Gå til innhold

Florida, dyrt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Faktisk nei.

Basert på alt du skriver, så må jeg være så ærlig å si at jeg mistenker faktisk at du ikke har vært i USA i det hele tatt. Om jeg tar feil, så beklager jeg, men da må du ha hatt noen ekstremt spesielle erfaringer der som slettes ikke er vanlig.

Anonymkode: c4763...4ac

Ikke meg du siterer, men det personen skriver er vel neppe selvopplevd? 
jeg har vært mye på ferie i usa , tipper ca 15 ganger , og har aldri opplevd noe negativt . Jeg har ikke vært der i år da. Det er forskjellen. Har halve familien min der, og det er jo ikke sånn at de anbefaler reise dit nå, det er jo mer om dette i amerikanske medier enn europeiske, og de opplever jo det de opplever. 

Anonymkode: 3a98c...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 13.16):

Rart?

Har reist mye på alle kontinent i gjennom årenes løp.

USA er i en egen divisjon hva opplevelser og mangfold angår. Har til gode å besøke et mer spennende og variert land en USA.

Jeg har vært i USA under Bush, Clinton, Obama og Trump. Ikke merket noe som helst forskjell på noen som helst måte.

Reiser til USA igjen om 3 uker. Et fantastisk  land å reise i.

Var best og være turist under Clinton vil jeg si, en sommer var dollarenkursen nesten ned på 5 kr . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men det personen skriver er vel neppe selvopplevd? 
jeg har vært mye på ferie i usa , tipper ca 15 ganger , og har aldri opplevd noe negativt . Jeg har ikke vært der i år da. Det er forskjellen. Har halve familien min der, og det er jo ikke sånn at de anbefaler reise dit nå, det er jo mer om dette i amerikanske medier enn europeiske, og de opplever jo det de opplever. 

Jeg bodde litt over 3 år i USA og har vært der utallige ganger. Også i år. Skal dit igjen nå i September. Har også vært flere ganger i Florida.  Jeg har mange venner og bekjente i USA. Både amerikanere og «ikke-amerikanere» som bor der.

Mest dramatiske og kjipe jeg har opplevd med USA, var en som ble akutt syk på en flyvning over fra Amsterdam til Denver og et par slåsskamper mellom folk da jeg gikk på highschool. 

Det jeg syntes er litt fascinerende, er at de som virker å ha sterkest meninger om USA og gjerne fraråder andre å besøke dette fantastiske landet, er folk som aldri har vært der. De har også noen beskrivelser av USA og amerikanere som er helt virkelighetsfjerne. Syntes på et vis det er litt trist at noen kanskje går glipp av et besøk dit, fordi de har en skrudd oppfatning av landet, menneskene og det absurd varierte kulturlivet etc.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Faktisk nei.

Basert på alt du skriver, så må jeg være så ærlig å si at jeg mistenker faktisk at du ikke har vært i USA i det hele tatt. Om jeg tar feil, så beklager jeg, men da må du ha hatt noen ekstremt spesielle erfaringer der som slettes ikke er vanlig.

Har vert i USA jo.
Besøkt både sør og nord. Opplevd rasisme, og samhold (vitne til behandling av mørkhudede i gamle "hvite" strøk i sør, og samholdet på tvers av hudfarge i nord)

Har ikke selv opplevd noe av det jeg har skrevet i innlegget du siterer.

Men, om du følger med i nyhetsbildet internasjonalt (altså mer en VG) så er det hundrevis av eksempler på akkurat dette.
ICE har liste over hvem som er på flyet, sjekker sosiale medier og andre offentlige ting, finner en negativ kommentar på mandarin, stoppet i passkontroll satt på celle, avhørt, sent ut.
Noen har måtte sitte hos ICE i flere dager før utvisningen kom.
Dette gjelder alt fra turister til studenter på veg tilbake etter ferie.

Så deg jeg skriver er det som har stått i flere nyhetsmedier, ink BBC, NRK, FoxNews, AP, CBC, CTV etc.

Bare å søke litt i nyhetsarkiver så ser du.

Anonymkode: b73e7...4df

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

kommentar på mandarin

Med mandarinen mener jeg han som styrer i det hvite hus (alle mine venner i USA kaller han for The Tangerine)
Så på norsk blir det Mandarin :P 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Med mandarinen mener jeg han som styrer i det hvite hus (alle mine venner i USA kaller han for The Tangerine)
Så på norsk blir det Mandarin :P 

Nå vet jeg ikke om du var helt ærlig med oss. Jeg var sikker på at du mente språket.

• Liker 1
Skrevet

Fortsatt ganske dyrt og etter min mening ikke verdt det. Jeg har vært noen ganger i Florida og synes det er mer trist og kjedelig enn noe annet. Det er så mange andre mer interessante steder å dra hvis man skal til USA, at jeg ikke engang ville vurdert Florida.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 17.42):

Hvordan det er og feriere der borte, vel det var masseslagsmål i disneyworld for et par måneder siden mellom republikanere og demokrater. Voksne folk som løp fra barnevogner for og delta i den voldlige debatten, og vaktene brukte lang tid på og få kontroll. Folk der har jo klikka helt. 
dollaren er jo fortsatt høy, men vi kan jo ikke spå. 

Det var masseslagsmål på Leos lekeland for noen måneder siden også

Anonymkode: fa638...742

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Har du lest skrekkhistoriene som kommer frem nå? Du blir stoppet i tollen, de leser gjennom alt på telefonen din og pretty much gjør hva de vil med deg, inkludert deporterer deg til alligator bay om de føler for det. Hold deg unna til cankels McTaco-tits dør..

Endret av K.B.
  • Liker 1
Skrevet

Pass på at du ikke har skrevet noe som helst negativt om Trump og systemet der borte, ellers kan du havne i AA-leiren.

Anonymkode: 6819e...fc9

Skrevet
K.B. skrev (1 minutt siden):

Har du lest skrekkhistoriene som kommer frem nå? Du blir stoppet i tollen, de leser gjennom alt på telefonen din og pretty much gjør hva de vil med deg, inkludert deporterer deg til alligator bay om de føler for det. Hold deg unna til cankels McTaco-tits dør..

Det er ikke tollen som tar seg av det. Det er immigrasjonsmyndighetene.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, men da gjør du som forretningsreisende gjør, kjøper deg ny telefon uten historikk. 

De krever tilgang til dUine sosiale medier.

Ups: jeg er bruker ...fc9

Endret av Honey Dew
Skrevet

Jo, men da gjør du som forretningsreisende gjør, kjøper deg ny telefon uten historikk. 

Og din vanlige telefon blir liggende hjemme i Norge i flere uker? 

Anonymkode: 5e6df...e3a

Skrevet
Honey Dew skrev (5 minutter siden):

De krever tilgang til dine sosiale medier.

Hva om man har ingen sosiale medier? 

• Liker 1
Skrevet
K.B. skrev (13 minutter siden):

Jeg var i USA i år på samme måte som de 3 siste årene. Ingen forskjell på å entre landet eller å være der. Er så klart ingen fan av den sittende presidenten og det fremgår av mine sosiale medier. 

Anonymkode: fa638...742

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke tollen som tar seg av det. Det er immigrasjonsmyndighetene.

Det var sloppy skrevet, beklager, jeg mente selvfølgelig grensekontrollen, som består av bla. immigrasjonsmyndighetene.

• Hjerte 1
Skrevet

Hva om man har ingen sosiale medier? 

De holder på deg til de har funnet utav det.

Skrevet

Det finnes selvfølgelig drøssevis av folk som har fått problemer med å komme inn i USA i disse tider. 

Selv om de har gyldig pass og visum, pluss retur-billett ut av USA igjen. I tilfelle amerikanske myndigheter innbiller seg at noen fra Europa ønsker å bli værende i USA ulovlig.  

Anonymkode: a8127...e20

Skrevet
Honey Dew skrev (2 timer siden):

De holder på deg til de har funnet utav det.

Men er det rart da? Jeg har insta, men bruker den ikke. Facebook mistet jeg passordet til for 3 år siden. 

Skrevet

Alt koster der. Svindyrt for nordmenn om du ikke har lokale venner.

Det er nesten så de tar betalt for at du puster.

Anonymkode: ae218...7b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...