AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august Har noen her fått CGRP-hemmer eller Botox på blå resept når man "bare" har episodisk migrene? Står at man må ha kronisk migrene for å få det. Før jeg begynte på forebyggende medisin så hadde jeg ca 8 anfall i mnd, men ingen spenningshodepine utenom. Ble først satt på kandesartan, som gjorde at nærmest hadde konstant migrene i 2 uker. Så fikk jeg bytte til Sarotex, som funket, men som ga meg ulvehunger og jeg gikk opp 15 kg på 3 mnd. Jeg fikk også ekstrem svetting. Fikk da bytte til Metoprolol og da ble svettingen enda verre, ble klissvåt omtrent 3 ganger om dagen. Jeg gikk tilbake til Sarotex for å slippe så mye svetting, og har begynt på lavkarbo for å prøve å gå ned i vekt. Har vært i ketose i 1 mnd og har kun gått ned 1 kg😢 vekta går heldigvis ikke mer oppover da men.. Har fått henvisning til nevrolog nå da, men jeg får vel ikke de dyre medisinene på blå resept? Jeg er 100% ufør og har ikke råd til en sprøyte i mnd til 5000 kr😭 Må jeg da slutte på Sarotex for å gjøre meg selv verre? For å få kronisk migrene? Jeg har bipolar lidelse og fibromyalgi som blir verre av migrenen. Før jeg fikk migrenen så var jeg nesten helt frisk (så godt som mulig) fra både bipolar og fibromyalgien gjennom et strengt treningsregime, medisiner og god søvn. Da var jeg 50% ufør og ble 100% ufør av migrenen. Hvis jeg får gode medisiner mot migrenen så kan jeg mest sannsynlig gå fra 100% ufør til 50% ufør igjen og kunne jobbe å bidra i samfunnet igjen. Da sparer vel staten Norge masse penger🙄 Anonymkode: aff7e...6d2
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august Nei, man får ikke dette uten å ha diagnosen kronisk migrene. Anonymkode: 9bbc9...bfa
Kalevala Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august (endret) CGRP-hemmere gis bare på blå resept ved kronisk migrene ja. Vet ikke om det gjelder deg, men mange har kronisk migrene uten å være klar over det, fordi de ikke vet nok om hvordan hodepinen skal føres i hodepinekalenderen. Du må registrere absolutt alle dager som ikke er krystallklare. En krystallklar dag er helt uten antydning til hodepine. https://hodepinenorge.no/hodepinekalender/ Endret 23. august av Kalevala 1
AprilLudgate Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august Det har du ikke rett på, bortsett fra Vydura som anfallsmedisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå