Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

…med at han fikk komme ned å «være litt med meg»… 🤮🤮🤮🤮

Jeg leier en sokkel nå etter samlivsbrudd. Jeg har barnet annenhver uke. For noen uker siden møtte jeg husvert (jada, gift og barn og alt det der ja) på en konsert. Vi snakket mye og han er veldig hyggelig og jovial, og det var en grei tone lenge. Møtte på han senere på konserten da han var tydelig mye mer beruset hvor han begynte med at jeg var så søt og fin og alt det der man kan ha ut av seg, og om jeg ikke kunne tenkt meg besøk av og til når kona var borte. Jeg ble helt perpleks og bare lo, hele situasjonen var jo så uvirkelig! Da vi skulle hjem kom han bort en tredje gang og sa «vi tar da taxi hjem sammen vi, så blir du med meg hjem». Da ble jeg irritert og dro.. 

Så tenkte jeg at han hadde vært dritings og lot det hele passere. Nå skulle jeg betale husleie på Vipps. Jeg bruker å vippse i løpet av to dager i forhold til gebyr på vipps. Etter jeg Vippset første så sender han til meg at jeg trenger ikke vippse mer, om jeg vil så slipper jeg det i bytte mot at jeg kan komme opp til han av og til eller han ned til meg! 🤬

Dette er jo sykt langt over streken på så uendelig mange måter! Men hva i helvette gjør jeg?? Jeg må flytte det er jo helt klart. Men problemet er jo at det er så vanskelig å finne et greit sted å bo her vi bor. Det er nært bhg, jeg kan ta t-bane rett på jobb, nært butikk og helt perfekt. En gang i skuddåret får man tak i noe slikt føler jeg til en pris som ikke dreper meg. Jeg holder på å spare til å kjøpe, per nå har jeg ikke nok, og om jeg flytter kommer jeg aldri til å få kjøpt meg noe her i Osloområdet. Familie bor helt på andre siden av landet, så der kan jeg ikke bo. Jeg har vel ingen venninne med stor nok plass til meg og barnet mitt, og til eksen flytter jeg IKKE tilbake. 
Her sitter jeg full i tårer og redsel. Er så lei meg for at verden er slik og at barnet mitt skal vokse opp slik. Er så lei meg for at han opp tror jeg er en ting han kan kjøpe. Er så lei meg for at alt skal gå galt hele tiden. Endelig kunne jeg få litt ro tenkte jeg, etter et traumatisk og dramatisk brudd fra eksen som knuste hjertet mitt. Dette er jo ikke nok til noe krise senter. Jeg skjønner jo at kona bør vite, men helt ærlig så sier jeg ikke noe så lenge jeg og barnet mitt bor her. Jeg har tre mnd oppsigelse, men ikke sagt opp enda. Hva skal jeg gjøre ❤️ 

Anonymkode: f4209...8c3

• Liker 1
  • Hjerte 36
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen, mannfolk.

Du må bare på leilighetsjakt. Dette ordner seg... ❤️

Så sier du i mellomtiden til husverten at hvis du hører noe sånt EN eneste gang til så sender du bevisene til kona, og anmelder han til politiet. 

Etter du har flyttet ut, så sender du bevisene til kona og til politiet.

Anonymkode: 1b7bc...d7a

• Liker 16
  • Nyttig 12
Skrevet

Si opp nå, og lei en annen sokkel leilighet/hybel

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig, og ikke for å gi deg helt paranoia nå, men jeg hadde tatt en titt rundt i leiligheten etter kameraer.

Uansett hvor bra "kupp" den leiligheten er, så kan du ikke bo der. En leilighet med en husvert som ikke er en jævla horebukk og tror du er en hore, vil alltid være bedre enn den du har nå altså.

Anonymkode: 1b7bc...d7a

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Flytt og send screenshot av meldingen til kona 🤢

Anonymkode: 13066...a35

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde skrevet til han: "Ang. siste tids samtaler. Dette er forslag som er langt over streken og ikke noe jeg vil høre om igjen. Jeg er ikke den typen jente, og nevnes det flere ganger vil jeg bli nødt til å ta det videre. Dette er veldig ubehagelig."

Siden du ikke skal bo der lenge, kun til du har spart litt penger og alt ellers er perfekt hadde jeg holdt ut. Tar han ikke advarselen og fortsetter hadde jeg selvfølgelig funnet noe annet. 

Anonymkode: 17371...f84

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gi beskjed til kona så er det kanskje han som må flytte og ikke du.

Anonymkode: 81326...b06

• Liker 7
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i første omgang sendt han en melding feks formulert som her over. Det kan faktisk hende han slutter da, og så ville jeg forholdt meg minst mulig til fyren etter det. Slutter han ikke, så ville jeg flyttet om det så ble dyrere. Uansett så kan du begynne prosessen med å se etter noe annet allerede nå. Forstår det er veldig ubehagelig, men som sagt noen kan slutte om de får en kraftig beskjed om det. Snakker av erfaring. Har du en mannlig slektning eller venn, ha han gjerne på besøk er par dager. 

Anonymkode: eaaeb...4eb

• Liker 1
Skrevet

Hadde tatt med mobilen i hånda, ringt på døra og bedt om å få komme inn. Opna meldingene til både han og kona!!! Sagt: hva tenker vi?!Rekner med jeg slipper den oppsigelsestiden dersom jeg finner noe annet kjapt,  og inntil videre forventer jeg å få fred! 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk brukt dette til å komme deg unna oppsigelsestiden! 

Og jeg håper virkelig du viser det til kona, og atndu sjekker leiligheten NØYE for skjult kameraer. Dette er helt syk oppførsel, men dessverre finnes det altfor mange slike.

Skjult kamera er også langt mer vanlig enn folk tror. Jeg reiser rundt med en liten dings som oppdager skjult elektronikk, som jeg bruker overalt hvor jeg overnatter! Koster ikke allverdens. Vel verdt hver krone, for jeg har oppdaget kameraer to ganger! 

Anonymkode: da4ca...6e0

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde faktisk brukt dette til å komme deg unna oppsigelsestiden! 

Og jeg håper virkelig du viser det til kona, og atndu sjekker leiligheten NØYE for skjult kameraer. Dette er helt syk oppførsel, men dessverre finnes det altfor mange slike.

Skjult kamera er også langt mer vanlig enn folk tror. Jeg reiser rundt med en liten dings som oppdager skjult elektronikk, som jeg bruker overalt hvor jeg overnatter! Koster ikke allverdens. Vel verdt hver krone, for jeg har oppdaget kameraer to ganger! 

Anonymkode: da4ca...6e0

Link? 

Anonymkode: 7e644...838

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Trillylilly skrev (37 minutter siden):

Hadde tatt med mobilen i hånda, ringt på døra og bedt om å få komme inn. Opna meldingene til både han og kona!!! Sagt: hva tenker vi?!Rekner med jeg slipper den oppsigelsestiden dersom jeg finner noe annet kjapt,  og inntil videre forventer jeg å få fred! 

Dette!

Koster litt mot å gjøre sånt, men da eier man faktisk hele dritten selv og sitter med makta! 

Anonymkode: 1949d...2f9

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har dette skriftlig bør du ta en prat med kona til utleier. Vent til han er ute av huset, og spør om hun har tid til en liten samtale. Vis meldingen og fortell hvor ubehagelig du syntes dette er, og at du nå kjenner deg utrygg i leiligheten. Si at du ønsker å finne deg et annet sted å bo, men at det er vanskelig å finne noe annet i samme prisklasse i nærheten av barnehage og T-bane. Spør om det, på bakgrunn av dette, er mulig å få slippe oppsigelsestid dersom du finner et annet sted å bo.

Er du heldig hiver hun han ut. Er du uheldig retter hun sinnet mot deg i steden for mannen, men uansett skjønner hun nok selv at du ikke er problemet her.

Ta gjerne en sveip etter kamerautstyr først, om mulig. I såfall dropper du punkt 1, og politianmelder saken.

Anonymkode: cbd0a...670

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke svar på meldingen.

Let etter ny bolig, og spar det du klarer.

Dette med konfrontering tar du ikke før du har flyttet. Og spar på meldingene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt utelukkende på meg selv og mine behov (som er å bo der videre pga alt du nevner) og gjort følgende, i den rekkefølgen:

Sagt tydelig og i klartekst (skriftlig) ifra på følgende måte:

»Hei. Ref. siste tids upassende henvendelser i forhold til husleie. Dette er totalt upassende og uakseptabelt fra min side, og det skal ta slutt umiddelbart. Jeg er ikke en gjenstand du kan kjøpe for penger og jeg forventer mer respekt enn at du sender slike henvendelser. For framtiden ønsker jeg ikke kontakt med deg utover et høflig nikk og hei når det er naturlig. Jeg betaler avtalt leie til riktig tidspunkt og eventuelle problemer tas opp via e-post på en profesjonell måte. Du skal ikke under noen omstendighet oppsøke meg eller ta kontakt med meg utover dette. Om dette ikke blir respektert i sin helhet med umiddelbar virkning vil jeg ta kontakt med din kone og fortelle hva som har skjedd, og samtidig vurdere anmeldelse for seksuell trakassering. Lar du meg være i fred kan ligge dødt fram til leieforholdet opphører.

Deretter oversett mannen totalt. Kun forholdt meg profesjonelt hvis det var noe med leieforholdet, og kun skriftlig. 

Men jeg kan være knallhard og hadde klart å både gjennomføre og fortsette å bo der uten å bry meg om vedkommende. Slikt avskum får ikke lov å stjele energi fra meg eller forringe mitt liv. 

Anonymkode: acfcf...af3

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig, for sjalusi kan bli mye for noen og det gjelder dem begge.

Anonymkode: dd144...05d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm... jeg øyner muligheten til å få redusert husleie... Klarer ikke å formulere noe bra, men du kan jo først fortelle han hvor fullstendig upassende dette er, og at du tilbyr deg å ikke fortelle dette til kona hans hvis han frafaller kravet på halve husleia.

Anonymkode: 6ace3...b5b

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke egnet som huseierog de bør bli fradratt retten til å leie ut. Hadde vurdert å vist det til politiet eller noe, kanskje sånnt kan gjøres med så neste slipper samme skjebne som deg. Plutserlig har noen for dårlig råd og ser seg nødt til å ligge med kreket. Eller blir presset. Han er jo veldig på.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er ikke egnet som huseierog de bør bli fradratt retten til å leie ut. Hadde vurdert å vist det til politiet eller noe, kanskje sånnt kan gjøres med så neste slipper samme skjebne som deg. Plutserlig har noen for dårlig råd og ser seg nødt til å ligge med kreket. Eller blir presset. Han er jo veldig på.

Utleier*

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å dy meg, jeg hadde garantert sendt en screenshot til kona! Skriv til henne at hun må be mannen sin om å slutte med dette tullet, at det er uprofesjonelt og ubehagelig. 

Mannen må jo være stokk dum når han holder på sånn. 

Anonymkode: 37687...01b

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...