Gå til innhold

Egoistisk lite bryllup?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

At det er brudeparets dag er en ganske ny måte å se dette på. Tradisjonelt har bryllup vært en fest for familie og venner. 

Jeg har ikke råd til å invitere hele slekten til bryllupet mitt.

Anonymkode: 019da...0ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

At det er brudeparets dag er en ganske ny måte å se dette på. Tradisjonelt har bryllup vært en fest for familie og venner. 

Nettopp, en familiebegivenhet som dåp, konfirmasjon, begravelse, runde dager, sølvbryllup, etc. 

Anonymkode: e3281...f06

AnonymBruker
Skrevet

Enhver som hadde tenkt jeg var egoistisk for å ha bryllupet jeg ønsket meg hadde blitt u-invitert uansett, så dette hadde vært et ikke-spørsmål for meg.

Anonymkode: ef636...8c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke råd til å invitere hele slekten til bryllupet mitt.

Anonymkode: 019da...0ec

Tradisjonelt tviler jeg på at det var brudeparet selv som betalte for festen. Unge, håpefulle hadde vel ikke så mye penger den gang heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tradisjonelt tviler jeg på at det var brudeparet selv som betalte for festen. Unge, håpefulle hadde vel ikke så mye penger den gang heller.

I gamle-gamle dager var det brudens foreldre som var verter for selskapet, og så var det jo rimelig beskjedent. Det endret seg etterhvert til at brudeparet selv ble verter for feiringen, parallelt med at folk flest ikke giftet seg purunge lenger. Men igjen, man gjorde det etter evne, og monstrøse prinsessesirkuser var fortsatt bare noe man så i amerikanske filmer. Når eksakt bryllup ble til sånne bridezilla greier - MIIIIN DAAAAG! - og ikke lenger familiebegivenheter - er jeg usikker på, men det har vel skjedd i løpet av de siste 20 år? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vil heller si det er mer ego å ha et enormt stort bryllup enn et lite. Drit i dem og ha det bryllupet DERE ønsker dere.  Hadde brydd meg midt bak. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MiominMio skrev (29 minutter siden):

Vil heller si det er mer ego å ha et enormt stort bryllup enn et lite. Drit i dem og ha det bryllupet DERE ønsker dere.  Hadde brydd meg midt bak. 

Ego å spandere mange, mange penger på at gjestene skal ha det bra i bryllup!?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ego å spandere mange, mange penger på at gjestene skal ha det bra i bryllup!?  

Min mening i akkurat denne saken hvor søster skal bruke mye penger og syter over søster som ønsker mindre. Du trenger ikke mene det samme 🙂🙂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
MiominMio skrev (10 timer siden):

Min mening i akkurat denne saken hvor søster skal bruke mye penger og syter over søster som ønsker mindre. Du trenger ikke mene det samme 🙂🙂

Takk for det. Herlig at man kan diskutere og være uenige uten at det blir skyttergravskrig med ett. Jeg synes ingen av dem er egoistiske.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 8.54):

Vel, hvis du ikke vil ha kommentarer, kan du jo slutte å snakke i det vide og brede om dette bryllupet ditt som kun er for VIP-gjester. Folk må ha lov å ha en mening om ting, især ting man forteller dem om. 

Hvorfor skal du ha mange meninger om hva andre skal tenke/føle/ville? Du må leve ditt liv, og så må andre gjøre det de vil. Når man snakker om familie eller venner, så vil jeg de vel. Har noen lyst på et lite bryllup, så handler det om hva de vil, og ikke hva jeg ville tenkt i samme situasjon. 

Anonymkode: 1a9b2...988

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Takk for det. Herlig at man kan diskutere og være uenige uten at det blir skyttergravskrig med ett. Jeg synes ingen av dem er egoistiske.  

Det er jeg enig i. Diskusjoner kan man ha på saklig nivå, men akkurat her synes jeg søster var ganske ego :) men men sånn er det.  Folk velger sine ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem sin store dag er det? Deres. Ikke egoistisk i det hele tatt å gjøre det slik dere vil. 

Å synes det er egoistisk å ha et bryllup som man selv ønsker, DET er egoistisk det!

Anonymkode: 67ccc...dea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...