AnonymBruker Skrevet 20. august #1 Skrevet 20. august Jega har alltid vert en aktiv person og mye sosial. Men etter en traumatisk hendelse å mye psykisk stress over tid traff jeg bunnen. Jeg sliter med å få gjort noe som helst. Det hender jeg greier å dra meg ut å kanskje pp besøk. Men det er som at jeg blir så fort åverstimulert når jeg er ute eller blandt folk. Det har endt med at jeg nesten isolerer meg og jeg merker ji at jeg blir mer deprismert og ensom av det. Hjemme ligger jeg bare i senga. Klarer ikke å se hva av husarbeid som skal gjøres å å dusje er et tilltak. Eksekutiv disfunksjon. Det har vart i kanskje fire pr nå. Jeg lurer på om jeg noen gang blir normal igjen. Prøver å tenke at jeg skal prøve å gjøre tre ting om dagen. Så skriver jeg det ned.foreksempel gå ut med søpla,vaske klær,gp tur. Men jeg greier ikke det en gang. Er det noen som har greid å komme seg ut av denne "bed rotting"- tilatanden som har noen råd? Anonymkode: 338f7...d63 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #2 Skrevet 20. august Lege og psykolog. Prøv ut medisiner, har hjulpet mange i din situasjon. Om mulig, spar til en reise når du er blitt litt bedre. Anonymkode: 1f5d7...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #3 Skrevet 20. august Prøv appen Finch for å se om det hjelper med å nå målene du setter deg hver dag! Det er en liten tegnet fugl som du skal pleie og hjelpe å vokse opp gjennom å gjennomføre regelmessige oppgaver innenfor psykisk og fysisk helse. Dette er oppgaver som du velger fritt selv, og du kan ha så få eller mange som du gidder. Appen kommer i gratisversjon. Folka som laget den har laga den som hjelpemiddel for å gjøre det enklere å bygge gode vaner for psyken sin. Jeg synes det hjelper, selv om jeg misser ting i blant. Du kan slå på påminnelser for at den skal minne deg på ting i løpet av dagen. Det er en enkel måte å konkretisere små mål som du nevner for hver dag, og kan være en lavterskelmulighet for å få deg i gang. Så kan du jo be legen din om å få en psykolog å snakke med i tillegg. Anonymkode: 95bac...852
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå