AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august Jeg studerer sykepleie, og i høst skal vi ha en valgfri observasjonspraksis. Det må være helsefremmende, forebyggende og handle om sosial/menneskelig kontakt. Vi fikk noen forslag, som fengsel, lavterskeltilbud i kommunen osv. Jeg jobber selv i kommunens lavterskeltilbud for rus og psykisk helse, så vil gjerne prøve noe annet. I fengselet var jeg for sent ute. Offentlig sykehus er uaktuelt (får ikke lov i denne praksisen). Så håper noen kanskje har tips eller tanker? Anonymkode: 54c5d...42d
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august Jeg fulgte en helsesykepleier som jobbet 50/50 helsestasjon og barne/ungdomsskole. Var med på timer hvor vi skulle observere samspill mellom foreldre og barn, vaksinasjoner og målinger bl.a. veldig interresant og forebyggende Anonymkode: e20ec...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august Ville valgt noe du syns er interessant og kanskje et sted du kan tenke deg å jobbe i fremtiden? Kan være en fordel å ha "stukket hodet innom" en periode. Og selv om det er observasjons praksis, så kan man jo få vist seg litt med å være interessert, spørre, hjelpe til hvis lov. Helsestasjon, frisklivssentralen, blå Kors, bedriftshelsetjeneste / HMS, bo- oppfølging i kommunen, ulike mestringssenter innen psykisk helse/rus/rehabilitering/nedsatt syn eller hørsel. Anonymkode: 76737...604 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå