Gå til innhold

Blir ikke kvitt neglesopp.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gikk på en tablettkur i 3 mnd. Skulle gå ni mnd før man evt så resultater. Men nå ti mnd etter er det ingen bedring. Noen som har hatt tilsvarende og tatt knekken på neglesoppen? Er bare snakk om stortå. 

Anonymkode: 4b36d...ac0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken tablettkur? Dette står i pakningsvedlegget til Terbinafin: 

Ved neglinfeksjon varer behandlingen vanligvis i 6 uker til 3 måneder, men noen pasienter med infeksjon i tånegl trenger behandling i 6 måneder eller lengre.

Jeg har også neglesopp på ei stortå. På apoteket anbefalte de et nytt produkt som heter Terclara, som man har direkte på neglen hver dag. De skrøt veldig av dette produktet, og sa at det ville se mye bedre ut etter bare to uker. Jeg er nettopp begynt med den, så det er for tidlig for meg å si om det stemmer for min del. Men uansett skal man vel holde på med behandling til en helt ny, frisk negl er vokst ut, noe som kan ta inntil et år.

Anonymkode: 65090...5bd

Skrevet

Er du sikker på at det er neglesopp da? Siden det ikke har forsvunnet etter kur. Jeg vil anbefale å gå til en fotterapeut som kan stråle det vekk.

Anonymkode: 1d24e...276

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er du sikker på at det er neglesopp da? Siden det ikke har forsvunnet etter kur. Jeg vil anbefale å gå til en fotterapeut som kan stråle det vekk.

Anonymkode: 1d24e...276

Ja. Tatt labprøve. Får prøve den Terclara 

Skrevet

Ikke jeg heller. Bare varer og varer.

Elsker å pirke på den neglen🤩

Anonymkode: 302d8...90c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gikk på en tablettkur i 3 mnd. Skulle gå ni mnd før man evt så resultater. Men nå ti mnd etter er det ingen bedring. Noen som har hatt tilsvarende og tatt knekken på neglesoppen? Er bare snakk om stortå. 

Har du prøvd å pensle på eddik hver dag?

Anonymkode: d7cde...49a

Skrevet

Er bare 3mnd inn i terbinafin. Fikk onytec for å ha på neglene også. Filer ned neglene mest mulig, og vasker beina hver kveld før påføring. 

Anonymkode: 12f45...8a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja. Tatt labprøve. Får prøve den Terclara 

Jeg har prøvd Terclara,  og det fungerte ikke på mine negler. Neglen gikk nesten i oppløsning, ble stygg og skikkelig porøs. Huden rundt løsnet også og ble sår selv om jeg var nøye på å ikke påføre produktet på huden rundt neglen. Neglen så virkelig ikke bra ut! 

Jeg går til fotpleier jevnlig, og hun mente kanskje produktet var myntet på neglesopp som vokser mye i høyden siden den løser opp neglen såpass. Jeg valgte å slutte på produktet etter 1 mnd, og bruker nå Spirulanin serum mot neglesopp. Dette har jeg brukt i 2 mnd nå og det ser ut til å ha god effekt. Dette serumet må brukes både morgen og kveld så litt pes er det, men prøver å huske det i samme slengen som tannpussen :) Dette produktet får man såvidt jeg vet ikke kjøpt på apotek, jeg må kjøpe det gjennom fotpleier….

Jeg hadde iallfall forhørt meg på apoteket om Terclara og hvilken neglesopp det er myntet på. 

Anonymkode: 8fd13...3ad

Skrevet

Jeg tok Terbinafin i 9 mnd. Vært helt fin/ingen negelsopp siden. Høres ut til at du stod på medisinen for kort tid rett og slett. 

Anonymkode: d1129...205

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...