AnonymBruker Skrevet 19. august #1 Skrevet 19. august Hei! Vi har et barn på 3 år! For 1 år siden fikk hen operert inn dren, etter flere ørebetennelser. Siden mai i år har hen vært plaget med MYE væske som renner fra ørene og periodevis med smerter som er ibux krevende. Har fått øredråper uten effekt, har fått to typer antibiotika, den siste var keflex som er den «hardeste» typen mot ørebetennelser. Men enda plages hen. Hen blir altså ikke frisk. Fastlegen ser at drenene har falt ut av ørene og sier at AB vil ha liten effekt, men at nye dren er løsningen her (hen har ingen forhøyet crp eller nedsatt almenntilstand på dagtid, men sover ikke på natta pga smerter og mye produksjon fra øret). Vi har ikke time til spesialklinikken for en kontroll, før i september. Vi reiser til syden noen dager etter, og skulle hatt en konsultasjon av ØNH lege før den tid, slik at vi kan rekke å få operert inn dren før vi drar. Har ringt ØNH i det distriktet vi bor i, samt at fastlege har purret to ganger med henvisninger til å kalle oss inn tidligere, men de sier vi må vente! Har også spurt om akuttime, men siden hen ikke har feber, så vil ikke det anses som akutt…! Jeg synes så synd på lille som sliter, hen hører ingenting med ørene proppfulle av grønn væske, mamma hjertet sliter og jeg gruer meg til å ta med de syke ørene på sydentur! Hva hadde du ville gjort i denne situasjonen? Gå privat? Anonymkode: 22c43...c7e
AnonymBruker Skrevet 19. august #2 Skrevet 19. august Privat ja! Volvat har veldig flinke leger. Anonymkode: faf44...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #3 Skrevet 19. august Den sydenturen hadde jeg avbestilt. Ikke heldig for barnet å fly dersom han fortsatt har udiagnostiserte øreproblemer. Anonymkode: e042a...e97 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #4 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den sydenturen hadde jeg avbestilt. Ikke heldig for barnet å fly dersom han fortsatt har udiagnostiserte øreproblemer. Anonymkode: e042a...e97 Det kan gjøre veldig vondt med forandringer i trykk, så ville også avbestilt. Anonymkode: 0a695...f23 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #5 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den sydenturen hadde jeg avbestilt. Ikke heldig for barnet å fly dersom han fortsatt har udiagnostiserte øreproblemer. Anonymkode: e042a...e97 Nei, det er forferdelig vondt! Snakker av erfaring, så jeg håper du lar barnet ditt få slippe det. Bestill time på Volvat så snart som mulig. Det er kun en ting jeg husker fra mine tidlige barneår, frem til jeg ble seks år. De forferdelige smertene jeg hadde av gjentatte ørebetennelser. Anonymkode: 800cd...252 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #6 Skrevet 20. august Her er det bare å avbestille sydenturen! Kan ikke dra til syden med et sykt barn som har så store smerter og som vil få mye større smerter på flyturene tur/retur! Få legeerklæring på at dere ikke kan fly med barnet. Anonymkode: 2237a...8b3 2
AnonymBruker Skrevet 20. august #7 Skrevet 20. august Takk for tilbakemeldinger! Skal forsøke å få time til Aleris i morgen. Jeg er enig med dere at hen ikke skal opp i noe fly med disse betente ørene som han aldri har fått hjelp for. Synes det er synd da bror/søster gleder seg så mye til turen, og blir sendt dit uten oss, om det blir tilfellet! Så jeg er litt ut etter raske løsninger som gjør at ungen kan bli med på tur! Om noen har erfaring der dren kan fåes inn raskt, som etter min fastlege er anbefalt, så vil jeg gjerne høre om det! En stor demper, da vi har spart i 3 år til denne turen nå…😩 Anonymkode: 22c43...c7e
AnonymBruker Skrevet 20. august #8 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for tilbakemeldinger! Skal forsøke å få time til Aleris i morgen. Jeg er enig med dere at hen ikke skal opp i noe fly med disse betente ørene som han aldri har fått hjelp for. Synes det er synd da bror/søster gleder seg så mye til turen, og blir sendt dit uten oss, om det blir tilfellet! Så jeg er litt ut etter raske løsninger som gjør at ungen kan bli med på tur! Om noen har erfaring der dren kan fåes inn raskt, som etter min fastlege er anbefalt, så vil jeg gjerne høre om det! En stor demper, da vi har spart i 3 år til denne turen nå…😩 Anonymkode: 22c43...c7e Be fastlegen om å sende inn bakterieprøve av den grønne væsken som kommer fra ørene. Dere er flinke å bruke nesehorn eller saltvannsspray i nesen? Anonymkode: 8b757...4a5
AnonymBruker Skrevet 20. august #9 Skrevet 20. august Hadde krevd henvisning til øre,nese og hals igjen. I en del tilfeller må mandler fjernes og nytt dren. Desverre kan fastleger alt for lite om dette. Yngste her fikk satt inn først dren ved 1.5år alder og fjernet da falske mandler. Ved 3 års alder inn og da satte de inn nytt dren og fjernet ekte og falske mandler. Først da ble ho kvitt alle plager. De sa til oss det kunne tenkes nytt dren måtte inn. Så vi fikk oppfølging på øre, nese og hals frem til 7 års alder Anonymkode: 576b2...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 20. august #10 Skrevet 20. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde krevd henvisning til øre,nese og hals igjen. I en del tilfeller må mandler fjernes og nytt dren. Desverre kan fastleger alt for lite om dette. Yngste her fikk satt inn først dren ved 1.5år alder og fjernet da falske mandler. Ved 3 års alder inn og da satte de inn nytt dren og fjernet ekte og falske mandler. Først da ble ho kvitt alle plager. De sa til oss det kunne tenkes nytt dren måtte inn. Så vi fikk oppfølging på øre, nese og hals frem til 7 års alder Anonymkode: 576b2...7bf Men TS har allerede en time hos ØNH i september, noe som det ikke er lenge til. Min niese hadde (i år) hastehenvisning til ØNH, fikk time etter 4 måneder. Normal ventetid i vårt helseforetak er nesten 1 år. Om en vil ha raskere konsultasjon må en gå privat, det er dog kun sykehuset som opererer så da kommer en ikke noe raskere til når alt kommer til alt om det må ny operasjon til. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for tilbakemeldinger! Skal forsøke å få time til Aleris i morgen. Jeg er enig med dere at hen ikke skal opp i noe fly med disse betente ørene som han aldri har fått hjelp for. Synes det er synd da bror/søster gleder seg så mye til turen, og blir sendt dit uten oss, om det blir tilfellet! Så jeg er litt ut etter raske løsninger som gjør at ungen kan bli med på tur! Om noen har erfaring der dren kan fåes inn raskt, som etter min fastlege er anbefalt, så vil jeg gjerne høre om det! En stor demper, da vi har spart i 3 år til denne turen nå…😩 Anonymkode: 22c43...c7e Dersom dere får legeerklæring får dere jo alle pengene tilbake med forsikringsselskapet og kan vel bruke de oppsparte midlene på en ny tur senere? Eller skal dere dra sammen med noen? Anonymkode: e2e0c...d09
AnonymBruker Skrevet 20. august #11 Skrevet 20. august Har hatt, og har fremdeles ørebarn. Hun er nå 10. Første dren før hun ble året, deretter dren inn 4 ganger… Dessverre vanlig at dren faller ut. Da er det ingen annen utvei enn å sette inn nye. Vær litt forsiktig med antibiotika, min lege pushet på alt for mye antibiotika. Jeg ville forsøkt gått privat. MEN, ikke dra til syden! Ikke bare på grunn av flyturen som er grusom i seg selv med tette ører, men basseng er også en risikofaktor. Datteren min får stadig problemer etter bading, også i Norge. Ørebarn er fryktelig slitsomt, du har min sympati! Anonymkode: cb6fe...765 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå