9c9ba...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august Jeg har ei frittstående busk som har bær for første gang i år. Spises de bare "rå"? Anonymkode: cd3fc...31d 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja- planter i bakken og spiser bæra Anonymkode: 9c9ba...9f1 Har dei ikkje veldig store steinar? Anonymkode: 0e8ba...9f7
AnonymBruker Skrevet 21. august #5 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har dei ikkje veldig store steinar? Anonymkode: 0e8ba...9f7 Hvor langt er et tau? Mindre steiner enn plommer Anonymkode: 9c9ba...9f1
Sofie12 Skrevet 21. august #6 Skrevet 21. august Mest saft. Den er så god for oss som har astma sier di. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #7 Skrevet 21. august Jeg har den i en kombinasjonshekk, sammen med hassel, bringebær, hageblåbær, tornefrie bjørnebær, rips, solbær og stikkelsbær. Sammen gir de skjerming og mat. ❤️ Aronia er fantastisk til saft, eller til å suge på og spytte ut når det er tomt for saft. Bra for immunforsvaret. ❤️ Anonymkode: eeef4...c6a 2
Hanne67 Skrevet 22. august Forfatter #8 Skrevet 22. august (endret) Takk for alle innspill! 🥰 Jeg har lest at de blir ganske høye, og muligens langs veggen ikke er helt ideelt. Kan og bør vel klippes for å bli fyldige, og kan begrenses litt? Endret 22. august av Hanne67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå