Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med folk i kommentarfeltene og de leserne som triller terning i artikkelen? Ikke at det spiller noen nevneverdig rolle, men dette er rimelig urovekkende. Folk gir åpenbart en score ut ifra hvilke partier man sympatiserer med og hvem man er sterkt imot, ikke hvordan de presterer.

Jeg har hatt et godt inntrykk av Hareide, og Moxnes inntil han virkelig tabbet seg ut, men det betyr jo ikke at jeg ville stemt på partiene deres.

Hva med å vokse opp, reflektere litt rundt hva dette faktisk er?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Manglet skjermbildet.

Screenshot_20250820-103432.Facebook.png

Skrevet

Samme her. Likte også Dagfinn Høybråten og Lars Sponheim, men hadde aldri stemt KrF eller Venstre 

Skrevet

Mange stemmer jo det de alltid har stemt igjen og igjen av ren vane, både i kommunevalget og i Stortingsvalget, så det er vel ikke mer å forvente, tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet

Virker som enkelte tror valg er et slags TV-show med finale på valgdagen, der det gjelder å ta seg best ut.

Hva man har stått for de siste årene betyr vist ikke noe .... 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror man kan skrive en doktorgradsavhandling om kommentarfeltene, men de er takk og pris ikke representativte. De få jeg følger litt med på viser stadig gjengangere, og ikke minst veldig populistiske utspill som mange slenger seg på. De kritiserer gjerne "sauer" og "systemet", men det er jaggu nettopp i disse feltene man ser klare tegn på en sauementalitet.

At folk stemmer frem folk fra partiene de heier på, og ikke basert på prestasjon i en debatt, tenker jeg er menneskelig og ikke uventet.

Vi har reklame for politiske partier. Det er grundig bevist hvordan reklame fungerer på oss mennesker, og i praksis så får vi da mennesker som stemmer på et parti fordi de så et slagord bak på en buss. Det sier jo sitt, egentlig. Reflektere, hva er nå det?

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (6 timer siden):

Hva er det med folk i kommentarfeltene og de leserne som triller terning i artikkelen? Ikke at det spiller noen nevneverdig rolle, men dette er rimelig urovekkende. Folk gir åpenbart en score ut ifra hvilke partier man sympatiserer med og hvem man er sterkt imot, ikke hvordan de presterer.

Jeg har hatt et godt inntrykk av Hareide, og Moxnes inntil han virkelig tabbet seg ut, men det betyr jo ikke at jeg ville stemt på partiene deres.

Hva med å vokse opp, reflektere litt rundt hva dette faktisk er?

Begynner du å titte på profilene til mange av de som poster de groveste tingene på Facebook - så ser du fort at de ofte 

• har gått på livets hareskole 🐰 / harde skole

• er «ansatt i NAV»

• poster ting fra Document.no og Resett

• er medlem av anti-barnevernsgrupper

• poster propaganda og konspirasjonsteorier 

Problemet med kommentarfelt er at man gjerne kun får «ytterpunktene».

De som elsker Jonas Gahr Støre eller de som mener han er en landssviker som skulle ha vært skutt. 

Kommentarfeltene domineres også i stor grad av voksne menn.

Når man ser hvordan de holder på så er det kanskje ikke så rart at andre ikke orker?

• Liker 2
Skrevet (endret)
esk skrev (4 timer siden):

Mange stemmer jo det de alltid har stemt igjen og igjen av ren vane, både i kommunevalget og i Stortingsvalget, så det er vel ikke mer å forvente, tenker jeg.

Stemmer av vane, så sitter de og klager etterpå.

Håper de som stemmer fram den samme regjeringen nå aldri klager på noe mer, enten det er strømpriser, matpriser, renter osv, osv, osv..... 

Ikke sikkert det blir så mye bedre med en Frp styrt regjering heller kanskje, men da har man ihvertfall prøvd å få til en forandring. Frp har aldri vært størst i regjering, og nå burde det være på tide å gi det en sjanse. Jeg føler uansett sterkt at det vil bli bedre.

At noen i det hele tatt kan tro på lovnadene AP nå sitter og prater om at skal bli bedre. De sitter faktisk i regjering NÅ, og har muligheter til å sette i gang med en gang, og har hatt muligheten i 4 år. Men det gjør de ikke. Bare se på fastpris ordningen på strøm som et lite eksempel.

Endret av Alizee
  • Nyttig 3
Skrevet
Alizee skrev (1 time siden):

Stemmer av vane, så sitter de og klager etterpå.

Håper de som stemmer fram den samme regjeringen nå aldri klager på noe mer, enten det er strømpriser, matpriser, renter osv, osv, osv..... 

Ikke sikkert det blir så mye bedre med en Frp styrt regjering heller kanskje, men da har man ihvertfall prøvd å få til en forandring. Frp har aldri vært størst i regjering, og nå burde det være på tide å gi det en sjanse. Jeg føler uansett sterkt at det vil bli bedre.

At noen i det hele tatt kan tro på lovnadene AP nå sitter og prater om at skal bli bedre. De sitter faktisk i regjering NÅ, og har muligheter til å sette i gang med en gang, og har hatt muligheten i 4 år. Men det gjør de ikke. Bare se på fastpris ordningen på strøm som et lite eksempel.

Huff nei, det håper jeg inderlig ikke.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...