AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august Er jeg hysterisk om jeg ikke er komfortabel med det? Sliter litt med mamma-angst, så synes det er så vanskelig å vite hva som er reell sunn bekymring, og hva som er hysteri. Mye energi og ablegøying under måltider på henne, opp og ned med bein, plutselig opp og hente noe etc. Må ofte minnes på å roe ned og sitte ordentlig. Men hun har aldri satt noe i halsen helle. Redd for at hun skal sette noe i vrangstrupen når hun er alene ca 1 t. noen ettermiddager. Tenkte eventuelt å sette biola og smoothie i kjøleskapet til henne. Hva er vanlig? Vil ikke overføre unødvendig angst Anonymkode: ecd17...ff7
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august Hm. Ville aldri tenkt at min 9-åring kom til å sette maten i halsen mens jeg var borte. Hun får lage seg det hun vil som ikke involverer stekeovn (enda) eller kokende vann (kanskje aldri? Der har jeg angst...). Men forventer ikke kjøkkenet strøkent etter mat-mekkingen enda, det er mye å forvente. Samtidig... du kjenner ditt barn best. Og jeg skal ikke tulle hvis du faktisk tror det er mulig at hun setter mat i halsen og liksom bare venter på at det skal skje en dag... for vi skal ikke kjimse av magefølelsen til mor altså. Så tenker DU det er best at hun får biola/smoothie, så lager du den regelen inntil du føler at det er greit med andre ting. Det er du som kjenner og ser barnet, så hva vi mener betyr mindre, som mødre må vi faktisk lytte til magefølelsen vår. Anonymkode: 8c736...2e0 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august Du må roe ned. En niåring kan fint spise alene. Her spiser både 5 åringen og 7 åringen uten oppsyn ofte. Anonymkode: f8369...1d4 11 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august Oj, dette var rart. Sette i halsen? Da tenker jeg hun ikke kan være alene i det hele tatt.. Så for meg at du var redd overvekt (smugspising eller barn som stjal godteri hjemme), at huset brenner ned fordi hen glemmer komfyren, eller noe sånt. Anonymkode: 5520e...842 8
La Luna Skrevet 20. august #5 Skrevet 20. august Oi, den angsten hadde jeg prøvd å ikke overføre, ja. Her har 9åringen kunnet spise alene i flere år alt, selv om det er sjeldent det har vært aktuelt. Men han kan lage seg nudler, eller steke egg om han er alene. Og spise det alene. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #6 Skrevet 20. august Er du helt seriøs? Da mine var ni år, så stekte de seg egg, lagde eggerøre, og annen enkel mat. At en 9.ikke skal kunne spise når hun er alene er faktisk helt ute på viddene. Anonymkode: 43e09...4ce 12 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #7 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er jeg hysterisk om jeg ikke er komfortabel med det? Sliter litt med mamma-angst, så synes det er så vanskelig å vite hva som er reell sunn bekymring, og hva som er hysteri. Mye energi og ablegøying under måltider på henne, opp og ned med bein, plutselig opp og hente noe etc. Må ofte minnes på å roe ned og sitte ordentlig. Men hun har aldri satt noe i halsen helle. Redd for at hun skal sette noe i vrangstrupen når hun er alene ca 1 t. noen ettermiddager. Tenkte eventuelt å sette biola og smoothie i kjøleskapet til henne. Hva er vanlig? Vil ikke overføre unødvendig angst Anonymkode: ecd17...ff7 Det er veldig mye annet du heller bør bekymre deg for når hun er hjemme alene! Anonymkode: 6b1e6...dc0 3 1
Gjest jegerrinne Skrevet 20. august #9 Skrevet 20. august Ja du er hysterisk. Her så laget ungene middag når de var 9. Enkle middager pølse, potetmos og rotgrønnsaker, kjøttkaker i saus, pannekaker, suppe
AnonymBruker Skrevet 24. august #10 Skrevet 24. august er vel ikke så rart at vi har bomullsbarn i dag...... En 9 åring kan vel helt fint både lage mat, varm og kald og spise uten oppsyn. såklart kan barn dø av alt, men man kan ikke nekte barn alt, det høres helt sykt ut, Har 5 barn, ingen har daua når jeg har vært på jobb å de var sulten, velger en 9 åring å spise når hun ligger oppned så tenker æ nok mer at her e en unge som e vant til at alt blir lagt til rette, de forstår mye i den alderen, så tenker at ho heller teste deg for å se når du reagerer på noe Anonymkode: a39d1...98f 3
AnonymBruker Skrevet 25. august #13 Skrevet 25. august Når jeg var 9 år lagde jeg middag en dag i uken til hele familien og måtte flere dager lage meg lettvinn mat alene etter skolen på grunn av aktiviteter og foreldrene mine ikke rakk etter jobb før jeg måtte dra, så ja, jeg vil si dette er hysterisk. Anonymkode: e16e3...a84
AnonymBruker Skrevet 25. august #14 Skrevet 25. august Vår snart 9- åring kan heller ikke sitte i ro når hu spiser. Når hun er alene så får hun spise ting som går ned enkelt og greit. Nudler, rislunsj osv. Vi er egentlig ikke restriktive men det er det hun vil ha, så er vel litt heldige der. Dessuten har vi storesøster som også kan passe litt på. Men, jeg skjønner at du er bekymret. Anonymkode: fdc77...355
AnonymBruker Skrevet 25. august #15 Skrevet 25. august Styrer hun på sånn opp og ned når hun er alene da? Skjønner hvordan du tenker, for det satt inne å la min spise alene også. Vi begynte ikke med det før hun ble 8, mens det for de fleste var helt vanlig fra første klasse har jeg inntrykk av. Tenker det er hysterisk å nekte de å spise alene, og man har jo ingen unnskyldning, for man kan jo ikke overføre egen bekymring. Anonymkode: 025db...05b
AnonymBruker Skrevet 25. august #16 Skrevet 25. august Mine niåringer dro hjem fra skolen og lagde seg nudler, pannekaker, brødskiver osv. De er nå over 20 år og lever i beste velgående. Du er hysterisk. Anonymkode: 5fc1d...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #17 Skrevet 25. august Lag ferdig kjøleskapsgrøt så kan hun spise det. Og så jobber du med angsten din fremover, ganske mye du ikke kan råde over de neste årene. Anonymkode: c933a...87b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #18 Skrevet 25. august Oi, det var en ting jeg glemte å bekymre meg for i sin tid! Nei, vet du, det går nok bra! Anonymkode: 2f677...b87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå