Honey Dew Skrevet 23. august 2025 #41 Skrevet 23. august 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men er det rart da? Jeg har insta, men bruker den ikke. Facebook mistet jeg passordet til for 3 år siden. Anonymkode: 5e6df...e3a Du blir sittende i arrest eller i AA kanskje i flere uker. Du har absolutt ingen rettigheter der borte.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #42 Skrevet 23. august 2025 Honey Dew skrev (2 timer siden): Du blir sittende i arrest eller i AA kanskje i flere uker. Du har absolutt ingen rettigheter der borte. Jeg blir sittende i arrest fordi jeg ikke bruker insta? Right… Anonymkode: 5e6df...e3a
Honey Dew Skrevet 23. august 2025 #43 Skrevet 23. august 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir sittende i arrest fordi jeg ikke bruker insta? Right… Anonymkode: 5e6df...e3a Du blir sittende dagevis i avhørt til dr har avklart saken. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2025 #44 Skrevet 23. august 2025 Det anbefales ikke å reise til USA nå som Trump er kommet til makten. De går gjennom hele mobilen din, og du kan straffes for å ha bilder eller meldinger som er kritiske til landet. Florida er kanskje den mest konservative delstaten og ytre høyre har fått innflytelse på politikken. Det vil si at hvis du er LHBT kan du bli diskriminert, nektet helsehjelp og lignende. Ikke reis til USA nå. Vent til Trump er gått av. Vær så snill. Anonymkode: 6fbc9...fd1 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2025 #45 Skrevet 24. august 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det anbefales ikke å reise til USA nå som Trump er kommet til makten. De går gjennom hele mobilen din, og du kan straffes for å ha bilder eller meldinger som er kritiske til landet. Florida er kanskje den mest konservative delstaten og ytre høyre har fått innflytelse på politikken. Det vil si at hvis du er LHBT kan du bli diskriminert, nektet helsehjelp og lignende. Ikke reis til USA nå. Vent til Trump er gått av. Vær så snill. Anonymkode: 6fbc9...fd1 Det skjer med 0,4% reisende Anonymkode: 5e6df...e3a 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2025 #46 Skrevet 24. august 2025 Var i USA i vår. Jeg og datteren min, på 15 år, skulle besøke min far og hans familie. Vi har vært i USA mange, mange ganger og aldri hatt problemer. Nå ble vi splittet og tatt inn på hvert sitt rom. Gikk igjennom begge våre telefoner, sosiale medier, telefonlister og alt. For datteren min på 15 år var det en forferdelig opplevelse og de hadde truet henne med at vi ikke kom til å gjenforenes om hun ikke var ærlig og snakket sant. Vi satt i nesten 2 timer. Og vi er helt vanlige folk. Jeg jobber i kommunen, er et kjedelig hverdagsmenneske og hun spiller fotball og går på skolen. Blir LENGE til neste gang vi reiser over 😒 Anonymkode: 7d17b...3b4 2 3 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2025 #47 Skrevet 24. august 2025 Ikke hør på tullinger på kvinneguiden. Det er helt trygt å reise til USA, gitt at du har rent mel i posen og slik har det alltid vært. At folk stoppes i grensekontrollen er ikke noe nytt som Trump har innført. De som stoppes er folk som lyver i egenerklæringene, har innreiseforbud eller har tidligere dommer (særlig narkotika). Lovlydige borgere har ingenting å frykte, så lenge innreisedokumentene er ok. Jeg har vært der to ganger siste 6 mnd. Null problemer. Null endringer side sist jeg var der (2023 og 2017). Anonymkode: bcebd...a5c 1
Honey Dew Skrevet 24. august 2025 #48 Skrevet 24. august 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke hør på tullinger på kvinneguiden. Det er helt trygt å reise til USA, gitt at du har rent mel i posen og slik har det alltid vært. At folk stoppes i grensekontrollen er ikke noe nytt som Trump har innført. De som stoppes er folk som lyver i egenerklæringene, har innreiseforbud eller har tidligere dommer (særlig narkotika). Lovlydige borgere har ingenting å frykte, så lenge innreisedokumentene er ok. Jeg har vært der to ganger siste 6 mnd. Null problemer. Null endringer side sist jeg var der (2023 og 2017). Anonymkode: bcebd...a5c Så at du har innhold på mobilen som er i mot Trump, eller har andre meldinger styresmaktene ikke liker, er trygt?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2025 #49 Skrevet 24. august 2025 Honey Dew skrev (20 minutter siden): Så at du har innhold på mobilen som er i mot Trump, eller har andre meldinger styresmaktene ikke liker, er trygt? Selvfølgelig ikke, men her påstår dere nesten at ALLE får mobilene sine sjekket og har man ikke sosiale medier, sitter man i avhør i ukesvis. Det stemmer selvsagt ikke. Anonymkode: 5e6df...e3a 2
Honey Dew Skrevet 24. august 2025 #50 Skrevet 24. august 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig ikke, men her påstår dere nesten at ALLE får mobilene sine sjekket og har man ikke sosiale medier, sitter man i avhør i ukesvis. Det stemmer selvsagt ikke. Anonymkode: 5e6df...e3a De sjekker alles mobiler. Sier du at du ikke har some, blir du avhørt til de finner ut om du snakker sant. Lurt å følge med på hva som skjer i USA. Det er flere turister som har blitt sittende uker i arresten før de har blitt sendt hjem. Hvis de har funnet noe negativt du har skrevet om på mobilen, kommer du ikke inn.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2025 #51 Skrevet 24. august 2025 Honey Dew skrev (7 minutter siden): De sjekker alles mobiler. Sier du at du ikke har some, blir du avhørt til de finner ut om du snakker sant. Lurt å følge med på hva som skjer i USA. Det er flere turister som har blitt sittende uker i arresten før de har blitt sendt hjem. Hvis de har funnet noe negativt du har skrevet om på mobilen, kommer du ikke inn. Dette er jo ikke sant. Anonymkode: 5e6df...e3a 3 2
Honey Dew Skrevet 24. august 2025 #52 Skrevet 24. august 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo ikke sant. Anonymkode: 5e6df...e3a Du vil ikke forstå det. Så sant du er utlending, blir du sjekket. Det er en ny tid nå under Trump. Før kunne du slippe å bli sjekket, men nå gjør de det.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2025 #53 Skrevet 24. august 2025 -jk- skrev (På 21.8.2025 den 8.01): Til 100 dollar tipper jeg du skal lete en stund. Gjorde et kjapt søk og gjennomsnittsprisen for hotellrom i Florida ligger visst nå på rundt 221 dollar per natt, medianprisen på $186. Tok et tall ut av løse luften, sist jeg var der fikk man digert rom for sånn 60…. Anonymkode: 1e71f...69f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2025 #54 Skrevet 25. august 2025 Honey Dew skrev (18 timer siden): De sjekker alles mobiler. Sier du at du ikke har some, blir du avhørt til de finner ut om du snakker sant. Lurt å følge med på hva som skjer i USA. Det er flere turister som har blitt sittende uker i arresten før de har blitt sendt hjem. Hvis de har funnet noe negativt du har skrevet om på mobilen, kommer du ikke inn. Jøss. De sjekket ikke hverken min eller reisefølget sine telefoner da jeg var der nå sist. Det har de for så vidt aldri gjort. Ikke i November da jeg var der, ikke i mai da jeg var der og ikke nå i Juli. Heller ikke de tallrike andre gangene jeg har vært der. Innreiseprosessen har vært helt lik hver eneste gang. «TSA: Business or pleasure? meg: Pleasure. TSA: enjoy your stay.» Det var prosessen de gangene jeg har vært i USA. Hver gang. Bort sett i fra årene jeg bodde der. Da svarte jeg resident i stedet. Anonymkode: c4763...4ac 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2025 #55 Skrevet 25. august 2025 Honey Dew skrev (På 24.8.2025 den 13.53): Så at du har innhold på mobilen som er i mot Trump, eller har andre meldinger styresmaktene ikke liker, er trygt? Det kjøres stikkontroller som det har blitt gjort til alle tider. Ingen stanses av at de har innhold som er imot Trump. Ikke la deg lure av desinformasjon så lett. Anonymkode: bcebd...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2025 #56 Skrevet 25. august 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jøss. De sjekket ikke hverken min eller reisefølget sine telefoner da jeg var der nå sist. Det har de for så vidt aldri gjort. Ikke i November da jeg var der, ikke i mai da jeg var der og ikke nå i Juli. Heller ikke de tallrike andre gangene jeg har vært der. Innreiseprosessen har vært helt lik hver eneste gang. «TSA: Business or pleasure? meg: Pleasure. TSA: enjoy your stay.» Det var prosessen de gangene jeg har vært i USA. Hver gang. Bort sett i fra årene jeg bodde der. Da svarte jeg resident i stedet. Anonymkode: c4763...4ac Det er akkurat slik det er. Både nå under Trump og før Trump tok over. Problemet er at en haug med dumme nordmenn lar seg lure av rykter og enkelthistorier der personer har blitt stanset av helt andre grunner enn "anti-Trump innhold på mobilen". Anonymkode: bcebd...a5c 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2025 #58 Skrevet 27. august 2025 AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 14.38): Og din vanlige telefon blir liggende hjemme i Norge i flere uker? Anonymkode: 5e6df...e3a Jeg har ikke gjort det selv, men hørt andre har gjort det når de reiser. Anonymkode: 3a98c...7e5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2025 #59 Skrevet 27. august 2025 AnonymBruker skrev (På 24.8.2025 den 14.10): Selvfølgelig ikke, men her påstår dere nesten at ALLE får mobilene sine sjekket og har man ikke sosiale medier, sitter man i avhør i ukesvis. Det stemmer selvsagt ikke. Anonymkode: 5e6df...e3a Det påstås ikke, noen blir sjekket. Anonymkode: 3a98c...7e5
piggrokken Skrevet 27. august 2025 #60 Skrevet 27. august 2025 AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 12.51): Var best og være turist under Clinton vil jeg si, en sommer var dollarenkursen nesten ned på 5 kr . Anonymkode: 3a98c...7e5 Tror du blander litt, den var 4,98 i 2008. Men den lå på ca 6-7 kroner da Clinton var president
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå