Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker nå som dolleren er blitt litt lavere. Hvordan er det nå å feriere der borte? Fortsatt ekstremt dyrt? 
tenkte oss en tur på nyåret 🌞

Anonymkode: 523b7...f23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge Trump er er leder så er det dyrt. Og rart at man vil inn i det landet. 

Anonymkode: 12c55...3df

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tenker nå som dolleren er blitt litt lavere. Hvordan er det nå å feriere der borte? Fortsatt ekstremt dyrt? 

Det er vanskelig å si hvordan dollaren er på nyåret. 

Anonymkode: d8212...e0e

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye lavere er den blitt da, under 11 kr?
Tidligere var en dollar rundt 7 kr, en periode også  nede på 5.60, 

Sier seg selv at et hotellrom til 100 dollar natten merkes bedre med en kurs på 10 kr enn på 8, men noen få øre til eller fra velter forhåpentligvis ikke budsjettet. 

Anonymkode: 1e71f...69f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan det er og feriere der borte, vel det var masseslagsmål i disneyworld for et par måneder siden mellom republikanere og demokrater. Voksne folk som løp fra barnevogner for og delta i den voldlige debatten, og vaktene brukte lang tid på og få kontroll. Folk der har jo klikka helt. 
dollaren er jo fortsatt høy, men vi kan jo ikke spå. 

Anonymkode: 3a98c...7e5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Spørs hvor i Florida, Orlando og Miami er veldig dyre steder

Anonymkode: 86df6...bed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

😂 Det er da ingen problemer å reise på ferie til usa 😂

Anonymkode: 4dfb2...c5f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det ikke noe med at de sjekker telefonen for innhold som kan være negativt mot USA eller presidenten?  Jeg ville aldri reist dit nå, det var jo noen vestlige turister som ble hanket inn av immigrasjonsmyndighetene. Men så lenge du har hvit hudfarge er du nok relativt trygg.

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor mye lavere er den blitt da, under 11 kr?
Tidligere var en dollar rundt 7 kr, en periode også  nede på 5.60, 

Sier seg selv at et hotellrom til 100 dollar natten merkes bedre med en kurs på 10 kr enn på 8, men noen få øre til eller fra velter forhåpentligvis ikke budsjettet. 

Anonymkode: 1e71f...69f

Til 100 dollar tipper jeg du skal lete en stund. Gjorde et kjapt søk og gjennomsnittsprisen for hotellrom i Florida ligger visst nå på rundt 221 dollar per natt, medianprisen på $186.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 9.46):

Rart?

Har reist mye på alle kontinent i gjennom årenes løp.

USA er i en egen divisjon hva opplevelser og mangfold angår. Har til gode å besøke et mer spennende og variert land en USA.

Jeg har vært i USA under Bush, Clinton, Obama og Trump. Ikke merket noe som helst forskjell på noen som helst måte.

Reiser til USA igjen om 3 uker. Et fantastisk  land å reise i.

Anonymkode: c4763...4ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan det er og feriere der borte, vel det var masseslagsmål i disneyworld for et par måneder siden mellom republikanere og demokrater. Voksne folk som løp fra barnevogner for og delta i den voldlige debatten, og vaktene brukte lang tid på og få kontroll. Folk der har jo klikka helt. 
dollaren er jo fortsatt høy, men vi kan jo ikke spå. 

Var masseslagsmål der stoler og bord fløy forrige uke. Midt i Lillestrøm. Var også masseslagsmål med slagvåpen og en som ble stukket med kniv for litt over 2 uker siden. På en parkeringsplass ved et kjøpesenter på Strømmen.

Folk her har jo klikka helt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal du i Florida da? Dollaren er fremdeles høy. Og det er dyrt i Florida, det kommer du ikke bort fra.

Anonymkode: 85fc8...2ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvor skal du i Florida da? Dollaren er fremdeles høy. Og det er dyrt i Florida, det kommer du ikke bort fra.

Anonymkode: 85fc8...2ff

Men det er en flott stat å besøke. Obligatorisk er en rundreise med bil, inkludert Key West 😊

Det er ingen problem å komme inn i usa så lenge man har sitt på det tørre 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mads Mikkelsen (21) ble nektet innreise til USA

hvis man i det hele tatt kommer inn i landet da. Finnes en del eksempel på at folk blir holdt igjen på flyplassene i USA, selv om de har pass og gyldig visa. 

Anonymkode: a8127...e20

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mads Mikkelsen (21) ble nektet innreise til USA

hvis man i det hele tatt kommer inn i landet da. Finnes en del eksempel på at folk blir holdt igjen på flyplassene i USA, selv om de har pass og gyldig visa. 

Anonymkode: a8127...e20

Når du innrømmer narkotikabruk, så må man nesten takke seg selv.

Mads Mikkelsen har selv blitt et meme og eksempel på hvordan drite seg ut.

Har for øvrig kun positive erfaringer med innreise til USA de tallrike gangene jeg har vært der. Har opplevd langt mer inngripende og kjipe ting ved innreise til Norge og Frankrike. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

USA er fremdeles svært dyrt, sammenlignet med tidligere og sammenlignet med norsk prisnivå.

Anonymkode: 9a2a8...dce

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 0.51):

😂 Det er da ingen problemer å reise på ferie til usa 😂

Faktisk jo.
Er flere som har blitt stoppa i immigrasjon.
Kasta på cella og avhørt før dem blir nekta innreise.
Ikke bare  Mads som var IDIOT og drev med narkotika.
Men helt vanlige folk som tilfeldigvis har snakket om mandarinen i det hvite hus.
ICE har krav på seg om å kaste ut "ulovlige" personer.
Og for statistikken sin del er det veldig enkelt å bare stoppe folk som kommer ut av flyet.

Prisnivået er hinsides pga tariffene.
USA er for rike mennesker.
Altså for 1% av innbyggerne.

Anonymkode: b73e7...4df

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Faktisk jo.

Anonymkode: b73e7...4df

Faktisk nei.

Basert på alt du skriver, så må jeg være så ærlig å si at jeg mistenker faktisk at du ikke har vært i USA i det hele tatt. Om jeg tar feil, så beklager jeg, men da må du ha hatt noen ekstremt spesielle erfaringer der som slettes ikke er vanlig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.8.2025 den 13.18):

Var masseslagsmål der stoler og bord fløy forrige uke. Midt i Lillestrøm. Var også masseslagsmål med slagvåpen og en som ble stukket med kniv for litt over 2 uker siden. På en parkeringsplass ved et kjøpesenter på Strømmen.

Folk her har jo klikka helt.

🤣🤣 ser poenget, men det du beskriver har alltid eksistert. Amerikanere er et veldig telt folk. Jeg har familie som har tatt barna ut av skolen , og som på ingen måte anbefaler usa akkurat. Det som skjedde i disneyworld er det rareste jeg har sett, og kan ikke sammenlignes med det som skjedde på Lillestrøm. Hvis halve Tusenfryd hadde satt fra seg barnevogner og småbarn for og delta i masseslagsmål kunne vi sammenlignet. 

AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (På 21.8.2025 den 7.52):

Er det ikke noe med at de sjekker telefonen for innhold som kan være negativt mot USA eller presidenten?  Jeg ville aldri reist dit nå, det var jo noen vestlige turister som ble hanket inn av immigrasjonsmyndighetene. Men så lenge du har hvit hudfarge er du nok relativt trygg.

Jo, men da gjør du som forretningsreisende gjør, kjøper deg ny telefon uten historikk. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...