AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august Hei! har en baby på 5 uker som kaver og vrir seg veldig under amming. Det kommer samtidig en del lyder fra magen. Noen ganger bæsjer/fiser han samtidig som han ammer. Det er tydelig at han får et ubehag samtidig som han spiser og magen fylles med mat. Når han er ferdigspist har han fortsatt litt ubehag, han kan bæsje og prompe, og vi prøver å hjelpe han med raping/bevegelse/sykling osv. for å få fart på magen. Som regel blir smertene borte etter han har fått ut bæsj/promp. Jeg bare lurer på om dette er normalt? Eller bør vi oppsøke hjelp? Jeg synes sugetaket er bra og ammingen går greit ellers. Anonymkode: f58c1...01e
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august Kan ikke uttale meg om hva som er normalt, men min har kolikk og spedbarnsdyschezi (endetarmsforstoppelse grunnet umodne muskler i endetarmen) og det er i alle fall en stor del av problematikken det med magesmerter i forbindelse med amming, men det ble så smertefullt at han de verste mnd kunne hyle en time i strekk av magesmerter når han ammet. Så vi måtte bruke 1 time på amming og kun amme liggende. Ammer fortsatt stort sett liggende nå ved 8 mnd selv om det går veldig mye bedre nå. Så jeg tenker at hvis baby får til å amme som normalt og ikke er forstoppet så er det ikke så mye dere vil få hjelp til av å oppsøke hjelp. Hvis det blir problemer med å få ut bæsjen så vil det være aktuelt med avføringsmidler. Min bruker avføringsmidler daglig. Anonymkode: bb321...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august Høres absolutt helt normalt ut. De er jo fortsatt veldig ferske når de bare er fem uker. Anonymkode: ec13a...ef9
AnonymBruker Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! har en baby på 5 uker som kaver og vrir seg veldig under amming. Det kommer samtidig en del lyder fra magen. Noen ganger bæsjer/fiser han samtidig som han ammer. Det er tydelig at han får et ubehag samtidig som han spiser og magen fylles med mat. Når han er ferdigspist har han fortsatt litt ubehag, han kan bæsje og prompe, og vi prøver å hjelpe han med raping/bevegelse/sykling osv. for å få fart på magen. Som regel blir smertene borte etter han har fått ut bæsj/promp. Jeg bare lurer på om dette er normalt? Eller bør vi oppsøke hjelp? Jeg synes sugetaket er bra og ammingen går greit ellers. Anonymkode: f58c1...01e Normalt. Min er nå 2,5 mnd og det har ikke gått over. Svelger mye luft ved amming på grunn av uroen, så det blir en ond sirker. Men ellers en blid og fornøyd unge. Bare "har ikke lært å suge rolig" virker det som. Blir helt lettet etter promping og bæsjing under amming, så det er det som plager henne. Anonymkode: 24635...ebf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå