Gå til innhold

Egoistisk lite bryllup?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
MarianneE skrev (På 20.8.2025 den 8.38):

Totalt ufiltrert fra meg: Fuck dem og meningene dems. Kjør deres greie hvis ikke vil dere angre resten av livet. 

Deres bryllup, dere bestemmer. 

Signerer denne! Fuck dem! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er det deres bryllup, ingen andres. For det andre så kan jo klagerne sponse festen. Dette er ikke deres problem! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 8.54):

Vel, hvis du ikke vil ha kommentarer, kan du jo slutte å snakke i det vide og brede om dette bryllupet ditt som kun er for VIP-gjester. Folk må ha lov å ha en mening om ting, især ting man forteller dem om. 

Anonymkode: e3281...f06

Det kan jo være at brudeparet  har kun nevnt det en gang i forbifarten da noen har spurt da. 🤷🏻‍♀️

Skrevet

Hvis de absolutt vil ha en stor bryllupsfest, så får de også betale, tenker jeg. 🤷🏻‍♀️ Et bryllup er jo skam dyrt, og brudeparet har lov til å gjøre sånn som de vil så lenge de betaler. 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 8.32):

Jeg og min søster har begge planner om å gifte oss neste år. Vi er veldig forskjellige. De har stor omgangskrets og har planner om å invitere familie og venner, ca 120 stk, til klassisk bryllup i kirken, middag og fest. Bryllups kjole, fotograf, blomster, hele pakken. De jobber fortsatt med budjettet, men de snakker om ca 200 tusen++ kr fest. Supert for de! De har gode jobber, tjener bra, og har arvet hus på landet, så de har det godt. 

Vi derimot har absolutt ingen ønsker om et sånt type bryllup. Vi klarer oss helt ok økonmisk, men har absolutt ikke råd til noe sånt. Og ikke har vi stor omgangskrets heller. Vi tenker rådhus, fin middag med nærmeste familie og en forlover hver (12 gjester). Leie en fotograf, og enten bunad eller leie en kjole. Veldig enkelt. Og så har vi lyst til å bruke penger på en nydelig drømme brullupsreise istedet. 

Nå får jeg høre fra min søster og øvrig familie (ikke foreldre, men tanter, kusiner etc) at vi er så egoistiske. At det er en ting å gifte seg bare oss to det kunne de forstå, men at vi skal ha et så lite bryllup der nesten ingen er invitert, og heller bruke penger på reise, istedet for å la familien være med på feiringen. De mener vi kan ta en enklere reise, og istedet bruke pengene til å invitere "alle" på en middag og fest. "Det trenger jo ikke å bli så dyrt" 🙃 

Er så dritt lei alle kommentarene. Er det egoistisk? 

(Vi kommer ikke til å endre planen vår, (kanskje evt droppe å invitere søsken) men er fint å høre litt perpektiver)

Anonymkode: 2cac7...c88

Absolutt ikke egoistisk i det hele tatt. Kusinen min hadde et sånt bryllup, tror de var veldig fornøgd med det etter hva de har sagt 😊 unner de det.  Er vel mer egoistisk å kalle det egoistisk fordi de ikke fikk vere med. Prøve å tvinge på noen noe de ikke vil 

Anonymkode: c610a...2c3

Skrevet

Tenker det er særdeles egoistisk å mene at dere skal velge en helt annen innretning på en av de mest betydningsfulle dagene i livet deres enn dere selv ønsker - for å glede noen andre. For noen umodne og lite reflekterte faens idioter. 

Anonymkode: 7bcc8...780

• Liker 3
Skrevet

Deres bryllup, deres valg! 

Når vi giftet oss, så ba vi forskjellig. Min partner har knapt hatt noe med sine søskenbarn og tanter og onkler, så fra den siden ble ingen bedt. Kun nærmeste familie og mange nære og kjære venner. Jeg har flere tanter og onkler og søskenbarn jeg har lite til ingenting med å gjøre. Så jeg ba kun de jeg har kontakt med. Har flere gammeltanter og gammelonkler, men ba kun noen få. Igjen de jeg har kontakt med. 

Mange ba vi uten følge også, da vi aldri har møtt parnteren deres. Og ønsket ikke å bruke bryllupet vårt til "å bli kjent". 

Mange syntes litt av hvert om det også. Spesielt den ene bestemoren min. 

Tiltross for litt små sutring her og der, så fikk vi virkelig drømmebryllupet vårt! Lever lenge på den helgen 🤩❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har i årevis sagt at de fleste får ikke vite at jeg har gifta meg før etterpå. Det er ikke meg.

Jeg kommer altså ikke til å fortelle noe om bryllupsplanenen til flere enn absolutt nødvendig heller.

I din situasjon, hvorfor dele med deg så mye? Hold planene for dere selv. Nå er gjort gjort, men jeg hadde sagt at Ja, et bryllup er egoistiske. Jeg ønsker ikke den type oppmerksomhet som et stort bryllup gir, jeg ønsker en dag slik jeg vil den skal være, og det er min og vår dag. Sånn blir det, og om det er årsak til at folk i nære relasjoner legger oss for noe hat eller så, ja men da er de kanskje ikke verdt å ha i livet uansett.

Anonymkode: 6b35b...b9e

• Nyttig 1
Skrevet

Vi giftet oss i utlandet med kun en forlover hver tilstede 😄 Hva folk sa og mente bryr vi oss svært lite om 😊

Kunne dette vært en løsning?

Skrevet
On 8/20/2025 at 9:36 AM, BobbySocks said:

De er snurte fordi de ikke er invitert, hvem er da egoistisk? 

De som sutrer såklart. Tror du det er menneskerett å dra I bryllup? 

Bryllup handler faktisk ikke om gjestene. 

Shocking, I know. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at dem som gifter seg er dem som bestemmer hvordan det skal være, hva andre mener om det får være deres sak. 

vi har 3 barn, 2 av dem har bursdag med 2 ukers mellomrom. Vi slår familiebursdagen til de to sammen, ellers hadde vi endt opp med 6 bursdager, samtidig som jeg tenker at folk har annet å gjøre enn å komme i bursdag til oss 2 ganger med 2 ukers mellomrom, får kommentarer fra familie på at de blir snyt for en bursdag 🧐 så muligens vanlig å se på det som en rett å komme i x antall selskap 

Anonymkode: 3ae65...917

Skrevet

Disse menneskene får deres bryllup til å handle om seg selv, jeg vet hvem jeg mener er egoistisk i denne situasjonen.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

vi har 3 barn, 2 av dem har bursdag med 2 ukers mellomrom. Vi slår familiebursdagen til de to sammen (...) får kommentarer fra familie på at de blir snyt for en bursdag 🧐 så muligens vanlig å se på det som en rett å komme i x antall selskap 

Anonymkode: 3ae65...917

Teknisk sett blir de jo litt snytt hvis du kjører på med étt bursdagselskap av vanlig standard og forventer 2x gaver. Men når det gjelder brylluper tror jeg mer det handler om at familie som utgangspunkt ønsker å delta fordi de bryr seg? 

Anonymkode: e3281...f06

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 8.32):

Jeg og min søster har begge planner om å gifte oss neste år. Vi er veldig forskjellige. De har stor omgangskrets og har planner om å invitere familie og venner, ca 120 stk, til klassisk bryllup i kirken, middag og fest. Bryllups kjole, fotograf, blomster, hele pakken. De jobber fortsatt med budjettet, men de snakker om ca 200 tusen++ kr fest. Supert for de! De har gode jobber, tjener bra, og har arvet hus på landet, så de har det godt. 

Vi derimot har absolutt ingen ønsker om et sånt type bryllup. Vi klarer oss helt ok økonmisk, men har absolutt ikke råd til noe sånt. Og ikke har vi stor omgangskrets heller. Vi tenker rådhus, fin middag med nærmeste familie og en forlover hver (12 gjester). Leie en fotograf, og enten bunad eller leie en kjole. Veldig enkelt. Og så har vi lyst til å bruke penger på en nydelig drømme brullupsreise istedet. 

Nå får jeg høre fra min søster og øvrig familie (ikke foreldre, men tanter, kusiner etc) at vi er så egoistiske. At det er en ting å gifte seg bare oss to det kunne de forstå, men at vi skal ha et så lite bryllup der nesten ingen er invitert, og heller bruke penger på reise, istedet for å la familien være med på feiringen. De mener vi kan ta en enklere reise, og istedet bruke pengene til å invitere "alle" på en middag og fest. "Det trenger jo ikke å bli så dyrt" 🙃 

Er så dritt lei alle kommentarene. Er det egoistisk? 

(Vi kommer ikke til å endre planen vår, (kanskje evt droppe å invitere søsken) men er fint å høre litt perpektiver)

Anonymkode: 2cac7...c88

Kjenner meg igjen. Vi giftet oss på slutten av corona, vi hadde 10 gjester + presten. Så hadde vi selskap hjemme med mat og kake. Kjolen min kostet 2K fra Ebay haha. Hele brulluppet kostet oss 5K ca. Fikk høre fra tanter vi aldri møter, fjerne søskenbarn jeg ikke har snakket med på ÅREVIS at dette var dårlig gjort. Hva faen 😂 

Drit i surmulne folk som bare vil gratis kake. 

Anonymkode: aad35...a68

• Liker 2
Skrevet

Det er egoistisk av de å putte dette på dere. At dere ikke skal få det DERE ønsker dere, men det DE ønsker seg. 

Ufattelig egoistisk av de. Be de ryke og reise. Eller ignorer de og gjør som dere vil.

Anonymkode: 84cb7...4b8

• Liker 3
Skrevet

Tenk at de får deres bryllup til å handle om dem. Det er så sykt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 13.45):

Her skal du stå fjellstøtt i din og mannens avgjørelse, TS! Bare overse det når familien kommer med frekke kommentarer og oppfatninger om hvordan DERE skal feire DERES dag, og trekk litt på skuldrene og smil. Du trenger ikke forklare eller - Gud forby - unnskylde noe som helst. Bare smil og si: Dét er det bryllupet vi ønsker oss. 

To av mine søsken har hatt samme slags bryllup som søsteren din skal ha, og jeg har helt ærlig gruet meg begge gangene. Bevares, det er hyggelig å møte slekta, men det varer jo en hel helg! Fredag skulle de nærmeste møtes, selvfølgelig med finklær, og bruke hele kvelden på det. Lørdag var det bryllup fra 12-13 og til langt på natt, med venting, venting og venting, eviglange taler og fulle forlovere, skjæring av kake og bryllupsvals som jo bare er pinlig nå for tiden, fordi ingen faktisk kan danse vals lenger. Og så skulle alle overnatte og spise frokost/brunsj dagen etter, hvor man fikk lov til å stirre på de samme ansiktene for tredje dag på rad. Og det var den helgen. 

For ikke å snakke om hvor dyrt det er å være gjest. Kjoler, ny dress til den langbeinte tenåringen, reise, steindyrt hotellrom ("vi ønsker oss ikke gave, bare at alle overnatter!" Og betaler selv. Som om jeg hadde gitt gaver til tusenvis av kroner). Og selvfølgelig får de masse gaver allikevel. 

Nei, hurra for dere og at noen tør å tenke annerledes. Ha akkurat det bryllupet dere ønsker dere, og hvis noen fremdeles kommer med kommentarer, så si smilende: "Jeg synes et brudepar selv skal få lov til å velge hvordan de vil feire dagen. Synes ikke du?"

Jeg hadde vært henrykt hvis et av mine søsken hadde hatt et bryllup som bestod av vielse og deretter lunsj med den nærmeste familien på restaurant, for eksempel. Med hvite duker, roser og champagne, taler og skåler, og hvor alle deretter går hvert til sitt etter å ha vinket brudeparet avgårde på bryllupsreise. Det hadde vært praktfullt, i motsetning til det amerikaniserte, steindyre opplegget de faktisk hadde. 

Anonymkode: 9437f...896

Jeg er enig. Jeg gruer meg hver gang det er bryllup. Det varer fra tidlig morgen til sent om natten. Man går gjerne sulten mange timer mellom kirke og lokale. Man kjeder seg og venter. Det blir så mye styr. Og taler... Det er kjedelig. 

Vil ikke ha et bryllup selv med kransekake, taler og sanger. Jeg vil ha det bryllupet JEG vil ha. Og jeg har lært at jeg ALDRI skal uttale ett ord om mitt bryllup før ETTER jeg er gift. Det har vært for mange kontrollerende og sinte/sure stemmer som har kommet når jeg har sagt at jeg ikke vil ha et sånt type bryllup.

Rart at det kan gjøre folk så sinte. Og hvorfor bryr de seg? Det er jo MIN og BRUDGOMMENS dag. De har jo hatt sin dag. Mitt bryllup er MITT bryllup, ikke alle andre sitt.

Det er noe galt med familien din ts, som tror at dette handler om de. Det er DE som er egoistiske. Og din søster høres ikke vennlig ut. Hvorfor vil hun finne på å si til folk at dere er egoistiske? Hva er det hun vil? Hva er motivet? Er hun misunnelig? Hun kan jo bare gjøre det samme selv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men når det gjelder brylluper tror jeg mer det handler om at familie som utgangspunkt ønsker å delta fordi de bryr seg? 

Hvis de bryr seg om brudeparet så ønsker de at de skal ha den dagen DE ønsker seg. Og forstår at dette handler om brudeparet og ingen andre. Alt annet er ekstremt egoistisk.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Teknisk sett blir de jo litt snytt hvis du kjører på med étt bursdagselskap av vanlig standard og forventer 2x gaver.

Og dette ☝️ er en ekstremt spesiell måte å tenke på. Tenker du at noen skylder deg noe fordi de slo to bursdager sammen? Tenker du over sånne ting før du velger gave og pris på gave? Det er i såfall helt sykt. Du gir gave for å glede jubilanten. Ingen annen grunn.

Skrevet

Det er din og din ektefelles dag – ingen andre sin.

Eneste som er egoistisk i denne historien er din søster og øvrig familie.

Anonymkode: 019da...0ec

• Liker 1
Skrevet

At det er brudeparets dag er en ganske ny måte å se dette på. Tradisjonelt har bryllup vært en fest for familie og venner. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...